Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Det gør mig træt!

Registreringsdato
    Mar 2008
    Lokation
    Århus

Standard Det gør mig træt!

Jeg er 35 år og har først nu fortalt min læge om mine problemer og tvangstanker. Jeg kan/orker slet ikke længere, da det tager al min tid, da jeg også har en familie som skal passes. Men det er først nu jeg får det ud, da jeg hele mit liv har skjult det så godt, at selv mine nærmeste ikke kender til det. Selvfølgelig kender min kone min historie, og det sætter også tingene i perspektiv for hende, da hun sagtens kan forstå, hvorfor jeg ofte slet ikke kan håndtere små opgaver.

Men jeg har altid lidt af tvangstanker/handlinger lige siden jeg var lille. Jeg skulle eksempelvis altid tælle alle lygtepæle når vi kørte i bil. Og da det jo var en umulighed på en længere køretur, lavede jeg regler for om det skulle være et lige tal eller ulige tal. Det var ikke altid jeg ramte rigtigt, men så skulle jeg, ifølge mine tvangstanker, finde et alternativ, så jeg kunne ramme det rigtige tal. Nogle gange skulle jeg gå hen til den nærmeste lygtepæl og gå forbi den, men ikke helt, kun halvt,(så blev det et lige tal, og derefter gå tilbage, før min tvangshandling var opfyldt).

I min voksne tilværelse har til ”dels” lært, at holde tankerne inde i mit hoved. Men de er der altid og under pres, eller når jeg er alene, bliver de værre. Jeg er ikke altid opmærksom på det, før jeg tager mig selv i at låse døren op, låse i, låse op flere gange. Eller når jeg skal have venstre fod frem FØR højre og jeg ikke må se min højre fod, men kun den venstre. Eller skoene skal stå et bestemt sted, selvom det er logisk de skal stå ved siden af de andre sko.
    Når jeg hænger vasketøj op er det er stort problem. Det er umuligt alt tøjet bliver tørt, når jeg skal hænge det efter mine regler. Så SKAL noget være dækket af andet… Selv nu, når jeg skriver dette, vil mine tvangshandlinger gerne diktere hvilke ord jeg skal bruge.
    Og jeg kunne blive ved….

Men dét som er det hårdeste er de store beslutninger og valg jeg skal træffe. Valg som ingen andre forestiller sig. Valg som " Hvis jeg ikke sætter stolen rigtigt, vil min søn komme ud for et uheld". Dvs., hvis jeg går imod min handling har jeg lige ofret min søn!!!!!!! Det er fanme svært og det gør mig så skide træt og så pisse sur.....
    Undskyld, mit sprog. Jeg har fået sertralin alternova af min læge, så nu må jeg se om det kan hjælpe. Jeg har ikke fået en diagnose endnu, men mon ikke det peger mod OCD.
    Det har dog været utrolig godt for mig at se jeg ikke er alene med disse tanker. Fandt denne side i går og har læst en del på forummet, så derfor finder jeg det som en god mulighed at komme af med mine tanker. Tanker som andre ”normale”, ikke kan sætte sig ind i.
    For som jeg skrev tidligere, er det ikke kun handlingerne som gør det svært, men det er også de store beslutninger om død og ødelæggelse, som tager energien fra mig.

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: Det gør mig træt!

Hej med dig.

Det lyder som OCD, men jeg er ikke læge, så jeg vil ikke stilles til ansvar
    Jeg har også det ritual med fødderne, mit er bare omvendt. Jeg skal helst have højre fod først, og Gud forbyde, at det kommer til at ske omvendt hehe..
    Jeg tæller også lygtepæle og har gjort det i mange år. Mit tal er 4, så jeg tæller hele tiden til 4. Hvis den sidste lygtepæl er nummer 3, så sker det rigtigt skidt ud, og jeg er sikker på, at noget frygteligt vil ske.
    Men et stort velkommen til forummet, hvor vi alle er sære

Hilsen Sofie.

Registreringsdato
    Jul 2007

Hejsa.

Jeg kender også godt din følelse. Jeg har også familie og børn og det kan virkelig fylde hele ens dag og pludselig kommer børnene hjem om eftermiddagen og så skal man være på igen og have overskud, og det kan bare være svært nogengange. Flot at du har skrevet og velkommen herinde. Og jeg håber at du finder noget hjælp så dit liv bliver lettere og du kan begynde at nyde de gode ting du har omkring dig... din familie. Men jeg kender det godt.. gud hvor er man bare træt, træt, træt.

Hilsen fra

Angel

Ida '96 Guest

Hej,

Jeg føler med dig, og ønsker dig held og lykke.
    Kh

Ida

Lignende emner

1. Træt af det.
    By Miss-jamig in forum At leve med OCD
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 24. May 2009, 21:21
  2. træt af ocd
    By Peter in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 5
    Nyeste indlæg: 15. November 2008, 14:18
  3. Træt af at leve med min ocd...