Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: OCD og hash

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard OCD og hash

Hej alle sammen.

Som de fleste herinde ved, har jeg haft OCD i mange år.
    For nogle år siden kom jeg ud af et omfattende flereårigt hash-misbrug.

For to måneder siden røg jeg ind i en personlig krise, og min OCD blev meget værre, end den har været i lang tid.
    Jeg røg hash efter krisen for at "glemme" både den og min OCD.
    Tænkte dog, at det ikke skulle blive en vane at ryge. Det er det heller ikke blevet endnu, men jeg føler dog, at jeg er godt på vej..
    Jeg har røget stort set hver weekend i de sidste to måneder, og hver søndag siger jeg til mig selv, at det var sidste gang. Og det holder jeg så, til det igen bliver weekend..
    Det er så frustrende, for jeg ved, at hash er rigtigt skidt på mange punkter, men jeg elsker at ryge..

Hvad pokker gør man i sådan en situation??
    Jeg ville ønske, at jeg bare kunne lade være, men fristelsen er simpelthen for stor.
    Håber at I har nogle gode råd.

-Sofie.
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    May 2007

Standard Sv: OCD og hash

Citer Oprindeligt indsendt af Sofie Se indlæg
    Hej alle sammen.

Som de fleste herinde ved, har jeg haft OCD i mange år.
    For nogle år siden kom jeg ud af et omfattende flereårigt hash-misbrug.

For to måneder siden røg jeg ind i en personlig krise, og min OCD blev meget værre, end den har været i lang tid.
    Jeg røg hash efter krisen for at "glemme" både den og min OCD.
    Tænkte dog, at det ikke skulle blive en vane at ryge. Det er det heller ikke blevet endnu, men jeg føler dog, at jeg er godt på vej..
    Jeg har røget stort set hver weekend i de sidste to måneder, og hver søndag siger jeg til mig selv, at det var sidste gang. Og det holder jeg så, til det igen bliver weekend..
    Det er så frustrende, for jeg ved, at hash er rigtigt skidt på mange punkter, men jeg elsker at ryge..

Hvad pokker gør man i sådan en situation??
    Jeg ville ønske, at jeg bare kunne lade være, men fristelsen er simpelthen for stor.
    Håber at I har nogle gode råd.

-Sofie.
    Ja,jeg kender din situation. Er der selv igen. Har desværre osse dette kærlighedsforhold til hash´en. Men jeg vil da sige at der er stor forskel på at ryge en gang i mellem og hver dag. Forstår selvfølgelig godt at du er nervøs for at komme ud i et misbrug igen,men vil da sige at rygning på weekend-basis nok ikke er farligere for OCD´ere end 2-3 dages druk f.eks. Men stigmatiseringen af denne substans,vil nok gøre at din psykolog til hver en tid vil sætte alle alarm-klokker i gang,uanset dit forbrug. Men du skal selvfølgelig mærke efter i dig selv om du er på vej ud på et plan,hvor du synes at det er for meget. Og i så fald opfordrer jeg dig til at lade det være. Hvordan går det ellers nu? Det er noget tid siden at du har lavet dette indlæg,kan jeg se.

M.v.h. Steen.

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Hejsa.

Tak for dit indlæg
    Det går heldigvis meget bedre, og jeg ryger kun 1-2 gange om måneden, hvilket jeg har det helt fint med.. Og så ryger jeg kun på gode dage
    Hvor omfattende er dit forbrug?
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    May 2007

Godt at høre. . Min selvkontrol har ikke tjent mig,lad mig sige det sådan. .

Lignende emner

1. OCD+hash+alcohol= slemt?
    By niklasrd in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 26. June 2010, 11:13
  2. OCD og hash misbrug
    By Belinda in forum At leve med OCD
    Svar: 11
    Nyeste indlæg: 22. March 2008, 22:40

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar