Viser resultater 1 til 10 af 10

Emne: Ny med Ocd

Registreringsdato
    Sep 2008

Smile Ny med Ocd

Hej Alle jeg er en ung mand der for nylig har fået konstateret OCD. jeg har haft en længere sydomsperiode, med stress, deperssion, angst lavt selvværd m.m. som så løbende har ændret sig over i tvangstanker omkring pædofili m.m. jeg er ikke helt klar over om jeg har haft ocd, dog uden tanker, men mange ting kan jeg nu se virker bekendte når jeg efterhånden læser mere og mere om dette.
    I Mit sygdomsforløb var jeg stædig og ville ikke tage medicin, kun urte medicin og alternativ behandling, sport, meditation og meget mere, men jeg er lige startet på cipralex først 10 mg. så 15 og nu 20 mg i ca. 2uger, men kan ikke mærke den helt store effekt endnu. derudover har jeg gået hos psykolog i nogle måneder dog uden den store effekt, skal prøve en ny kognitiv psykolog on 1 1/2 maneds tid.
    Jeg håber på at kunne dele erfaringer med andre og både kunne give og modtage et par støttende ord. for som jeg kan læse er der flere end mig der har det rigtigt svært.

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: Ny med Ocd

Hej med dig.

Velkommen til

Håber du får glæde af dette forum.
    Jeg tager også Cipralex, men jeg tror, at det der har virket bedst for mig, har været kognitiv behandling, så det er godt at høre, at du skal starte denne..

Skriv endelig, hvis livet er træls eller hvad som helst, der måtte være.. Vi er kanon gode til at bakke hinanden op her inde

-Sofie.
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Fensmark

Smile Sv: Ny med Ocd

Hej Chr.

Velkommen til...det ser ud til at det er den rigtige behandling du får.... det er helt rigtigt at stige i medicin som du gør, men du skal nok være opmærksom på at din dosis måske skal være højere. men det snakker du jo med din behandler om. Ofte er det nødvendigt med 3 dobbelt dosis ved OCD i forhold til en alm. dosis ved depression.

Den evidensbaserede viden er, at det er medicin sammen med kognitiv terapi der er den bedste behandling. Nogle gange kan man trappes ud af/ eller ned i medicin efter et langt forløb....

Du er velkommen til at spørge hvis der er noget du er i tvivl om eller vil dele med os andre...

Mange hilsner fra Anette
    Anette

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Lige en lille note vedr. medicin..
    Den maksimale dosis Cipralex der gives er 20 mg. dagligt.
    Helt præcist hvorfor kan jeg ikke huske, men det er vist stærkere end andre SSRI-præparater..
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    Sep 2008

Smile Sv: Ny med Ocd

Hej igen, så er jeg nu steget til 30 mg cipralex, og psyliateren snakkede om at jeg evt. skulle højere op 40 mg. og evt. også prøve noget andet som hedder Abilify 5 mg. noget han havde god erfarring med til ocd, selvom det er et præperat man normalt og i større doser bruger til skitzofrene. er lidt nervøs med alt det medicin. Er der nogen der har erfaring med så høje doser cipralex og også Abilify ?

Hvad med i andre der har tanker omhandlende pædofili, hvordan og hvornår oplever i jeres angst og tanker ? jeg selv oplever ofte ubehag, angst og tanker, hvis jeg føler at jeg har kigget forkert på mine døtre, føler mig nærmest tvunget til at kigge på steder jeg ikke ønsker at se, jeg ved det er angsten der gør det, men jeg stiller altid mig selv spørgsmålet igen og igen om hvad min hensigt er og om jeg er normal. Jeg har en på 7 år og en under 1 år. Det er ret hårdt at man skal have de tanker om sig selv, især når det bare er mine egne børn, som jeg jo elsker overalt på jorden. Men det er heller ikke kun der mine tanker kommer, de kommer snart bare jeg kigger i en reklame eller ser fjernsyn. Og være ude og handle er jeg næsten sikker på at det kan påvirke resten af dagen. Øv

Nå jeg håber i vil skrive lidt om det, det er rart at høre fra nogen der selv kender til det, selvom min søde kone, mine venner og familie hjælper hvad de kan.
    Venlig hilsen Mig

Registreringsdato
    Jan 2008
    Lokation
    Østjylland

Hej Chr

Jeg har fået både cipralex og abilify. ingen af delene havde nogen virkning på mig. jeg fik 5 mg abilify men måtte gå ned på halv dosis fordi jeg fik så meget uro i benene. cipralex har jeg fået to gange, sidste vinter og for 4 år siden. begge gange har det ikke givet nogen virkning, og nu er jeg på cymbalta, som virker meget bedre på mig. jeg får det mod depression. mod OCD får jeg seroquel og er lige gået op i dosis. Jeg kan godt forstå du ik er vild med at tage medicin. det er jeg bestemt heller ik. både mine forældre og min psykiater har måttet tale store ord til mig for at blive ved med medicinen. og nu har jeg indset, at uden den vil jeg ik have noget liv. så jeg fortsætter, indtil jeg en dag forhåbentligt er stabil nok til at stoppe.
    Håber du kan bruge det til noget:)

Hilsen Akka

Registreringsdato
    Sep 2008

Tak for svaret
    Og jo tak, jeg kan altid bruge det til noget, om ikke andet kan det jo give mig en forhåbning om at hvis ikke lige medicinen virker på mig er der andre muligheder, i form af andre præperater. Ellers er det bare rart at høre fra og om andre der har det som en selv, som sagt er alt det her helt nyt for mig endnu og jeg kan jo se at rigtig mange af jer har været igennem alt det her i lang tid.

Registreringsdato
    Oct 2008
    Alder
    28

Hejsan

Jeg har været i behandling med paroxetin (Seroxat) i nu fire år, og ja det lyder jo ikke som om det virker når det nu er mit fjerde år, men jeg har siden barndommen været hårdt ram af OCD og det har virkelig hjulpet mig på rette vej.

Håber snart du kommer af med det mareridt at leve med OCD:(

Hilsen

Mads

Registreringsdato
    Sep 2008

Hej med jer og tak for jeres indlæg

Nu har jeg været på 30 mg. cipralex i snart 3 uger og tror måske det hjælper lidt, jeg oplever dog stadig angsten ofte men det er som om den forsvinder hurtigere igen og ikke er så voldsom hver gang.
    Jeg kan se at nogen af jer mener at 20 mg er max, mens andre siger noget andet min psykiater sagde at jeg evt. skulle på 40 mg, og der er mange der siger at man skal have store doser.
    Hvordan Mærker i andre virkningen på medicinen forsvinder det hele eller dæmper det kun symptomerne og lader tankerne flyde som de gjorde før.

Jeg har længe haft det sådan at det ofte er om morgenen/formiddagen at det er værst og at det ofte er næsten helt væk om aftnen hvor jeg så tænker ved mig selv hvad er det jeg er bange for jeg er helt ok og føler mig ikke bange. Er der andre der oplever at dagen kan være så svingende.

Venlige hilsner
    Chr

Registreringsdato
    Apr 2006
    Lokation
    Bornholm
    Alder
    40

Hej med jer

Jeg er i behandling med 200 mg zoloft, jeg forsøgte at trappe ud her i sommer men fandt ud af at medicinen havde en virkning selvom jeg ikke lagde mærke til det i det daglige. I en periode fik jeg kopi medicin men fik for mange bivirkninger af det, jeg får forhøjet tilskud.

Hilsen Jan

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •