Viser resultater 1 til 2 af 2

Emne: Er det OCD?

Registreringsdato
    Apr 2008

Standard Er det OCD?

Hej med jer, jeg er ny på dette forum og trænger til lidt luft for min forvirring.

Det hele startede allerede i en tidlig alder, nok som 6 - 7 årig med alle mulige mærkværdige bevægelser og lyde. Lige fra kun at måtte træde på hele fliser, hoppe ved hver 5. skridt, strække halsen, rulle med øjnene, kigge op i hjørner gentagne gange, lave ansigtsgrimasser og grynte/fnyselyde ud gennem næsen. Det har forfulgt mig op gennem årene med tvangstanker oveni omkring døden og om hvor forfærdeligt det " måske " er at skulle dø osv osv. For 8 år siden blev jeg ramt af en depression og blev ordineret seroxat. De hjalp umiddelbart, men jeg tog også på i vægt og fik andre kendte bivirkninger. Igennem perioden har jeg prøvet flere forskellige præparater som afeksin og kopiprodukter m.m. Lige nu får jeg nogle som hedder flutin fordi afeksin er udgået. Jeg får 60 mg om dagen, hvilket er ret meget. Jeg er i dag 33 år og synes ikke det er rimeligt at være i dette her helvede. Jeg vil gerne leve et normalt og lykkeligt liv. Jeg har en sød kæreste og skal være far om 6 mdr, så jeg forstår ikke hvorfor jeg skal have det sådan.

Jeg har prøvet at trappe ud 2 gange med tilbagevendende tvangstanker omkring døden. Jeg synes bare ikke at de typiske depressionstegn som manglende selvtillid, skyldfølelse, træthed osv gør sig gældende på mig, det er mere tvangstankerne som tynger mig og som gør mig ked af det.
    Er det mon OCD?

Mvh. Skaarupman

Registreringsdato
    Nov 2007

Standard Sv: Er det OCD?

Hej!

Ud fra din beskrivelse synes jeg, at det lyder som Tourettes Syndrom. Desværre har rigtig mange med Tourettes Syndrom også tvangstanker/OCD som "bonus" oveni. Men jeg er jo ikke psykiater, så jeg er ikke i stand til at stille diagnoser - kan kun give dig en ledetråd. Tourettes Syndrom er ofte kendetegnet ved ufrivillige bevægelser og/eller lyde.
    Jeg vil anbefale dig at gå til din egen læge og få en henvisning til en psykiater, der kan stille en diagnose. Tourettes Syndrom kan behandles medicinsk, så symptomerne "holdes nede".

mvh Bente

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •