Hej hej.
Jeg er nået dertil hvor jeg har brug for et lille indput fra Jer andre.
Jeg har haft OCD så længe jeg husker. Har lige fået diagnosen i sidste uge. Jeg har gået til noget samtalebehandling inkl. medicin i et års tid, måske halvandet. Jeg er så skiftet til en ny psykiater, som tvivler på om samtalebehandling kan hjælpe mig, og jeg vil ikke på medicin igen, for det hjalp mig ikke spor da jeg var det.
Jeg har være i arbejdsprøvning/virksomhedspraktik af to gange. Den første gang holdte jeg ud 2-3 uger, med sygedage ind imellem. Den anden gang var jeg der 2 hele dage, og måtte tage hjem på 3. dagen efter en time, da jeg begyndte at få en ny tvangstanke/handling. Den sidste gang var i december, og den nye tvangstanke, er ikke gået væk, den er nærmest bare blevet værre/fortsat.
Jeg har i langt tid været meget imod hvis jeg skulle på pension, men som tingene ser ud lige nu, er det faktisk det jeg helst ville, da jeg er blevet lidt skræmt/overrasket over jeg faktisk fik en ny tvangstanke sidst jeg var i arbejdsprøvning. Og jeg er ved at være træt af at kæmpe med kommunen og ikke have råd til at bo hvor jeg gør.
Hos kommunen siger de at alle muligheder ikke er færdigprøvet, og de synes jeg er for ung til pension. Jeg er 24.
Men hvad gør jeg så?
Min primære tvangstanker/handlinger, går ud på at jeg ikke kan røre ting som andre har rørt ved, eller røre andre. Det er det som har fulgt mig hele livet. Jeg har selvfølgelig en masse andre små ting, men det er det her der er det værste.
Hvad ville i mene jeg skal gøre, og hvad har jeg af muligheder?
Håber der er nogen der har lidt at sige til mig![]()

Besvar med citat
Så er det, at jeg ikke forstår, hvorfor jeg har en sagsbehandler! Hvad skal jeg bruge hende til, når jeg ikke må rette henvendelse om OCD behandling? Det er derfor, jeg er havnet i det .... system!
Det var så lige en indskudt bemærkning om mine problemer.