Jeg er mor til det mest vidunderlige barn i hele verden - hun er 14, snart 15 år gammel. Hendes ocd går mest ud på tjekking. Og i løbet af sommerferien har hun fået det så skidt, at hun kun har været i skole 2 dage siden opstart efter ferien. Hun har været til samtale hos en psykiater to gange og hun bryder sig ikke om det. Men min erfaring er, at når noget får meget fokus, så kommer det til at føles som om, det går ned af bakke i stedet for op, men at holder man fast, så indtræffer effekten på et tidspunkt. Men det smerter mig usigeligt meget at se hende lide så meget. Hun græder meget, sover meget, er helt slidt efter to timers samvær med andre mennesker, kan ikke finde ud af at være på skolen. Hun har det bedst, når hun er sammen med sin meget søde og meget forstående kæreste.
Er der nogle i dette forum, der har gode råd til, hvordan jeg støtter min datter bedst - nogle af jer der har små metoder til at hjælpe jeres barn eller jer selv. Jeg vil så frygtelig gerne ha hende i gang med skolen igen, fordi den faste rutine i hverdagen ser ud til at have hjulpet hende andre gange. Så har hun indimellem måttet ha en "arbejde hjemme dag" til lige at få hvilet ud og slappet af, hvilket er helt okay. Men det har aldrig været så slemt, som det er nu.
Alle gode råd - og heksetricks -modtages med kyshånd![]()

Besvar med citat