Hej alle sammen
Jeg er en 18-årig pige fra Randers, som for ca. en måned siden fik taget mig sammen til at gå til læge, og det resulterede så i, at mine "mærkelige" tanker og handlinger fik et navn, nemlig OCD. Jeg er nu startet på noget antidepressivt medicin (Akarin) og jeg skal gå til samtale hos min læge.
Jeg tror jeg har gået med disse tanker i ca. 6-7 år uden at nogen har lagt mærke til dem (ikke engang mine forældre), dette kunne dog godt skyldes, at jeg har brugt ufattelig meget energi på at skjule dem, fordi jeg altid har været flov over dem!
Det er først efter at jeg har været ved læge, at jeg har fundet ud af, hvor meget de egentlig fylder i min hverdag. Hele min hverdag er tilpasset dem eks. hvordan jeg går ind af en dør, hvilken vej jeg cykler hjem osv.
De er på den ene side det værste i verden, men på den anden side kan jeg slet ikke forestille mig en hverdag uden demSå jeg er ret bange for at opgive dem, fordi de jo beskytter mig og for den sags skyld resten af verden (jeg er bange for at det vil være min skyld, hvis verden går under eller at der kommer en dødelig epidemi af fugleinfluenza, som slår alle ihjel). Desuden har jeg tvangstanker om at jeg f.eks. slår nogen ihjel, symmetri/orden, og så er tallene 2 og 4 meget vigtige for mig og meget andet og tvangshandlinger som bl.a. inkluderer at skrive og slette (hvilket er et stort problem når man går i 2.g!) og så rører jeg ved ting på bestemte måder og ordne ting på bestemt måde. Desuden har jeg mange mentale ritualer.
En af mine allerstørste problemer er, at jeg altid mener at jeg skal være perfekt, perfekt i skolen, den perfekte datter, have perfekte tænder (dem handler mange af mine tvangstanker- og handlinger også om) osv. og jeg er ret bange for, at jeg er et dårligt menneske og at jeg tænker dårlige tanker (så jeg må ikke tænke ondt om andre)
Men jeg skriver egentlig mest, fordi jeg lige nu står med et ENORMT problem.
Jeg har altid været bange for nazismen og at jeg var nazist (hvilket jeg OVERHOVEDET IKKE er!! - faktisk afskyr jeg dem!) Men dette har medført, at jeg er blevet bange for min højre arm og mit højre ben. F.eks. må min højre arm aldrig ligge over min venstre og ligeledes med mine ben og min højre arm må ikke strækkes op i luften! Men som om det ikke var slemt nok, så bliver det ved med at "sitre" (i mangel på ord) i min arm og jeg ser hele tiden i mit hoved at jeg løfter den. Desuden dukker billeder og ord (som alle kredser om nazismen) op i min hoved hele tiden, og det er dybt belastende. Men denne frygt er her på det sidste blevet meget større og i dag har den ødelagt hele min dag, fordi jeg brugt hele dagen på at være angst og det er rigtig ubehageligt og jeg kan ikke gøre noget for at stoppe denne angst
Men jeg ved ikke hvordan jeg skal reagerer på dette, fordi jeg kan ikke ignorerer dem...
Hilsen
Malene
Ps. Ked af at det blev så langt, men trænger bare til at komme af med bare en brøkdel af det jeg går rundt med i min hverdag. Og jeg synes det er en god side, hvor folk er meget forstående![]()

Så jeg er ret bange for at opgive dem, fordi de jo beskytter mig og for den sags skyld resten af verden (jeg er bange for at det vil være min skyld, hvis verden går under eller at der kommer en dødelig epidemi af fugleinfluenza, som slår alle ihjel). Desuden har jeg tvangstanker om at jeg f.eks. slår nogen ihjel, symmetri/orden, og så er tallene 2 og 4 meget vigtige for mig og meget andet og tvangshandlinger som bl.a. inkluderer at skrive og slette (hvilket er et stort problem når man går i 2.g!) og så rører jeg ved ting på bestemte måder og ordne ting på bestemt måde. Desuden har jeg mange mentale ritualer.
Besvar med citat
Desværre er den tankerække meget almindelig.....