Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: ? Har jeg OCD ?

Registreringsdato
    Jul 2008

Exclamation ? Har jeg OCD ?

Hej...

Jeg er en pige på 15 år, og jeg er begyndt at blive lidt urolig for om jeg evt har en mild form for ocd. Jeg har læst meget om det, og så vidt jeg kan læse mig til, er det en mild form for ocd, MEN jeg vil gerne spørge jer, om hvad i syntes, da mange af jer jo selv oplever det.
    Jeg kan ikke have kropskontakt, med andre end min familie fordi jeg syntes der er ulækkert at tænke på alt det sved og hud der blandes sammen.
    Jeg skal tjekke om alle dørene i huset er låst, og hvis jeg vågner om natten skal det gøres igen.
    Før jeg spiller Håndbold skal jeg knække fingre.
    Jeg er også meget bange for at lave fejl, og siger derfor næsten intet i timerne...

Jeg vil gerne høre jeres mening...

Hilsen Nicoline

Registreringsdato
    Jul 2008

Post Sv: ? Har jeg OCD ?

Citer Oprindeligt indsendt af NilleBille Se indlæg
    Hej...

Jeg er en pige på 15 år, og jeg er begyndt at blive lidt urolig for om jeg evt har en mild form for ocd. Jeg har læst meget om det, og så vidt jeg kan læse mig til, er det en mild form for ocd, MEN jeg vil gerne spørge jer, om hvad i syntes, da mange af jer jo selv oplever det.
    Jeg kan ikke have kropskontakt, med andre end min familie fordi jeg syntes der er ulækkert at tænke på alt det sved og hud der blandes sammen.
    Jeg skal tjekke om alle dørene i huset er låst, og hvis jeg vågner om natten skal det gøres igen.
    Før jeg spiller Håndbold skal jeg knække fingre.
    Jeg er også meget bange for at lave fejl, og siger derfor næsten intet i timerne...

Jeg vil gerne høre jeres mening...

Hilsen Nicoline
    Jeg skal lige tilføje, at alt skal være ´lige´ Altsa hvis der står fx 2 glas på bordet, så skal de stå lige ved siden af hinanden, og hvis der er to røde glas og et grønt, skal det grønne stå i midten. Tal skal også være fx 25, ikke 26...
    Håber meget at i vil svare, for jeg tænker rigtig meget på det...

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard Sv: ? Har jeg OCD ?

Hej Nicoline.

Velkommen til i forummet.

Det kan godt lyde som om, at du har OCD. Jeg kan ikke afgøre, hvor hårdt du er ramt af det og om du har det. Din beskrivelse tyder dog på, at det er OCD i en eller anden grad.
    Har du evt. prøvet denne test?: http://psychcentral.com/ocdquiz.htm
    Det skal siges, at resultatet kun er vejledende.

Uanset udfaldet af testen vil jeg råde dig til at kontakte din læge. Hvis du har OCD, bør du få behandling hurtigst muligt. Det gør det lettere at komme lidelsen til livs.

Du er velkommen til at skrive igen, hvis du har flere spørgsmål.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Jul 2008

Hej Lisbeth...

Tak for dit svar
    Jeg må snakke med min mor, og så er det vel til en eller anden læge ...
    Tak for svaret, det betyder meget for mig, at nogen tager sig tid til at svare!

Hilsen Nicoline

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Nicoline.

Det var så lidt.
    Det er godt, du vil tale med din mor om det.
    I skal starte hos Jeres privatpraktiserende læge. Han/hende kan vejlede Jer om det videre forløb.

Held og lykke.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •