Sv: Hvordan stopper vi hende?
Kære Anna.
Det gør mig virkeligt ondt at høre om din datter.
Nu er jeg jo ikke uddannet psykolog. Jeg er blot en almindelig kvinde, der har OCD. Det lyder som om, at din datter har OCD. Det med onani kan være en tvangshandling, som hun føler, at hun skal udføre. Det kan være for at holde noget "grimt" væk. Det er ikke sikkert, at hun ved, hvad det er, der skal holdes væk - Jeg har haft OCD, siden jeg var lille, men jeg har aldrig vidst, hvad det var, der skulle holdes væk med ritualer og tanker.
Du siger, at I har været omkring psykiatrien. Hvor lang tid er det siden? Det er måske på tide at komme afsted igen?
Din datter bør få noget professionel hjælp - ellers kan det hurtigt gå den forkerte vej og blive værre end det allerede er.
Jeg synes, at du skal kontakte OCD-foreningen og bede dem sende en behandlerliste til dig. Jeg vil selvfølgelig gerne anbefale dig en psykolog, men jeg har været heldig og synes godt om den første psykolog, jeg henvendte mig til.
Jeg har hørt, at speciallæge i børnepsykiatri Svend Shaap, Århus, er rigtig dygtig. Hans nummer er: 86 13 99 92.
I kan jo evt. prøve om I kan få dækket pengene til nogle behandlinger af kommunen.
Jeg ønsker jeg al mulig held og lykke.
Tanker fra Sofie.
"Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
-Martin Holmgaard Laursen