-
8. October 2008, 20:21
Hvad gør jeg....
Hej
Jeg er fuldstændig nede og føler en magteløshed vedr. min datter, som har OCD.
Har skrevet her på siden før. Der er som sagt mindst et års ventetid på, at hun kan komme til phykiater(hun får medicin). Idag har hun truet med at gøre et eller andet ondt ved sig selv (måske selvmord), det gør så ondt inde i mig og har det så dårligt
HUn vol ikke indlægges, men det kan jo blive svært, da man næsten skal være død, undskyld udtrykket, hun er 18 år og jeg kan jo ikke tvinge hende til noget, selvom det på en eller anden måde ville være så rart med noget hjælp.
Hverken hun eller jeg har råd til en phykolog.
HJælp søges eller gode råd
Merete
-
9. October 2008, 00:07
Sv: Hvad gør jeg....
Prøv at gå til lægen, de kan henvise folk mellem 18-37 år med let til moderat depression til en psykolog. Psykologer, som har overenskomst med sygesikringen. Så skal man selv betale lidt under 300 pr. gang, det da i hvert fald mindre end de der 800, eller mere..
Jeg kender godt til hvordan det kan være, bare omvendt, min mor er ked af det og har så sent som i aften skrevet at hun er nervøs for hvordan det skal ende med mig (ikke rart at høre, men det er jeg jo også selv, synes sådan jeg burde kunne kæmpe mig ud af det, eller at jeg ikke gør nok for det, og det synes hun sikkert heller ikke)
Men , din datter er stadig meget ung, SØRG FOR hun får noget hjælp nu, så det ikke skal blive værre og fortsætter år ud og år ind.
Husk at sige når hun gør noget godt og opmuntre hende til at tingene kan blive anderledes, i stedet for kun at udpege det som er skidt.
-
9. October 2008, 10:22
Sv: Hvad gør jeg....
Hej Merete jeg ville bare lige tilføje, at såfremt din datter er medlem af danmark, så giver de yderliger et tilskud på 100,- pr psykologtime så man alt i alt kan enden nede på ca. 200,- pr time. Jeg vil også anbefale jer at i finder en kognitiv psykolog der ved noget om ocd og som selvfølgelig har ydernummer. Der er desværre ikke så mange der lever op til det hele, men her er et link med en liste http://www.sakt.dk/terapeuter.asp
jeg håber i finder en god løsning
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke skrive svar
- Du kan ikke indsende vedhæftninger
- Du kan ikke rette dine indlæg
-
Forum regler