Viser resultater 1 til 2 af 2

Emne: Hjælp!

Registreringsdato
    Dec 2008
    Lokation
    Nordsjælland
    Alder
    28

Standard Hjælp!

Hej!
    Jeg er 25 år og lider af angst og OCD.
    Jeg har fået medicin (efexor) i ca. 6 år nu og det virker okay mod angsten. Det virker dog ikke specielt på min OCD og jeg bliver mere og mere stresset. Mit problem er at jeg ikke kan få noget hjælp. Min læge kunne kun henvise mig til en psykiater, og med de erfaringer jeg har med psykiatere, så siger jeg pænt nej tak. Det eneste hun ellers kan tilbyde mig, er at sætte mig op i medicin - Hallelujah!
    Er der nogen der står i samme situation?
    Til jer der går i behandling, hvad slags behandling er det og hvordan er i kommet i den?

Mvh Ditte!

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: Hjælp!

Hej Ditte.

Jeg går ved en privat praktiserende psykolog, der bruger kognitiv adfærdsterapi. Det er min opfattelse, at det hjælper bedst for de fleste med OCD.
    Det koster desværre cirka 700 kr. pr. gang, men jeg har fået bevilget 20 timer fra kommunen.
    Jeg ved, at det er dyrt, men jeg synes personligt, at det er det hele værd.
    En psykolog går som regel ikke ind for medicin, men du kan rådføre dig med denne psykolog, om du skal have din dosis ændret.

Bestil evt. en tid ved din sagsbehandler, så du kan få økonomisk støtte. Det er en langsommelig proces, men et okay alternativ, hvis du ikke selv har råd.

Søg fx. på google efter kognitiv adfærdsterapi i dit område for at finde en psykolog, der kan hjælpe dig.

Håber du kan bruge min hjælp, ellers er du naturligvis velkommen til at skrive igen

Tanker fra Sofie.
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •