Min søn har OCD og går i børnehave.
For nylig var vi ved lægen med ham, som henviste os til en psykiater -> lang ventetid, og derfor er vi startet op privat hos en børnepsykolog og skrevet op (½ årst ventetid) til en privat praktiserende psykiater.
Her i ugen fik vi så svar fra den off. børnepsykiatriske afd., han blev henvist til, at de ikke mente, at der var grundlag nok for en henvisning, og vedlagt var så et brev om forskellige dokumentationsbehov og beskrivelser af situationen , de ønskede - Vores læge havde blot skrevet 4 linjer!
Nu er situationen den, at han får det dårligere og dårligere, ikke kan komme afsted i børnehave, skal hentes midt på dagen og er vågen om natten, hvor han er totalt desperat, bange og skriger / græder. Og vi begynder at frygte for, hvor længe han kan blive ved at gå i børnehave på "fuld tid" og vi passe vores arbejde. Indtil nu har vi og psykolog vurderet, at det er det bedste, hvis han kan bevare sin dagligdag, men det begynder at ligne, at der er en risiko for, at dette ikke holder.
Men når han ikke har en diagnose fra en psykiater endnu, kan man så overhovedet søge tabt arbejdsfortjeneste, hvis det når dertil (hvilket vi selvfølgelig ikke håber)? Hvad er mulighederne her, kan man overhovedet søge det på et barn med OCD, hvor galt skal det være? Jeg har spurgt Mr. Google og bliver meget forvirret over den info, jeg her finder...

Besvar med citat