hej Allesammen.
Jeg har lige "sporet" mig til denne side.
jeg hedder Rikke og har jordens dejligste kæreste. Vi mødte hinanden for omkring 6 måneder siden. Vi er lige flyttet sammen. Og i starten opdagede jeg ikke noget, men de sidste uger, har jeg undret mig over at han når vi er på vej under dynen skal op og "justere" dørene, han tænder og slukker lyset flere gange ud til badeværelset når han går ud derfra. Nogle gange, men ikke altid så stiger han ud af sengen igen, for endnu engang at justere dørene ind til soveværelset.
Så tager han hans nøgler, pung og mobil som bliver rettet til flere gange på natbordet, og skal ligge helt præcis. derefter kan han igen tage mobilen i hånden og tænde/ slukke for lyset i mobilen også.
Er det tegn på OCD?
jeg spurgte ham en aften om det altid havde været sådan, og han sagde det startede ved år 2000 skiftet. han kan ikke forklare hvorfor han gør det, han fortalte mig at det ellers irriterede ham. Han ville ikke rigtig dele det med mig kunne jeg høre, måske fordi jeg spurgte for meget?
Hans frygt ville være jeg gik fra ham hvis han havde sagt noget om det til mig, derfor ventede han i starten altid med at justere dørene til han vidste jeg sov.
Men som jeg forklarede ham, kunne jeg ikke drømme om det, og ville da gå igennem ild og vand sammem med ham. Men vi ser bare på det som en gang justere døre ting... lige til jeg opdagede han på tanken skulle købe 4 is... selvom vi kun var 3. Og der kunne jeg se på hans ansigt at der var noget han ikke rigtig havde lyst til at sige...
Så da vi kom i seng om aftenen sagde han at han bare skulle have 4 is, kunne ikke forklare hvorfor..
jeg vil bare så gerne hjælpe.... men hvad er det? Er det OCD. Har kun lige læst lidt til det på denne side her til aften...
Han har aldrig været til lægen med det, og det er kun mig han nogen sinde har fortalt det det? Så nu vil jeg selvfølgelig hjælpe ham!
Hvad er trin 1? og er det overhovedet noget i retning af OCD.
Håber virkelig en herinde kan nikke genkendelse til lidt af dette...
På forhånd mange tak!
hilsen fra Rikke

Besvar med citat