Hej jeg er en mand på 28 år, som er blevet arbejdsløs(har dog lige fundet arbejde igen). Gennem arbejdsformidlingen blev jeg påbudt at søge nogle job. Et af dem var i et lille lokalt byggemarked i Aalborg. De syntes jeg havde alle de kvalifikationer jeg skulle, men ville ikke ansætte mig pga. af mit tourette, som jeg kun er ramt af i mild grad. Jeg oplevede det samme i min læretid som lagerekspedient i et maler engro firma, hvor de lovede mig et år på lager og et halvt år hh. På kontor og i butik, hvor de løb fra aftalen om sidstnævnte fordi de var bange for hvad kunderne ville sige. I mellemtiden har jeg dog bl.a. været 2 år i jem og fix, med kundekontakt og kassearbejde uden problemer. Jeg blev virkeligt pissed over en mulig chef ikke har de fornødne ”nosser” til at satse og se på hvad man kan tilbyde i stedet for at behandle én som en spedalsk, for mig kommer personen før tourette.
Grunden til jeg skriver dette indlæg er at jeg gerne vil samle lignende historier, både positive og negative til en artikel i nordjyske medier og eventuelle fagblade for at skabe en positiv dialog om vores lille minoritet af tourette, ocd og adhd ramte. Debatten har jo været i gang vedrørende homoseksuelle, tørklæder, piercinger/ tatoveringer, samt indvandrere og nu mener jeg man bør debattere for og imod forskelsbehandling af psykisk anderledes folk(nogen der har et bedre ord???)
Følgende punkter er vigtige når I skriver indlæg, og besvar gerne punkterne på samme måde.

1 Positiv/negativ,
2 Alder
3 Køn
4 Branche (ikke firma, ku branche)
5 Må en eventuel journalist tage kontakt for at følge op på historien
6 Dine oplevelser, med chefer, kolleger og kunder
7 Synes du det er en god ide at skabe denne debat
8 Nogle gode inspark til hvordan artiklen krydres, angribes, gøres spændende og anvendelig

På forhånd mange tak Michael