Viser resultater 1 til 11 af 11

Emne: OCD i TV Avisen på DR d. 4./8. 2008 kl. 18.30

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard OCD i TV Avisen på DR d. 4./8. 2008 kl. 18.30

Der er 99% chance for, at der kommer et indslag om OCD i TV Avisen på DR i aften klokken 18.30. Muligvis kommer der en opfølgning på samme kanal kl 21.00.

Nu er det så tid til de ekstra oplysninger. Jeg har lige fået et hul. Telefonen har ikke stået stille efter indslaget!
    Her er der en artikel om det:
    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/08/04/181708.htm

Og indslaget kan intil videre ses på nettet via dette link:
    http://www.dr.dk/odp/player.aspx?uni...%2526day%253d0
    Sidst redigeret af Lisbeth : 12. August 2008 kl. 14:59 Årsag: Redigeret link
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Jul 2008

Standard Sv: OCD i TV Avisen på DR d. 4./8. 2008 kl. 18.30

Hej Lisbeth

Så indslaget - rigtig godt! Flot at du har overskud til at kæmpe og gøre opmærksom på ulighederne.

Varme tanker og de bedste ønsker til dig.

Tina

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Tina.

Mange tak skal du have.
    Der er også sket en væsentlig øgning af underskrifter, så det er fedt.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Ida '96 Guest

Hej Lisbeth,

Jeg har lige læst indlægget på http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/08/04/181708.htm, hvor jeg synes, du udtaler dig rigtig fint.
    Tillykke med det!
    Kh

Ida

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Ida.

Mange tak ska du have.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Dec 2007

Hej Lisbeth!!! Godt gået!!! Bliv ved, du er et forbillede for dem der kunne ende i samme situation... Det burde være ens i alle kommuner!!! Kh Karina

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Karina.

Tak skal du have.
    Jeg har ikke tænkt mig at give op lige foreløbig, selvom det nogle gange ville være lettere... Det er som om, jeg sidder fast i kampen for retfærdighed.

Og jeg giver dig helt ret. Det bør være ens i alle kommuner.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Sep 2008
    Lokation
    sjælland

hej.....
    jeg har først lige idag set indslaget som var i tv avisen fra d. 4/8-08.
    jeg syntes at det er sejt gået af dig
    jeg kunne ønske mig at det ikke blev kaldt en psykisk lidelse, da det lyder negativt i mine øre.....og afføder noget forkert i andre mennesker, vi er ikke sindsyge vi har ocd !
    men generalt er det bare at få gjort ocd synligt for politikkerne inde på borgen i kbh. de skal lovgive om at ocd ramte skal tilbydes betalingsfri behandling altid......
    mange hilsner gittebendsen ......

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Gitte.

Psykisk lidelse virker ikke negativt i mine ører. Jeg opfatter det ikke som en sindssygdom. Jeg ser faktisk OCD som en psykisk lidelse. En psykisk lidelse som er indenfor genren angstlidelser. Jeg tror ikke, folk opfatter det så negativt, som vi måske frygter. Jeg har i hvert fald fået et skulderklap af flere, da jeg startede i skole igen - 14 dage efter indslaget havde været sendt.

Jeg er helt enig med dig i det med politikerne på Christiansborg. Det er også det, jeg kæmper for.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Nov 2007

Hej Gitte!

Bliver egentlig lidt ked af at læse dit indlæg.. Hvis ikke OCD er en psykisk lidelse, hvad er det så? En fysisk lidelse? Og hvorfor skulle det dog være negativt at lide af en psykisk lidelse? I mine øjne er det jo netop sådan en holdning, der gør, at det bliver tabubelagt at være psykisk syg. En psykisk sygdom er da ligeså alvorlig som en fysisk - i mine øjne faktisk endnu mere alvorlig, for den fysiske er der oftest råd for... Hvorfor dog forsøge at lægge afstand?

Må jeg spørge, hvad du så vil kalde det? I mine øjne er der ikke lighedstegn mellem psykisk lidelse og egentlig sindssygdom. Og hvem er vi egentlig, hvis vi kan tillade os at dømme dem, der har en sindssygdom? Er de ikke værdige mennesker med ret til at blive taget alvorligt? Er man så "bedre", når man har OCD og ikke skizofren??

Og selvfølgelig skal der være ordentlig kvalificeret, gratis hjælp til ALLE - uafhængig af bopælskommune. Ingen tvivl om det, for det er ufattelig hårdt at lide af OCD.

Noget undrende hilsen, Bente

Registreringsdato
    Sep 2008
    Lokation
    sjælland

godmorgen......
    jeg har egentlig aldrig tænkt det som om at psykisksyge er mindre mennesker en mennesker som ikke er psykisksyge..... men jeg forstår godt jeres undren !
    det handler selvfølgelig om de erfaringer vi hver især har med at have ocd, og jeg må nok indrømme at jeg ikke personligt bryder mig om udtrykket sindsygdom..... om vi vil det eller ej så afføder det noget negativt i andre mennesker man kunne feks. kalde os alle som har det svært med psyken for psykisk sårbare !
    det handler nok også om at jeg er bange for at det lyder som om jeg er et menneske som ikke kan handle ansvarlig og se konsekvenser af de ting jeg gør.... jeg tænker jo netop hele tiden og alt for meget over tingene og hvad andre mon mener......
    tabu om ocd og selvfølgelig også andre diagnoser skal og kan kun forandres ved oplysning.....
    jeg holder af alle slags mennesker og syntes at alle som er lidt anderledes er fantastiske.....
    jeg er uddannet pædagog og har arbejdet med mennesker som har ondt i sjælen samt med mennesker som har en udviklingshæmning, jeg har set hvor vigtigt det er at møde mennesker hvor de er og ikke dømme dem på forhånd !
    tak fordi at i ikke er enige med mig
    jeg tænker helt vildt nu....
    mange hilsner gitte

Lignende emner

1. Artikler om OCD i Politiken på søndag den 5./10. 2008
    By Lisbeth in forum OCD i medierne
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 3. October 2008, 19:06
  2. Artikel fra avisen.dk vedr. BDD
    By starfruit in forum Body Dysmorphic Disorder
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 4. July 2007, 00:59