-
Trist !
Hej alle !
Jeg er næsten lige kommet hjem fra min psykiater !
Der fik jeg så lige at vide at jeg har ADHD (Damp) Diagnosen oveni min OCD ! Det kom sig af at jeg undrede mig over de vil give mig ritalin som jo bruges til ADHD patienter. Hvortil min psykiater sagde at: jamen det har du jo også !
Det har de så vidst i omkring et halvt år, UDEN at fortælle mig noget om det ! Jeg forstår bare ikke at jeg skulle have damp, jeg orker ikke ret meget ! Og kan sagtens sidde stille, (jeg er er bare "normal" i min adfærd med hensyn til damp) Men hun sagde så at jeg åbenbart havde en masse rod i hovedet og jeg derfor lavede alle mine lister ! Dvs. at jeg både skal tage ritalin og sertralin oveni får jeg nok nogle sovepiller da jeg har fået svært ved at sove efter jeg har fået sertralin ! Men nu har jeg bedt om en kopi af min journal da jeg ikke vil udsættes for at de lige pludselig har en helt 3 ting, ej ! Ved egentlig ikke hvorfor jeg skriver dette, men havde bare lige brug for at komme ud med det ! Da jeg er lidt ked af at jeg forfa... da ikke bare kan være "normal"...
I må meget gerne svare hvis i vil komme med en form for respons, eller hvis andre er i samme situation !
Sandie !
-
Sv: Trist !
Hej Sandie
For to uger siden fortalte min psykiater ogs mig hvad han mente jeg fejlede og det var mere end bare ocd og depression. han mener jeg har nogle symptomer på personligheds forstyrrelse og identitets krise. ikke fedt at høre
Så nu kan jeg gå og føle mig rigtig mærkelig og unormal og det irriterer mig meget. prøver at finde ud af hvad jeg er, men det kan jeg ikke. Så du er ikke den eneste der føler sig "ikke normal". det er sku da ogs uretfærdigt
- Akka -
-
Hej Akka !
Det er jeg virkelig ked af at hører, man har sådan en underlig følelse når man går ud derfra !
Inden jeg overhovedet havde fået stillet min diagnose ocd, var jeg sikker på det bare var pjat med mig ! Hvilket jeg stadig føler nogle gange 
Men nu fejler jeg både det ene og det andet ! Jeg har lidt svært ved at tro på det, da jeg ikke selv mener det samme som psykiateren !
Evt. andre i den situation ?
Sandie !
-
Hej Sandie.
Dit indæg har fået mine alarmklokker til at ringe, selvom jeg ikke kender dig. Jeg vil råde dig til også at få en anden læges eller en psykologs vurdering. Hvis man ikke kender nok til lidelsen OCD, kan man få rigtig mange diagnoser blandet ind i det. Efter at jeg har fået min journal, kan jeg også se, at et sted jeg har været i behandling, havde man overvejet, om jeg havde en anden lidelse også... Jeg har ikke lyst til at nævne her, hvad det er, da jeg ikke har fortalt det til min familie. Min nuværende psykolog siger dog, at det er fuldstændig udelukket, at jeg også skulle have den anden diagnose, men at deres antagels skyldes, de ikke kender til hvor gennemgribende en lidelse, OCD kan være. Din psykiater kan selvfølgelig godt have ret, jeg synes bare, at det du tidligere har skrevet i dine indlæg fortæller, de ikke helt ved, hvad de har med at gøre, der hvor du er i behandling. Jeg ved også godt, hvor anstrengende det er at skulle søge om hjælp et andet sted, men det er dit liv, det gælder. Måske har du ADHD, men hvad nu hvis du ikke har? Man kan også godt have kaos i hovedet, når man har OCD.
For 10 år siden var det ret almindeligt at OCD ramte fik en skizofreni diagnose af læger, der ikke havde nok viden om OCD. Det gør mig så sur!
Med venlig hilsen
Lisbeth
www.ocd-inderstinde.dk
Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
Elbert Hubbard
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke skrive svar
- Du kan ikke indsende vedhæftninger
- Du kan ikke rette dine indlæg
-
Forum regler