Hvad har jeg gang i, jeg får billeder i hovedet af ting jeg ser. Det hele startede syntes jeg da jeg i mit job som chauffør da jeg så en fed grim kvinde gå over et fodgængerfelt og tænkte hun er godt nok ulækker, jeg kørte videre og kunne ikke rigtig få hende ud af bevidsheden og havde næsten udelukkende et billede af hende i hovedet, selv når jeg vågnede om natten eller om morgenen var det det første jeg tænkte på, så det blev jeg lidt panisk over og begyndte at fokusere og kikke på alle mulige andre ting som så resulterede i at jeg til sidst næsten ikke brød mig om at kikke på noget som helst da jeg var bange for at få billeder i hovedet af det. Så jeg brød til sidst sammen og gik til lægen og fik stillet diagnosen depression. Jeg startede så op med en behandling med efexor 75mg og senere 150mg og jeg fik det langsomt bedre men billederne i hovedet var lidt seje at komme af med men efter halvandet år følte jeg mig rask nok til at smide pillerne så det gjorde jeg.
Men nu ca. et års tid efter var den gal igen, startede denne gang med at jeg følte mig lidt deprimeret efter en druktur (julefrokost) og tænkte ånej nu begynder det hele forfra og det gjorde det. Så på den med efexor en gang til men det blev bare værre og mere uhyggeligt denne gang og blev sendt til psykiater og kognitiv terapi som så stillede diagnosen depression med OCD symptomer, han øgede selvfølgelig mængden af efexor da den jo havde gjort mig rask før og kom op på max. dosis 375mg om dagen og fik en anelse fremgang efter jeg startede på arbejde, så vi holdt fast ved efexoren. Men nu ca. et halvt år efter jeg startede med behandlingen har jeg simpelthen haft for mange nedture og er alt for ustabil og kan simpelthen ikke komme af med det fænomen at jeg får billeder i hovedet af det jeg ser, biler,mennesker, i fjernsynet etc. Det er som om jeg prøver på og huske det og jeg kan selvfølgelig ikke huske det hele men er temmelig irriterende og ved at gå mig på nerverne og giver mig trykken i tindingerne, hovedpine og angst og prøver at sige til mig selv så hold da op med det pis, men det er ikke rigtig lykkedes mig og jeg prøver måske for meget at tænke mig ud af det. Jeg syntes ikke jeg har hørt eller set nogen form for OCD som min før og det kan da også være jeg bare har en hjernefejl som er brudt ud nu i min alder af 38. Psykose er det ikke siger min psykiater der er jeg alt for jordnær og tilstedeværende til så som sagt jeg ved ikke lige hvad jeg har gang i men idag skal jeg så skifte fra efexor til anafradil og er lidt spændt/nervøs over hvordan det kommer til at gå men hvad tror i er det medicin eller terapi eller måske begge dele der skal gøre mig rask igen.

Besvar med citat