Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Tvankerne bliver ved og ved...

Registreringsdato
    Oct 2008

Standard Tvankerne bliver ved og ved...

Jeg er ny her... men har haft tvangstanker i snart 5 år omkring svigt af min familie :-( negative tanker omkring min kone, hver gang jeg kigger på hende. Går i kognitiv terapi og har gjort det i 2 år. Har ikke sovet i nat er bare så træt orker ikke kampen mere.

Registreringsdato
    Oct 2008

Standard Sv: Tvankerne bliver ved og ved...

det lyder da også forfærdelig svært... har du overvejet at finde en anden behandler? synes to år lyder voldsomt hvis det slet ikke er blevet bedre...

Registreringsdato
    Oct 2008
    Alder
    28

Prøv at se om du kan søge ind på rigshospitalets OCD afdeling (Hvis du bor i nærheden), Jeg har været igennem et terapiforløb der, som virkelig har hjulpet mig.

Jeg har også været igennem sammenlignelige situationer som den du er i nu. Der er ikke andet at gøre en at holde den ud, og så altid vide at livet er en gave der skal nydes, og de kampe der tages er for at det bagefter kan nydes endnu mere.

Held og lykke med det hele:)

Registreringsdato
    Apr 2006
    Lokation
    Bornholm
    Alder
    40

Hej Nolu

Hvilke negative tanker har du om din kone, og hvordan påvirker OCD dig ellers i hverdagen ?

Jeg er en ung mand på 36 år som har været i behandling hos en psykolog i snart 4 år. Mine OCD problemer ligger i at alt skal være perfækt i hjemmet, gøre rent hele tiden, føler hurtigt at der er kommet snavs igen især sand og jord. Jeg føler også tit at jeg ikke lever op til andres forventninger og at alle tænker/ser negativt på mig. Jeg er også ofte i tvivl om min kone forlader mig. Hver dag starter jeg forfra, har en inderlig lyst til at slappe af og nyde dagen med familien, men ak nej inden jeg er færdig - ja så er dagen gået og jeg er træt.

Hilsen Jan

Mail adr. : ocd.medlem@gmail.com

Lignende emner

1. når godt bliver gjort til dårligt
    By endnu en 28 in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 29. January 2009, 10:35
  2. Jeg tror jeg bliver vanvittig ..
    By CecilieG in forum At leve med OCD
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 9. November 2008, 14:14
  3. Hvordan bliver I forstået?