Jeg er en Kvinde på 32 år som har været i behandling for paranoid psykose og OCD tvangstanker i 5 år ca. og frygter nu at det er ved at udvikle sig til noget andet men er bange for at gå til lægen for at få det "opklaret".
Sagen er den at jeg er begyndt for noget tid siden da jeg var stresset på arbejde at føle at jeg blev overvåget af et kamara når jeg var i et bestemt rum... det varede dog heldigvis nu kun en 10 dage ca.
Men noget andet der plager mig mere er at jeg i lang tid tror der er føelser og liv i ting jeg ved der ikke burde være liv i.
F.eks. syntes jeg at det er synd at at sparke til ting, skære eller træde på ting m.m. fordi at det måske har føelser og bliver ked af det.... ved det er for langt ude men det er virkelig begyndt at genere mig.
Jeg er oven i købet begyndt at sige "undskyld" inde i mig selv hvis jeg kommer til at smække ovn lågen for hårdt i eller køre ind i noget med støvsugeren....
Er der andre her inde der oplever den slags eller er jeg alene??
Vil meget gerne høre fra nogen.
Hilsen fra Susanne

Besvar med citat
Ofte kræver det dog desværre, at man får behandling hos en dygtig psykolog eller psykiater.
Jeg har dog heller aldrig følt nogen virkning af medicinen, så på den måde har det været let for mig at tage beslutningen om at trappe ud.