-
Er det OCD?
Hej,
Jeg er ved at blive drevet til vanvid af mine tanker og handlinger som kan få ganske alvorlige konsekvenser for mig selv og min familie. Jeg ved ikke om det er OCD eller om det kan behandles men noget skal der ske.
Jeg tænker konstant på at stjæle og fører desværre også mine tanker ud i livet meget ofte. Det er som regel det første jeg tænker på når jeg vågner og det sidste jeg tænker på når jeg går i seng. Det fylder så meget at det er blevet for meget. Jeg har svært ved at sige hvad der driver mig til det, men det lader ikke til at jeg selv er i stand til at stoppe det efter så mange år med det som en del af mit liv. Jeg vil rigtig gerne!
Jeg føler det er ekstrem pinligt og jeg kan ikke få mig selv til at betro mig til hverken venner eller min nærmeste familie. Omvendt føler jeg mig snart tvunget til det, både fordi jeg slet ikke kan overskue at blive taget med noget i lommen i det lokale supermarked, men også fordi det fører til humørudsvingninger og dårlig stemning, når det fylder for meget i mit hoved.
Er der nogle i dette forum der har hørt om noget lignende ser jeg meget gerne Jeres kommentarer.
-
Sv: Er det OCD?
Hej MartinB.
Jeg kan ikke genkende OCD i det, du beskriver, men jeg er heller ikke behandler. Jeg har behov for langt flere oplysninger, hvis jeg skal kunne svare dig på det - der er det heller ikke sikkert, jeg kan.
Derfor vil jeg råde til at søge hjælp i behandlingssystemet - evt. hos din læge til at starte med.
Har du hørt om Kleptomani? Jeg har læst et par artikler om det, og jeg synes godt, det kan lyde som det.
Du får lige nogle link:
http://www.netpsych.dk/artikler.asp?vis=artikel&id=137
http://www.depnet.dk/mailboxitem/3812/default.aspx
Med venlig hilsen
Lisbeth
www.ocd-inderstinde.dk
Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
Elbert Hubbard
-
Tak for svar og links.
Jeg går videre med det til min læge. Jeg håber dog ikke det er kleptomani, da det ifølge de artikler du linker til, ikke kan behandles.....
-
Det var så lidt.
Jeg har ikke gennemlæst artiklerne, så jeg vidste ikke, at det ikke kan behandles. 
Jeg krydser fingre for, at du i stedet lider af noget, der kan behandles.
Med venlig hilsen
Lisbeth
www.ocd-inderstinde.dk
Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
Elbert Hubbard
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke skrive svar
- Du kan ikke indsende vedhæftninger
- Du kan ikke rette dine indlæg
-
Forum regler