Viser resultater 1 til 8 af 8

Emne: Er jeg alene?

Registreringsdato
    Sep 2008

Standard Er jeg alene?

Når jeg læser om OCD, sidder jeg ofte med den fornemmelse af at jeg er den eneste der har min form for OCD. Når jeg ser eller læser om OCD, er det som oftes vist/fortalt sådan at det er mennesker der vasker hænder hele tiden, eller skal tjekke ting hele tiden. Min form for OCD kan man så at sige ikke se med det blotte øje, det siger jeg fordi jeg ikke har nogen synbare fysiske handlinger. Min Ocd eller angst ligger i dødsangst, jeg er rigtig bange for at dø. Jeg kan blive så bange at jeg går rundt og rundt på mit gulv og kan hverken sidde ned eller ligge. Mit hjerte hopper ud af takt og min tunge kan endda vokse. Jeg kan faktisk ikke falde til ro, før jeg får en sovepille og sover det væk, jeg har på et tidspunkt gået rundt på mit gulv i 7 timer. Jeg kan også være rigtig bange for at falde i søvn, for jeg er bange for at jeg skal dø i min søvn. Min angst ligger også i ord eller sætninger som omhandler død eller at der skal ske noget for nogen, så skal jeg sige noget tre gange tre inde i hovedet og er jeg bange for at jeg ikke har sagt det rigitgt, skal jeg sige det tre gange tre gange tre inde i hovedet igen. Jeg kan ikke fortælle hvad det er jeg skal sige, for så går noget også galt. Ved døde dyr i vejkanten skal jeg også sige det, for at de kommer godt herfra og også selv om jeg kan se det er en plastikpose, for man ved jo aldrig!! Jeg har på et tidspunkt også haft det sådan, at jeg ikke måtte trække vejret ved gravsteder, ligvogne eller begravelses forretninger, for så indhalerede jeg død. Jeg lyder helt tosset hva? Jeg omtaler også ofte mig selv som den tossede over for mine venner, eller at jeg jo er syg i mit hoved. For jeg ved jo godt at jeg ikke kan stoppe at jeg engang skal dø, så at bruge mine levende dage på at tænke over det, er jo spild af tid, men jeg er bare så bange! Der er kun en af mine veninder der har set mig når jeg får det som jeg kalder "et anfald". Jeg vil helst ikke have at nogen skal se mig sådan, jeg vil helst være alene og så alligevel ikke, for et eller andet sted ville jeg jo genre at der var en der kunne holde øje med mig, at jeg ikke lagde mig til at dø, så de kunne ringe efter hjælp.
    ER JEG DEN ENESTE DER HAR DET SÅDAN????

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: Er jeg alene?

Kære Lotte.
    Velkommen til forummet.
    Nej, du er ikke alene. Du har en form som OCD, som ikke er så almindelig som andre ritualer.
    Jeg har ikke selv dødsangst, men kender en fyr der har. Han har en stor frygt for nåle og er bange for, at han skal blive stukket af en nål fx når han sover, selv om der ingen nåle er i nærheden. Hans frygt går på at blive smittet med fx aids eller lignende.

-Sofie.
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    Mar 2008

Hej hej.

Selvfølgelig er du ikke alene. OCD kan opstå i så mange forskellige former at man nemt kan tro man er den eneste der har det som man har det. Men dødsangst er absolut ikke unormalt og faktisk ret typisk ved ocd. Selv har jeg stor angst for at skade mine nærmeste hviklet jeg også følte mig meget alene med. Men herinde finder man jo ud af at der er masser som har det på samme måde.

Så spørg endelig hvis du er i tvivl om noget.

mange hilsner fra charlotte

Ida '96 Guest

Hej,

Du har ret i, at der findes mange former for OCD, vedrørende ritualer osv., og ingen er jo ens, men du er ikke den eneste der har OCD
    Kh

Ida

Registreringsdato
    Sep 2008

mange tak for dit svar... smiler... man kan bare føle sig alene og meget anderledes nogen gange og det har jeg især gjort, fordi jeg ikke har kendt til eller hørt om andre der har det ligesom mig.

Registreringsdato
    Oct 2008

Hej Lotte

Jeg kan hører du har masser ritualer men de er tankebaseret og det er det samme, det er også ritualer. Jeg synes det er fint nok at man herinde får opbakning og finder ud af at man ikke er alene med sin OCD, det hjælper bare ikke på at du kommer ud af det.
    Det du skal gøre er:
    1)Find dig en god behandler - en der ved noget om OCD
    2) Køb bogen tvangstanker, den koster vist 200 kr. en rigtig god investering.
    3) Begynd så småt at udfordre dine ritualer (jeg ved det er svært) men start med dem som skaber mindst angst. Prøv at læse sætningen omkring død uden at remse dine ritualer op inde i hovedet, og se hvad der sker - jeg er ret sikker på at der ikke sker noget som helst.
    Kære Lotte det er altså den eneste vej - så kom bare igang.

Registreringsdato
    Nov 2008

Hej Lotte.

Jeg er ny herinde på OCD foreningen.
    Jeg har også lidt af dødsangst og gør det stadig selv om jeg i dag kan kontrolere det. jeg har feks. været meget bange for at få brystkræft eller aids og har gået til lægen tit for at blive tjekket. jeg gik også til kognitiv terapi og det hjalp mig meget - det med at skrive det jeg var bange for ned, også sammen med psykologen udfordre mig selv til at gøre nogle at de ting jeg var bange for, for bagefter at finde ud af at jeg ikke fik aids af dette.
    jeg har erfaret ved mig selv at det er meget vigtigt at gøre de ting som man er bange for - fordi det så bliver lettere at overvinde næste gang.

Mange hilsner

Bni

Registreringsdato
    Nov 2007

kære Bni - må jeg spørge dig, hvordan du konstaterede, at du ikke blev smittet, ved at gøre de ting du var bange for, og må jeg også spørge, hvad du var bange for at gøre- jeg er selv bange og ved ikke hvordan man konstaterer man ikke er i risiko uden at gå til læge
    mange hilsner Karen

Lignende emner

1. Jeg føler mig alene og hjælpeløs
    By annette in forum At leve med OCD
    Svar: 7
    Nyeste indlæg: 15. October 2008, 09:06
  2. 22 år med OCD, og stadig alene
    By distant in forum At leve med OCD
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 20. November 2007, 20:24

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde