Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Lang diagnostiseringstid på OCD

Registreringsdato
    May 2008

Standard Lang diagnostiseringstid på OCD

Mit navn er Svend-Vilhelm Mikkelsen, og jeg studerer til daglig på "Danmarks journalisthøjskole" i Århus.

Jeg skriver her, fordi jeg er ved at skrive Førsteårsopgave på skolen om, at der går lang tid før OCD-symptomerne viser sig hos patinterne, til de søger behandling.

Det skyldes, ifølge min research indtil nu en manglende selverkendelse af at man er syg hos patienterne, og at omgivelserne (forældre, lærere, læger etc.) ikke har tilstrækkelig information omkring OCD, til at kunne reagere på symptomerne.

Jeg vil derfor gerne spørge jer, gennem dette forum, hvor lang tid tog det fra de første PCD-symptomer viste sig hos jer, til I søgte behandling, og evt. hvorfor tog det så langt tid? Er det en blandt ovenstående forklaringer, eller var der andre faktorer på spil.

Skriv meget gerne:) På forhånd tak.
    Sidst redigeret af sv3000 : 15. May 2008 kl. 15:14

Registreringsdato
    Dec 2007
    Lokation
    Odense
    Alder
    28

Standard Sv: Lang diagnostiseringstid på OCD

Hej Svend.

Hvad er PCD-symptomer?

Jeg har jo haft OCD fra jeg var helt lille af, det er bare blevet værre med årene. Jeg søgte først behandling for 2-3 år siden. Grunden til det var at der blev min OCD så slem jeg ikke kunne gå på arbejde længere. Og i rigtigt mange år har jeg jo faktisk ikke tænkt over at jeg har været "anderledes" end andre.

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Hej Svend.

Jeg er 24 år, og jeg søgte behandling for knap to år siden.
    Jeg har altid troet, at jeg var den eneste, der så bakterier og mønstre over alt, indtil jeg læste en artikel om en OCD-ramt. Da det der gik op for mig, at det var OCD, søgte jeg hurtigt hjælp.
    Jeg har hele tiden været meget åben omkring min OCD over for min familie og mine venner, og de prøver stadig at forstå sygdommen.
    Desuden tror jeg ikke, at selverkendelsen fejler noget. Tvært imod. OCD-ramte ved jo godt, at der er noget galt, men vi ved ikke, at mange andre har det påsamme måde, hvilket gør det pinligt.

Held og lykke med din opgave, og skriv gerne igen, hvis du har flere spørgsmål.

//Sofie.

Og Heidi - Jeg tror, der skal stå OCD i stedet for PCD ;-)
    Sidst redigeret af Sofie : 14. May 2008 kl. 13:26 Årsag: Stavefejl..
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    Dec 2007
    Lokation
    Odense
    Alder
    28

Hej Sofie.

Ja selvfølgelig Det havde jeg slet ikke tænkt på.

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •