Viser resultater 1 til 9 af 9

Emne: Mild skizofreni

Registreringsdato
    Apr 2008

Arrow Mild skizofreni

Ligesom jeg troede at diagnosen var fastlagt - OCD - Vidste det sig; iflg. psykiateren, at det er en mild form for skizofreni jeg kæmper med.
    Tankemylder, stærke sørgmodige indre følelser og angst er hvad jeg kæmper med, og var sikker på at der kunne sættes ord på lidelsen - OCD - men nej.
    Bryder mig ikke om ordet skizofreni. Ikke for at gøre mig "bedre" end personer der har diagnosen, men syntes bare, at et ord/betegnelse som det, er meget stærkt og negativt ladet.
    Psykiateren har ligeledes bestilt tid til en CT-scanning samt blodprøve test!?
    Han mener også at jeg skal have taget en psykologisk test, som hvis er noget med at fortælle hvad man mener at se i tegninger som er lavet "blæk pletter" Nogle der kan fortælle om det?
    Alt ialt virker det meget voldsomt, og er og har aldrig været eller haft fysiske udbrud. Har ikke tanker i den grad hvor andre mennesker kommer til skade pga. mig. Ved hvad der er rigtigt og forkert moralsk.

Vær sød at kommentere på indlæget, både negativt og positivt. Har virklig brug for ligesindede til at tale/skrive ud med.

Sad but true

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: Mild skizofreni

Hej med dig.

Jeg er ked af at høre, at du muligvis har en mild grad af skizofreni.
    Jeg har ikke det store kendskab til den sygdom, men det er en sygdom i hjernen, så det er jo nok derfor, at du skal scannes.
    Videre kan jeg ikke forestille mig, at den der test med blækklatter stadig bruges. Men jeg ved det desværre ikke..
    Mange tror fejlagtigt, at personlighedsspaltning har noget med skizofreni at gøre, men det har det ikke. Skizofreni er når en person har svært ved at skelne mellem fantasi og virkelighed.
    Man kan få medicin mod skizofreni.
    Er du vurderet til at have OCD af en professionel?

Jeg krydser fingre for dig og håber alt det bedste for dig.

Tanker fra Sofie.
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    Apr 2008

Tak for dit indlæg Sofie

"Skizofreni er når en person har svært ved at skelne mellem fantasi og virkelighed."
    Er jo ikke noget problem jeg har - heldigvis.

Kan dvæle ved tanker om ulykker af en vær art, og føle dyb sorg over de tragedier de berørte må have, samt frygte disse ting vil kunne ske for egen famillie. Frygte terrorandgreb i en storby hvor netop min famillie og jeg er osv. osv. Have det dårligt når jeg ser en død fugl der ligger på vejen, eller have det dårligt når dyr i enhver størrelse udsættes for dyreplageri. Selv snegle, bænkebiddere og dyr i den størrelse kan sætte triste tanker igang hvis man træder på dem, så er i den grad dyreven.
    Det er altså sorg/depression, dvæling ved triste/sørgelige begivenheder og angst.
    Er som skrevet 100% klar over hvad der er virkeligt. Har ingen synsbedrag eller stemmer.

"Er du vurderet til at have OCD af en professionel?"

Blev stillet af en psykiatisk overlæge, som er den samme der nu har vuderet det anderledes.
    Sad but true

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Hej igen.

Med de symptomer du beskriver, vil jeg heller ikke mene, at du er skizofren.
    Jeg ville med sindsro sige, at du har OCD.
    Men jeg er hverken læge eller psykolog, så det er nok rigtigt, hvad lægen kommer frem til..
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    Apr 2008

Det er jo eksperterne ja, men stadigvæk :-/
    Sad but true

Registreringsdato
    Mar 2008

hej hej.

Jeg vil lige give min mening med herinde. Det lyder rigtigt hårdt får dig at få stillet den diagnose. Men da jeg selv lider af OCD og har præcis de samme tanker som dig vil jeg også mene at det nærmere er OCD og ikke skizofreni du lider af. Men som nævnt tidligere her så er jeg joikke professionel.

Håber du finder ud af det hele.

Mange tanker fra charlotte

Registreringsdato
    Apr 2008

Tak

Når der er nyt i sagen vender jeg naturligvis tilbage
    Sad but true

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej med dig.

Jeg vil råde dig til at bede om en anden psykiater/psykologs mening. Jeg har hørt om andre tilfælde, hvor en person med OCD er blevet vurderet til at lide af skizofreni, selvom det ikke var tilfældet.
    Er du i behandling et sted, hvor man har meget forstand på OCD
    I det offentlige er de optimale steder helt klart i Århus og København.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Apr 2008

Citer Oprindeligt indsendt af Lisbeth Se indlæg
    Hej med dig.

Jeg vil råde dig til at bede om en anden psykiater/psykologs mening. Jeg har hørt om andre tilfælde, hvor en person med OCD er blevet vurderet til at lide af skizofreni, selvom det ikke var tilfældet.
    Er du i behandling et sted, hvor man har meget forstand på OCD
    I det offentlige er de optimale steder helt klart i Århus og København.
    Tak

Overvejer jeg også meget, da jeg på intet plan føler mig som sådan.
    OCD, angst og depression er hvad jeg kæmper med.
    Det er i sønderjylland jeg er i behandling, og det er distriktspsykiatrien.
    Sad but true

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •