Viser resultater 1 til 7 af 7

Emne: Søvn

Registreringsdato
    Jul 2008

Standard Søvn

Hey, for tiden har jeg vanskeligheder med at falde i søvn om natten, og oveni dette har jeg omkring 4 opvågninger i løbet af nattet. Når disse opvågninger forkommer bruger jeg en halv til en hel time på at sove igen. Dette gør at når jeg for eksempel sover kl 12 om natten, og står ud af sengen kl 12 igen, skulle man tro at jeg har fået omkring 10-12 timers søvn, men nej på grund af ritualerne i forbindelse med min søvn og irriterende opvågninger får jeg faktisk kun 6 timer i løbet af de tolv timer jeg har ligger i min seng. Er jeg helddig får jeg omkring 7 til otte, er jeg uheldig får jeg 5. Dettte irritere mig da det forringer min søvnkvalitet, og udtømmer en del af min energi i løbet af dagen. 6 timer lyder måske godt for nogle, men det er 6 timer med opvågninger imellem, og derfor føles de 6 timer mere som 4 timer. Jeg har brug for så meget søvn som muligt, og kæmper også for det. Jeg går hos en privat praktiserende psykolog, hvor jeg får (KAT) mod OCD og depression. Anywho vil bare hører om der er andre der også har søvnbesvær eller insomnia, og hvordan i tackler det....... Mark Jaro

Registreringsdato
    Jan 2008
    Lokation
    Østjylland

Standard Sv: Søvn

Hej Jaro

Som jeg også har skrevet til dig og Malleh i et andet indlæg, så har jeg også haft søvnbesvær. Jeg har så fået seroquel, som egentlig er antipsykotisk, men man sover rigtig godt på det. Man bliver sløv i kroppen og kobler fuldstændig af. Efter 30-45 min kan man ik gøre andet end at lægge sig på puden og sove. Det er ikke vanedannende, som sovemedicin for det meste er. Snak med din læge om det. Jeg synes virkelig det er noget du skal ha. Og 25-50 mg er nok til at sove på.
    Jeg håber det vil lykkes dig at komme til at sove:)

Hilsen Akka

Registreringsdato
    Feb 2009

Hej Akka,

Jeg vil lige høre, om du stadig får den samme virkning af seroquel? Mine tvangstanker går ud på, at jeg frygter, at jeg ikke kan falde i søvn, og så falder jeg ikke i søvn. Ligegyldigt hvor træt jeg så er. Min læge har givet mig medicin, der skulle hjælpe på tvangstankerne. Jeg vil dog hellere bare have noget, der gør mig sløv.
    Hilsen dist08

Registreringsdato
    Jul 2008

Hey Akka har ikke taget den medicin du nævnte, men er på nuværende tidspunkt på noget der hedder mirtazapin, men overvejer at skifte påg af bivirkninger, men kender du til bivirkninger i forbindelse med seroquel?

Registreringsdato
    May 2009
    Lokation
    København
    Alder
    23

Hej Jaro11.

Jeg fik voldsomme bivirkninger ved seroquel, jeg fik en meget lille dosis og var totalt væk i rigtig mange timer, faktisk så meget væk at jeg synes det var rigtig ubehageligt. Jeg følte ikke, at jeg kom ud af trætheden igen og det gjorde, at jeg fik voldsomt angstanfald. Derfor måtte jeg stoppe med seroquel. Ville bare lige fortælle min erfaring med det. Håber selvfølgelig for dig, at det kunne virke så godt som det gør på andre. :)

Registreringsdato
    Mar 2009

Hvad med melatonin?
    Nu har jeg ikke søvnbesvær, men jeg har hørt det skulle være godt ...

Registreringsdato
    Jan 2008
    Lokation
    Østjylland

Jeg får stadig seroquel, dog i en større dosis end sidst jeg skrev. Jeg har ikke haft nogen bivirkninger af det. I starten er man selvfølgelig træt når man vågner, for man skal lige vænne sig til stoffet. Man starter i en lille dosis, 25 mg eller måske endda 12,5, alt afhængig af hvem man er. Min morfar fik det også til at sove på, men fordi han havde parkinson fik han kun 12,5 mg, og det er ingenting. Når du tager seroquel, går der ½-1 time og så bliver man vildt træt. Man kan ik kæmpe imod trætheden. Jeg har prøvet og det er svært. Ens øjne falder nærmest i af sig selv. Efter jeg har fået seroquel, vågner jeg ik flere gange om natten, som jeg gjorde førhen. Hvis man kun får det til at sove på behøver man ik mere end 25-75 mg. Jeg mener ik, det er nødvendigt at stige i dosis, for at blive ved med at få virkningen af det. Jeg kan spørge min far, hvis det er, for han er ekspert i det medicin.
    Min mor tog en gang ved en fejl min aftenmedicin, istedet for hendes eget, og hun fik 100mg seroquel. Hun gik i seng et kvarter efter, sov til kl 15 næste dag og gik i seng igen en time efter. Hun var fuldstændig færdig. Det var ret sjovt Så man skal ik ha for meget i starten
    Håber I kan bruge det jeg skriver. I skal bare spørge, hvis I er I tvivl om noget. Jeg kan spørge min Far

Lignende emner

1. søvn
    By sbt in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 21. September 2009, 22:33

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •