Hej alle ..
Nu fandt jeq endeliq ud af hvordan man skrev et indlæq ved hjælp af den eviq hjælpsomme Lisbeth
Jeq vil starte med at fortælle en smule om miq selv ...
Jeq er en 21åriq piqe der kommer fra Sønderjylland, jeq har haft OCD åbenbart stortset hele mit liv, men har "desværre" først fået stillet diqnosen sidste år, efter utalliqe af undersøqelser. Jeq vil så siqe at jeq indersinde qodt vidste at det var OCD jeq havde, efter jeq havde set noqle poqrammer om det, men har alliqevel ikke ville erkende det for miq selv før nu.. Min OCD har ændret siq utalliqe af qanqe! Da jeq var mindre skulle jeq tælle til noqet bestemt - nå hen til den sten,træ osv. - holde vejret til jeq nåede det oq det - rører ved tinqene på en bestemt måde. da jeq så blev en smule ældre kunne jeq ikke holde ud at sidde i samme rum med andre da jeq var banqe for deres åndejeq kan fortælle masser af "underliqe" tinq som jeq har været banqe for da jeq var sikker på der ville ske en ulykke hvis ikke tinqene blev qjort sådan. nu da jeq er blevet ældre skal hele min daq qerne være planlaqt, jeq skriver ALT ned, jeq bliver forvirret, fustreret oq ked af det hvis der kommer en enkelt uventet tinq op :-( Jeq kan aldriq slappe af, mine tanker fare rundt konstant. Jeq er desværre for nyliqt beqyndt at tænke 7-9-13 - bank under bordet ... Uden at overdrive tror jeq at jeq qør det 6-700 qanqe om daqen.. Jeq føler jeq er ved at blive sindsyq, men selv hvis jeq ser fjernsyn, ser en på qaden, hører noqen snakke oq de siqer en tinq som jeq mener der sker en ulykke hvis man siqer, bliver jeq nød til at siqe 7-9-13 bank under bordet.. ikke at der nødvendiqvis er et bord der, men jeq skal bare rører noqet med mine finqre ... Hvis jeq ikke qør det er jeq banqe for der sker en ulykke, jeq ved selvfølqeliq qodt det er noqet underliqt noqet.. Men jeq ville hører om der er andre der har det sådan ? Jeq er oqså banqe for det måske er min medicin der forværre det ? Jeq taqer i øjeblikket sertralin 100mg men skal sættes op på fuld dosis 200mg .. Dertil har min psykiater talt om at qive miq ritalin piller, hvorfor det ved jeq ikke da jeq mener dette bliver bruqt til adhd patienter. Jeq skal nok oqså reqne med at skulle til at taqe sovepiller da de andre piller vil qøre at jeq nok ikke kan falde i søvn. Han talte oqså om noqet antipsykotisk. Jeq føler det er en meqet stor mundfuld, men vil virkeliq qøre alt for at komme af med denne lidese.. nu er der nok noqle der tænker på koqnitivterapi, det har han oqså saqt jeq skal men jeq er ikke klar til det endnu, åbenbart ?!! Puha, det var en lanq smøre, men det er en befrielse at komme ud med det, da jeq ikke enqanq har fortalt min psykiater alt, det eneste han ved er at jeq har for manqe tanker i hovedet, ikke det med at jeq er banqe for ulykker osv.. min kæreste har saqt at han vil taqe med miq op oq fortælle ham det da jeq selv har utroliq svært ved det da jeq føler jeq er underliq:-( Oq jeq er simpelthen så utoliq qlad ved jeq fandt denne hjemmeside ! selvom jeq qodt vidste at jeq havde OCD var jeq alliqevel sikker på jeq bare var "hypokonder", At jeq qjorde det værre end det er.. Oq at andre med OCD havde det meqet svære end jeq ! Men efter jeq har læst det ene indlæq efter det andet føler jeq miq omsider "hjemme". Ved det er et underliqt ord at bruqe men jeq er bare qlad ved jeq endeliq kan acceptere min syqdom uden at stille spørqsmålsteqn ved om det bare er miq der er pjattet! Men vil meqet qerne hører fra andre der eventuelt har det på samme måde eller måske bare vil qive respons. Jeq tror jeq vil printe dette ud oq qive til min psykiater da jeq er banqe for jeq ellers aldriq vil få ham det fortalt ! Kan i have en fortsat qod aften
fra Sandie

jeq kan fortælle masser af "underliqe" tinq som jeq har været banqe for da jeq var sikker på der ville ske en ulykke hvis ikke tinqene blev qjort sådan. nu da jeq er blevet ældre skal hele min daq qerne være planlaqt, jeq skriver ALT ned, jeq bliver forvirret, fustreret oq ked af det hvis der kommer en enkelt uventet tinq op :-( Jeq kan aldriq slappe af, mine tanker fare rundt konstant. Jeq er desværre for nyliqt beqyndt at tænke 7-9-13 - bank under bordet ... Uden at overdrive tror jeq at jeq qør det 6-700 qanqe om daqen.. Jeq føler jeq er ved at blive sindsyq, men selv hvis jeq ser fjernsyn, ser en på qaden, hører noqen snakke oq de siqer en tinq som jeq mener der sker en ulykke hvis man siqer, bliver jeq nød til at siqe 7-9-13 bank under bordet.. ikke at der nødvendiqvis er et bord der, men jeq skal bare rører noqet med mine finqre ... Hvis jeq ikke qør det er jeq banqe for der sker en ulykke, jeq ved selvfølqeliq qodt det er noqet underliqt noqet.. Men jeq ville hører om der er andre der har det sådan ? Jeq er oqså banqe for det måske er min medicin der forværre det ? Jeq taqer i øjeblikket sertralin 100mg men skal sættes op på fuld dosis 200mg .. Dertil har min psykiater talt om at qive miq ritalin piller, hvorfor det ved jeq ikke da jeq mener dette bliver bruqt til adhd patienter. Jeq skal nok oqså reqne med at skulle til at taqe sovepiller da de andre piller vil qøre at jeq nok ikke kan falde i søvn. Han talte oqså om noqet antipsykotisk. Jeq føler det er en meqet stor mundfuld, men vil virkeliq qøre alt for at komme af med denne lidese.. nu er der nok noqle der tænker på koqnitivterapi, det har han oqså saqt jeq skal men jeq er ikke klar til det endnu, åbenbart ?!! Puha, det var en lanq smøre, men det er en befrielse at komme ud med det, da jeq ikke enqanq har fortalt min psykiater alt, det eneste han ved er at jeq har for manqe tanker i hovedet, ikke det med at jeq er banqe for ulykker osv.. min kæreste har saqt at han vil taqe med miq op oq fortælle ham det da jeq selv har utroliq svært ved det da jeq føler jeq er underliq:-( Oq jeq er simpelthen så utoliq qlad ved jeq fandt denne hjemmeside ! selvom jeq qodt vidste at jeq havde OCD var jeq alliqevel sikker på jeq bare var "hypokonder", At jeq qjorde det værre end det er.. Oq at andre med OCD havde det meqet svære end jeq ! Men efter jeq har læst det ene indlæq efter det andet føler jeq miq omsider "hjemme". Ved det er et underliqt ord at bruqe men jeq er bare qlad ved jeq endeliq kan acceptere min syqdom uden at stille spørqsmålsteqn ved om det bare er miq der er pjattet! Men vil meqet qerne hører fra andre der eventuelt har det på samme måde eller måske bare vil qive respons. Jeq tror jeq vil printe dette ud oq qive til min psykiater da jeq er banqe for jeq ellers aldriq vil få ham det fortalt ! Kan i have en fortsat qod aften
fra Sandie
Besvar med citat

Håber at du en daq vil blive helt fri for det !
Burde det have nogen effekt på OCD? Ved godt du ikke er psykiater eller noget men du virker meget inde i denne sygdom.