Viser resultater 1 til 6 af 6

Emne: Ocd?!

Registreringsdato
    Jan 2008
    Alder
    30

Standard Ocd?!

Hej...

Jeg har søgt herind, da jeg ikke rigtig møder forståelse andre steder. Og nu vil jeg så prøve at skrive mit første indlæg.

Min læge mener at jeg har tvangstanker, men jeg har ikke en egentlig diagnose, går og venter på at skulle til psykiater.. fejler jeg noget, vil jeg vide det ordentligt!

Ved ikke om jeg har OCD, det lyder så voldsomt.. i så fald, en anden slags end de velkendte, med at skulle gøre noget et bestemt antal, eller vaske hænger dagen lang.

Da jeg var lille udviklede jeg en angst for at kaste op, hvorfor ved jeg ikke lige, men jeg var og er panisk angst for det - tror ganske enkelt at jeg skal dø, og egentlig vil jeg hellere dø, end at kaste op, én eneste gang
    Angst var enorm da jeg var omkring de 10-11 år, hvor jeg hverken turde spise, sove, eller komme i skole, i frygt for at jeg skulle kaste op.. Der har så været år hvor jeg slet ikke har bekymret mig om at skulle blive syg og kaste op.. men det sidste år her, har været frygtelig.. Jeg har nærmest konstant ondt i maven, hver dag...
    Og da der virkelig har været meget bræksyge i omløb, tør jeg i perioder slet ikke tage i skole, gå ud, eller i det hele taget være sammen med mennesker.
    Tør ikke bruge andres toiletter.. vasker hænder hele tiden, i frygt for smitte.. tør næsten ikke trække vejret, når noget kommer tæt på mig - hader det bare så meget.. det gør mig ensom og ødelægger mit liv!!
    Gider virkelig bare ikke bruge et helt liv på at være bange for at skulle kaste op, bruger al min energi på det.. øv altså!!

Det må være alt for nu - tak fordi du læste med

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: Ocd?!

Hej med dig.

Det kan godt lyde som OCD, men jeg er ikke læge eller psykiater, så jeg synes, det lyder fornuftigt, at du selv vil tage kontakt til en fagperson.

Husk på, at OCD kommer i mange former. Der kan være milde former og stærkt invaliderende tilstande.
    Og ikke to personer har de samme tanker/ritualer.

Håber du får hjælp til det, så du kan komme ud af det.

Med venlig hilsen Sofie.

Registreringsdato
    Oct 2006
    Lokation
    jylland

tror du...i ...ja alle på siden
    AT man kan blive 100 procent heldbredt.....er her nogle solskinshistorie...
    jeg har haft ocd 15 år;(
    bliver vinderen i dit liv

Registreringsdato
    Dec 2007

Ja.... Har haft ocd i 14 år.... Meget slem ocd ... Jeg er helt rask og elsker livet mere end andre jeg kender. Det der kendetegner en ocdèr er blandt andet: Det er inderst inde mennesker der vil livet, mennesker med stor forståelse for andre, folk med store hjerter og ethundrede procent følsomme og ærlige. De skønneste mennesker jeg kender er tidligere ocdèr og nuværende.... Har selv enormt travlt og 4 børn. Svor jeg tidligere ville vie mit liv til at hjælpe andre ocdèr med at få det godt igen, hvis jeg selv blev rask... men nej... Nu tager jeg revance og lever i denne verden fuldt ud!!! Glæd dig... Karina

Registreringsdato
    Aug 2008

Hej
    Jeg synes at det lyder som at du har OCD, men det er kun min mening. Du må hellere få en professionel til at stille en diagnose.

Ida '96 Guest

Hej,

Jeg er en pige, der er ramt af OCD, og det er medfødt, så jeg har haft det hele mit liv.
    Først fra juni 2008 er mit liv blevet fantastisk, og nu lever jeg optimalt.
    Jeg ønsker det samme for dig.
    Kh

Ida

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •