-
15. October 2008, 18:53
Beslutninger..
Jeg skriver fordi jeg har et spørgsmål omkring at tage beslutninger. Jeg har så svært ved at tage beslutninger, store som små, og det piner mig virkelig i min hverdag for det gør jo at jeg ikke rigtig kommer nogen vegne i mit liv. At jeg ikke kan tage nogen beslutninger om jeg vil noget nyt. Jeg tænker blandt andet på at jeg gerne vil have kort hår, men jeg kan ikke beslutte mig og så handle. Jeg vil også gerne have en hund igen, men jeg kan ikke beslutte mig og tage skridtet og gøre det, da der så kommer så mange tanker at jeg dropper det igen. Sådan er det med mange ting, mine tamker omkring det der skal ske skræmmer mig så meget af jeg tit stopper med at prøve. Og det gør mig så ked af det, da jeg jo gerne vil de ting, men bare ikke kan komme videre.
Er det bare mig, eller er der andre med ocd der kender til det. Sidder bare og ser mit liv gå forbi. Og det gør ondt når jeg kan se min kæreste gøre ting, udrette ting og tage beslutninger for sig selv og gøre ting for sig selv og jeg sidder tilbage og kan bare ikke. For det skal jo komme fra mig selv og ikke ham.
Ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Er der andre der kender lidt til det jeg skriver?
Hilsen fra Angel
-
15. October 2008, 22:10
Sv: Beslutninger..
Hej Angel..
Det er første gang, jeg skriver herinde.. Men da jeg læste dit indlæg, følte jeg at det måtte jeg svare på! Jeg har haft OCD siden jeg var barn, men har dog først fået "sat ord på det" for 1 1/2 år siden..
Jeg kender meget godt til at have svært ved at tage beslutninger, -og har svært ved at skelne mellem de store og de små beslutninger, hvilket kan være lidt svært for andre at forstå..
Det begrænser mig meget i min hverdag, -da jeg ofte bare sidder hjemme fordi jeg ikke kan "overskue" det hele og tankerne der følger med..
Jeg har desværre ikke "det gode råd i lommen", men synes du skulle vide at du ikke var alene!
Held og lykke,
Sanne
-
16. October 2008, 19:43
Hej Sanne.
Tak for dit svar. hvor er det dog rart at vide at jeg ikke er alene med det problem med at tage beslutninger. Jeg ender nemlig også med at sidde hjemme. Min kæreste er dog god til at tage beslutninger så ud kommer vi dog engang imellem og vi foretager os da nogen ting, men han kan slet ikke sætte sig ind i det når jeg prøver at fortælle om det og hvor ville jeg dog ønske at det var mig der kunne tage beslutninger. For det er virkelig som om man bare sidder der med alle de tanker der fiser rundt og de stopper en i at gøre nogen ting.
Mange tak fordi du skrev og delte det med mig. Det hjælper bare at vide at man ikke er alene og at det ikke er så unormalt endda, men måske følger med den angst vi har og de tanker vi har.
Også et held og lykke til dig
Mange hilsner fra Angel
-
16. October 2008, 21:14
Kender rigtig godt til at folk har svært ved at forstå, hvorfor man ikke kan tage en beslutning. Synes det er rigtig svært nogle gange, når jeg skal beslutte noget, som jeg inderst inde rigtig gerne vil.. Der er bare stor forskel på hvad man vil, og hvad man synes man kan! Har haft et par gode erfaringer med at forklare forskellen på de 2 ord overfor dem, der ikke forstår.. At JEG gerne VIL, men at JEG MED OCD ikke KAN! Hader når jeg må melde fra til noget, fordi jeg ikke kan tage beslutningen, -.. Og den sætningen hjælper lidt på forståelsen, synes jeg!
Selv tak fordi du delte "tankerne" med mig, det er rigtig rart at vide man ikke er alene..
Ha´ det rigtig godt!
Kærlig hilsen Sanne
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke skrive svar
- Du kan ikke indsende vedhæftninger
- Du kan ikke rette dine indlæg
-
Forum regler