Hey jeg er en mand på 20 år og tror jeg har haft OCD siden starten af 13 års alderen.
Jeg startede med at have en seksuel angst, hvor at hvis jeg havde kløet mig i skridtet og jeg så f.eks. rørte ved en telefon, skulle vaske grundigt hænder hver gang jeg rørte ved telefonen. Jeg fik det også dårligt når andre rørte ved telefonen. Sådan var det med en masse ting og det til sidst var det næsten hver gang jeg rørte noget. Derfor prøvede jeg at undgå at min hænder ramte noget overhovedet(da det blev værre, kunne det også være alt muligt andet jeg havde rørt ved, hvor jeg følte jeg smittede). Mine forældre fandt ud af det og jeg kom i behandling, og det begyndte også at gå bedre. Men stadigvæk nu som voksen har jeg problemer med, at når jeg skal gå i seng, skal jeg næsten altid tjekke om alle kontakter er slukket også selvom der ikke er noget stik i. Vinduerne skal være helt lukket og vandhanen skal lukkes helt, så den er helt stram at få op igen. Det samme når jeg børster tænder, så er det fuldstændig samme ritual hvergang og det ender tit med at blive meget voldsomt, fordi jeg har tvangstanker og forskellige "frygt", som vil ske hvis jeg ikke gør de forskellige ting, men hvor jeg alligevel vil stoppe hurtigst muligt. Det er det samme ritual hver gang, og det værste er altid når jeg skal sove, ellers lever jeg en fuldstændig normal tilværelse. Så tror dog ikke det er så voldsomt, som andre tilfælde jeg har læst om.
Men vil i ikke give mig ret i at det er OCD?
Da jeg kom til behandling som ung fandt jeg aldrig ud af at der var en direkte diagnose på det
-Jack

Besvar med citat