Viser resultater 1 til 13 af 13

Emne: En heads-up til alle på Cipralex!

Registreringsdato
    May 2007

Standard En heads-up til alle på Cipralex!

Jeg er chokeret. Jeg har lige læst det nyeste produktresumé på Cipralex og fundet at min lægerne på psyk. Afd. i Horsens gennem længere tid har givet mig dobbeltdosis af hvad producenten selv kan gå ind for,som værende en helbredsmæssigt SIKKER dosis. På trods af at jeg,gang på gang,beklagede mig over diverse bivirkninger,holdt de stadig fast på at den optimale dosis var 40mg dagligt mod de 20mg,som lægemiddelstyrrelsen betegner som den helbredsmæssigt sikre max-dosis. Jeg valgte på eget initiativ at gå ned på 30mg for et par måneder siden og allerede da fik jeg reduceret bivirknerne signifikant. Opfordrer ikke andre til at gøre,som jeg har gjort,der findes sikkert osse læger der ved hvad de laver,derude et sted. . Men hold kæft hvor er det for dårligt at sådan hovedløst brug af medicin er at forefinde i Danmark. Det var lige en lille advarsel til andre i samme båd,der blindt stoler på sin behandler.

Registreringsdato
    Oct 2006
    Lokation
    jylland

Standard Sv: En heads-up til alle på Cipralex!

for 2 år siden fik jeg faktisk 60 mg...........;( også på HORSENS SYGHUS;(
    super du gør andre opmærksom!
    kommer du fra horsens?
    bliver vinderen i dit liv

Registreringsdato
    May 2007

Citer Oprindeligt indsendt af pepper Se indlæg
    for 2 år siden fik jeg faktisk 60 mg...........;( også på HORSENS SYGHUS;(
    super du gør andre opmærksom!
    kommer du fra horsens?
    Synes det var noget folk skulle vide,for det er simpelthen forkasteligt at de behandlere man stoler på opfører sig sådan. Alene arrogancen i at man ikke lytter til patienten og totalt holder sig skrå-sikkert på at dosis er som den skal være,for at have effekt af det. Det er så en lodret løgn de har stukket mig,hvis man læser nyeste informatum fra sundhedsstyrelsen. Enten det,ellers holder de sig bare ikke up-to-date med forskningen,hvilket jo osse er fuldstændig absurd.

Det er folks helbred de leger med! Serotonin-syndrom forårsaget af SSRI-overdosis er ikke noget spøge med,man kan i værste fald dø af det. Man taler tit om at eksempelvis benzodiazepiner skal kontrolleres,mens SSRI udskrives som slik og ofte ses som mirakel-medicin man bare ukritisk kan slynge i halsen på folk. Lige lidt ekstra galde herfra. .

Ja,jeg er fra Horsens. .

Registreringsdato
    Oct 2006
    Lokation
    jylland

jeg er også fra Horsens
    går du stadig i behandling.....og hvor...hjælper det dig!
    mon du får medicin nu?
    bedste tanker herfra

Registreringsdato
    May 2007

jeg er også fra Horsens
    går du stadig i behandling.....og hvor...hjælper det dig!
    mon du får medicin nu?
    bedste tanker herfra
    Jeg har gået hos en privatpraktiserende psykolog her i Horsens. Skal snart op til hende igen. Det har indtil videre hjulpet en hel del. .
    Jeg får Cipralex og Seroquel. Hvad med dig? .

Registreringsdato
    Oct 2006
    Lokation
    jylland

efexxor......syntes ikke det hjælper;(
    hvor gammel er du-
    har du haft OCD længe
    knusss

Registreringsdato
    May 2007

Træls,når man ikke kan finde noget der hjælper. . Min medicin hjalp heller ikke særlig meget før at der kom noget intensiv kognitiv behandling på banen. Det var vejen frem for mig og tror osse at det kan hjælpe mange andre,bare sørgeligt at kommunen ikke hjælper på den front. .
    Jeg kan huske de første tvangstanker fra da jeg var cirka 13 år. Jeg er 23 år. .

Registreringsdato
    May 2007

Jeg skriver her som mor til en datter på 14. Hun har fået zoloft-kopi i tre måneder, er nu oppe på 150mg.
    Jeg er egntligt bare lidt nysgerrig efter at høre, hvordan i syntes medicinen hjælper eller ikke hjælper jer? Håber i kan forklare det lidt.
    mht min datter mente hun i starten at det måske hjalp hende lidt, men det er jo svært at vurdere da det jo også var på det tidspunkt hun startede ved psykolog og vi begyndte at snakke meget om hendes problemer herhjemme.
    Håber i har lkyst til at forklare lidt om jeres erfaringer?

Registreringsdato
    Sep 2007

grunden til at du har fået for meget medicin kan være at du forbænder medicinen hurtigt, jeg får dobbelt dosis end normalt fordi min krop forbrænder medicinen så hurtigt, så der kan faktisk være en mening med hvad din læge gør

Registreringsdato
    May 2007

Citer Oprindeligt indsendt af gulegummistøvler Se indlæg
    grunden til at du har fået for meget medicin kan være at du forbænder medicinen hurtigt, jeg får dobbelt dosis end normalt fordi min krop forbrænder medicinen så hurtigt, så der kan faktisk være en mening med hvad din læge gør
    Læs første indlæg. Jeg beklagede mig flere gange over mange bivirkninger ved den høje dose uden reaktion fra lægen og har det fint efter at jeg er kommet ned på den "rigtige". Så tror ikke at jeg forbrænder dem for hurtigt,tværtimod.

Registreringsdato
    May 2007

efexxor......syntes ikke det hjælper;(
    hvor gammel er du-
    har du haft OCD længe
    knusss
    Har været inde og se din hjemmeside. Den er fin. . Jeg maler osse selv. Kan se ud fra dit billede at jeg har gået i gruppe med dig,for ikke så længe siden. OCD-verdenen er osse lille. .

Registreringsdato
    May 2007

Citer Oprindeligt indsendt af sbt Se indlæg
    Jeg skriver her som mor til en datter på 14. Hun har fået zoloft-kopi i tre måneder, er nu oppe på 150mg.
    Jeg er egntligt bare lidt nysgerrig efter at høre, hvordan i syntes medicinen hjælper eller ikke hjælper jer? Håber i kan forklare det lidt.
    mht min datter mente hun i starten at det måske hjalp hende lidt, men det er jo svært at vurdere da det jo også var på det tidspunkt hun startede ved psykolog og vi begyndte at snakke meget om hendes problemer herhjemme.
    Håber i har lkyst til at forklare lidt om jeres erfaringer?
    Mine erfaringer siger at for lidt kan være skidt,men for meget kan være ligeså skidt. Det tog mig nogle år at blive kritisk,men det er efter min mening osse meget nødvendigt at være,når det gælder diverse psykofarmaka. Jeg vil sige at medicinen virker,som den skal,men det er hamrende essentielt at der osse er (intensiv!) kognitiv terapi. Halvhjertede,velmenende grupper har på ingen måde hjulpet mig,bortset at det altid livsbekræftende at møde folk med samme problemer og snakke med dem om det. Andre mennesker=Nye vinkler,som man da helt skkert osse kan bruge.

Registreringsdato
    Apr 2006

Vil bare sige at jeg også har rigtige dårlige erfaringer med Horsens psykiatriske afd. men psykologen jeg talte med der er så stoppet...

Lignende emner

1. Meningen med livet, er vi alle blevet alt for forkælede?
    By løven in forum Blandede bolsjer
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 3. September 2008, 08:18
  2. Hej Alle sammen
    By løven in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 26. March 2006, 20:59
  3. andre med "alle slags angst?"
    By løven in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 25. February 2006, 21:56

Regler for indlæg