Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: kvinder med OCD.

Registreringsdato
    Mar 2008

Standard kvinder med OCD.

hej allesammen.

Jeg har smidt dette spørgsmål ud før, men der var desværre ingen der kendte til det. Men sagen er den at jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med at ocd bliver værre ved brug af p piller? Jeg har selv holdt lidt pauser fra pillerne med jævne mellemrum da jeg også lider af depression som pillerne jo kan påvirke. Men jeg har nu også set et mønster i at mine tvangstanker dukker op igen og bliver værre når jeg tager disse p piller. Jeg kan bare ikke vurdere om det er indbildning og fordi jeg frygter at tankerne vil komme?

Jeg vil blive rigtig rigtig glad hvis nogen havde en komentar til dette, eller eventuelt selv kender til det. Min egen læge mener bestemt at hormonpiller påvirker humøret, men at det skulle påvirke ocden havde hun ikke før kendt til?!

På forhånd tak.

Med venlig hilsen charlotte :)

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: kvinder med OCD.

Hej Charlotte.

Umiddelbart ser jeg ingen sammenhæng.
    Jeg var deprimeret i mine tidlige teenage år, men gik til psykolog af andre årsager end OCD, da jeg på det tidspunkt ikke vidste, at jeg havde OCD.
    Nogle år efter begyndte jeg på p-piller og har nu taget dem i næsten 10 år. Jeg har ikke for alvor været deprimeret, siden jeg var 13-14 år. Og jeg tror ikke, at mine p-piller har haft nogen indflydelse på mig i den henseende.

Det kunne godt lyde som om, at det måske er en slags tvangstanke, som du selv er inde på.
    Måske du skulle snakke med en psykolog eller psykiater om det?

Held og lykke - og fortæl gerne, hvad du finder ud af
    Tanker fra Sofie.
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Charlotte.

Personligt tror jeg, at alt slags medicin kan lave meget ravage i kroppen og psykisk. Jeg tror, at medicin har flere bivirkninger end forskere vil oplyse, og end læger vil være ved. Efter at have mærket "ukendte" bivirkninger på egen krop efter mange års indtagelse af antidepressiv medicin, er jeg kommet til den konklusion, at man skal stole lidt mere på, hvad man selv oplever med medicinen, end på hvad de "kyndige eksperter" tror. Når det kommer til én selv, er man selv den største ekspert.

3-4 måneder efter at jeg var helt ude af min medicin, begyndte jeg f.eks. at lægge mærke til fuglenes flotte sang. Jeg blev glad for at høre det. I det hele taget begyndte jeg at opleve langt flere positive følelser, end jeg havde gjort, da jeg indtog de daglige meget store doser antidepressiv medicin. Udfra denne tillærte erfaring kan jeg konkludere, at antidepressive præparater både dæmper de negative og POSITIVE følelser. Desværre, men sandt - ihf. i mit tilfælde.
    Det var lige et andet medicininput...
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Mar 2008

Hej igen.

mange tak for jeres svar, det er rart i tager jer tid!

Og det var rart at høre dine erfaringer med medicin, lisbeth. Jeg har altid selv insisteret på at klare alt dette her gennem terapi uden medicin! Jeg synes det er rigtig skræmmende.

Dog kan man jo ikke ligefrem sige at p piller er "medicin" men jeg tror da helt klart du har ret i at det gør mere ved en end eksperterne vil være ved. Det ha jeg i hvert fald erfaret på min egen krop.

Dog tror jeg også at sammenfaldet mellem ocd og brug af p piller har noget at gøre med at jeg for et meste er begyndt at tage dem i perioder hvor der er sket meget nyt i mit liv. Her viser min ocd sig nemlig ofte. Er det noget i kender til? Min Ocd har været rigitig slem i perioder, specielt da jeg skulle flytte hjemmefra. Det nagede mig en smule og min ocd tog virkelig overhånd! Lang hård perioder. Jeg kan nu igen mærke at ocd`en ligger og ulmer, og jeg er netop startet på en ny uddannelse i en ny by.

har i også mærket denne sammenhæng, hvor det blusser op i perioder hvor der sker en masse nyt?

Med venlig hilsen charlotte!

Ida '96 Guest

Hej,

Jeg får p.t. Seratralin Ranbaxy, og jeg har ikke nogen bivirkninger, men det er jo forskelligt fra person til person.
    Dog er det jo ikke sådan, at vanerne forsvinder sådan lige ''pling'', i hvert et fald ikke for mig.
    Kh

Ida

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •