Viser resultater 1 til 12 af 12

Emne: Bange for at slå ihjel..

Registreringsdato
    Jul 2007
    Lokation
    dk

Standard Bange for at slå ihjel..

Jeg er så bange for at slå min kæreste eller min mor ihjel og er bange fo knive - har fået konstateret ocd men er allgevel meget usikker.

Jeg har lige set et afsnit der hedder forelsket i en mordr på kanal 4 - su jeg aldrig ha gjort - det værste va en fyr som dræbt sin kæreste og nu er ude igen sammen med sin ungdomskæreste som om alt er normalt..

Min psykiater siger at alm mennesker ikke vare slår ihjel uden gund me hvorfor gjordehan så - når nu han er helt normal og aldrig har gjort nogle fortræd før..

Suk - jeg forstår det ikke og er bange for det sker for mig nu hvor det er bevist at man kan gøre det selvom man aldrig har gjort nogle noget..

Hjææælp :(

Registreringsdato
    Jul 2008

Standard Sv: Bange for at slå ihjel..

Jeg har haft det som dig. Jeg er bange for at jeg skulle have diagnosen psykopat men et eller andet sted kan det ikke passe. Det er bare mig der er paranoid.

Jeg har fået at vide fra en anden at herinde at jeg nok ikke har OCD men jeg kan genkende mange ting herindefra som jeg kan bruge så det gør jeg.

Mit råd til dig er at skrive...skriv dig gladere.

Skriv her..bliv ved med at skrive uden filter...tænk ikke over hvad andre tænker når de læser det.

Jeg har engang følt mig euforisk efter at have frygtet at dræbe en kæreste...Jeg er fucked up men jeg er virkelig et dejligt menneske og har aldrig gjort nogle fortræd rent fysisk. Det er bare noget jeg tror om mig selv.

Registreringsdato
    Mar 2008

Hej Marie.

JEg er stadig her på siden engang imellem og så du havde skrevet.

Jeg har som sagt lidt under præcis de samme tanker som dig, men jeg har dog lært at leve med dem. faktisk så meget at jeg idag ikke har problemer med det.

Mine tanker kredsede også om at jeg ville miste forstanden, blive psykotisk morder, dræbe min mor, min kæreste min hund osv, og det skræmte mig fra vid og sans! Jeg blev så bange for mine egne tanker at jeg trak mig mere og mere ind i mig selv. Og det at jeg var bange for tankerne gjorde at de kom igen og igen.

For som du sikkert har hørt: Det som skræmmer dig og det som du finder afskyeligt bliver tit emne for tvangstanker. Så folk der har disse tanker har dem altså kun fordi de ALDRIG ville kunne dræbe eller gøre fortræd. Og det kan du heller ikke!

Det blev et vendepunkt for mig da jeg fandt sider sider som disse og kunne genkende folks historier. Jeg troede jo jeg var den eneste som var "skør" på denne måde. Jeg vil i hvert fald anbefale dig at bruge sådanne sider rigtigt meget, da det virkelig hjælper at høre fra andre i samme situation. Læs og læs og læs og undersøg alt om ocd og pludeslig finder du ud af at du faktisk ikke er skør men blot ocd`er.

Blandt andet kan jeg anbefale bogen: trange rum og åbne pladser-en bog om angst og depression. Den hjalp mig rigtig meget :)

Du er IKKE alene og jeg forstår virkelig hvor du kommer fra. Jeg har det dog bedre men af og til vender de mørke tanker tilbage. Ubehageligt men nu ved jeg hvorfor de er der og at de IKKE gør nogen fortræd.

Håber du er ved godt mod.

tanker fra charlotte

Registreringsdato
    Jul 2007
    Lokation
    dk

Mange tak for svar det er super dejligt med noget feedback fra andre i samme båd.. jeg var egentlig også ved at få det bedre efter at ha været på akutteam til samtaler og har fået medicin snart et år.. men da jeg så den udsendelse om en helt alm stille og rolig fyr som ikke var psykotisk som pludselig slår sin kæreste ihjel tænker jeg at hvor en helt alm fyr kan gøre det så kan jeg også ?!

knus

Registreringsdato
    Mar 2008

men det du skal huske på er jo at han er et eneste eksempel ud af en milliard og det sker IKKE for dig. Det er bare blevet en tvangstanke for dig at det kunne blive dig, fordi du frygter det så meget. Men du tænker og tænker på om det mon kunne ske for dig og netop derfor sker det ikke. Mennesker som ham får jo intet forvarsel og gør sig ingen betænkeligheder over det.

Det gør du netop og det viser at du er et empatisk, medfølende, GODT menneske.

Jeg ved selv hvor svært det er at tro på når tankerne er værst, men husk på du kun har den forfærdelige frygt fordi det ligger dig så fjernt!

Registreringsdato
    Dec 2007

Hej sødeste pige!!!! Havde de samme tanker mange år.. Troede jeg var den eneste i danmark der havde det sådan... følte jeg levede på lånt tid!!
    Fik diagnosen borderline osv... Fødte min vidunderlige datter for 11 år siden da jeg var 26.... Dengang kendte man ikke rigtigt til ocd. Da jeg fik min lille pige gik mine tanker om at gøre nogen fortræd selvfølgelig på den jeg elskede aller højest...hende.. suk. Så tog tingene fart da min mor tilfældigvis så et program om ocd. Jeg kom i behandling på rigshospitalet hos en proffesor i ocd..
    Efter 10 år i helvede blev jeg rask med lykkepiller og kognitiv terapi. På kun 10 uger...så var jeg rask.. Tak Tom. Jeg er lykkelig idag.. Vi har 3 børn og tvangstankerne er væk... Tester ind imellem mig selv.. gyser ved fortiden, men tankerne kan slet ikke skræmme mig mere... De bedste mennesker på denne jord er ocd mennesker.. De er så dejlige, ærlige følsomme og livsglade bag ved angsten.. Giv ocdèn et ordentligt spark!! Du ER et godt menneske.. Jeg kender din tanke" tænk nu hvis" men bare rolig, det sker ikke.. lover jeg.. du blir rask igen.. Glædelig jul søde ven.. Skriv hvis du har brug for det ikk!! Vi er her for dig

Registreringsdato
    Oct 2008

Hej Kao

Godt at du blev rask. Jeg er stærkt kritiske tanker overfor min kone og tanker om svigt, jeg går i kognitiv behandling. For mig lyder det helt vildt at du blev rask på 10 uger!!

Registreringsdato
    Jul 2007
    Lokation
    dk

Er ked af hvis jeg har skrevet jeg er rask for det er jeg ikke - men har fået det meget bedre det sidste halve år - har det dog stadig hele tiden i baghovedet :(

Jeg har også fået medicin over et år nu + 3 mdrs terapi og selvhjælp i form af at læse og skrive med andre i samme båd

Registreringsdato
    Mar 2009

Hey.

Hvor er jeg glad for at læse dette. For det betyder at jeg måske ikke er lige ved at blive en sindsyg psykopat eller lignende.
    Jeg har 2 gange haft tanker om at dræbe min kæreste. Første gang for måske 1 år siden da vi lige var vågnet, jeg kan tydligt huske at jeg tænkte at det ville være nemt at kvæle ham der.
    2. gang er så i dag, jeg så i nyhederne at en kvinde havde prøvet at slå sin samlever ihjel ved gennem en længere periode at dope ham og tilsidst endte med at stikke i ham mv. Men jeg tænkte så, at det lød nemt at gøre.. Panik panik, tænkte at der var noget helt galt med mig, og nu er jeg lidt bange for at komme til at gøre det med piller i maden.. Jeg nåede også at udvide tanken om at dope hele familien til min fødselsdagsfest på lørdag. Hvilket er virkeligt træls da jeg elsker at lave mad.

Men hvad pokker er der galt med mig. Jeg har aldrig gjort nogen fortræd. Jeg er den pæne "pige" som følger reglerne. Damn, jeg er bange for angsten nu. Jeg har mest lyst til at grave mig ned..

Jeg håber det er ok at jeg skrev det her. Googlede emnet og denne side var hvad jeg fandt.

Registreringsdato
    Mar 2009

Hej I82Q

Ja, men du har nok fundet ud af at du måske lider af OCD (nu er OCD meget tilbagevende - så måske er du blot ramt af et par strø-tanker)

Men du har OCD såfremt du ofte får disse tanker - og i givet fald får du måske brug for hjælp/behandling. Jeg har selv haft disse tanker i snart et halvt år. På et tidspunkt stort set alle vågne timer i døgnet.

Hvis du synes, kan du prøve at tage lidt perikon som kan købes i håndkøb - det tager jeg aktuelt. (f.eks. 4 stk modigen dagligt). Alternativt skal du nok til læge.

Jeg har stadig store problemer med sådanne tanker og kunne godt selv bruge nogle råd, men prøver at slappe af - og sige "Det er ikke noget jeg vil. Det sker ikke - og slap så af."

Registreringsdato
    Mar 2009

Hey.

Ja jeg overvejede om det evt er OCD. Jeg har det som om jeg prøver at undertykke nogle tanker hele tiden. Hvis det giver mening.
    Jeg har heldigvis kontakt til lægen som jeg skal snakke med igen i næste uge omkring angst, epilepsi, stress og hvad der ellers hører til den boldgade.
    Tak for tippet, det vil jeg prøve har prøvet baldrian, men gør bare en lidt sløv uden at hjælpe på tankerne.

Registreringsdato
    Mar 2009

Hej I82Q

Det minder betænkeligt meget om min OCD-start. Hvor længe har du haft det?
    Hvis det er mere end 2 uger er jeg sikker på at det er OCD (selvom kun en psykiater kan give diagnosen)

Stress er en påvirkende faktor (men desværre giver OCD stress så man får en ond cirkel). Jeg har det stadig meget skidt, men jeg har alligevel et par råd, der har hjulpet mig lidt.

a) lad være med at undgå noget (f.eks knive eller andet 'farligt' - det er ikke farligt - kun i ens ulogiske tanker)
    b) prøv at være glad, når du har haft angst og ingenting skete (meget svært)
    c) få endelig slappet af - få din søvn.
    d) undgå at prøve at projektere/vende tankerne mod dig selv (det gør det bare værre)
    e) spis gerne meget banan

Hvis du vil have medicin er der flere muligheder, men min psykiater mener det bedste mod netop disse tanker er Efexor Depot (SNRI) -
    En anden god mulighed skulle være zoloft (sertralin).
    Man bør dog afholde sig fra alkohol, når man får noget af ovenstående, da man ellers kan blive voldelig.

Jeg har et stykke tid taget perikon (mindst 4 stk om dagen). Det har hjulpet, men kan sandsynligvis ikke konkurere mod ovenstående ... så jeg overvejer at skifte ....
    Sidst redigeret af Dilbert : 25. March 2009 kl. 19:10

Lignende emner

1. bange for at glemme.
    By charlotte22 in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 15. January 2009, 01:11
  2. Er bange for at gå til lægen...
    By Ruslana in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 10
    Nyeste indlæg: 27. May 2008, 00:02
  3. Bange for alt for mange ting
    By Lisbeth33 in forum Tvangstanker Tvangshandlinger