Viser resultater 1 til 2 af 2

Emne: Bange for alt for mange ting

Registreringsdato
    Feb 2008

Standard Bange for alt for mange ting

Hej

Jeg er mor til en pige på 13 år, hun er den første fødte af en flok på 4.
    En fornuftig, sød og kærlig pige der passer sin skole og lektier.

Jeg ved ikke om det bare er hendes alder og de tanker der følger denne udvikling der gør at hun er bange for mange ting.

Hun har ikke været ude og flyve i 6 år til trods for at hun næsten ikke kan huske denne tur, er hun bange for at skulle flyve. At sejle kan hun heller ikke lide. Endvidere var hun bange for at køre over broer med vand under, dette er dog blevet bedre. I og med at vi er flytte, og hun simpelthenh er nød til at skal over hele 2 broer noget oftere end hun har været vant til.

Hun svinger meget i humør, og man kan have meget svært ved at følge med.

Hun klager tit over at hun ahr ondt et sted, oftes maven.

De taler om døden og jordens undergang over i skolen og disse tanker og bekrymringer der er forbundet med dette emne, fylder meget i hende.

HUn havde forleden skrevet på sin hånd at "døden er nær" hvilket jeg fandt lidt foruroligne. I går var hun bange og måtte sove i vores værelse.
    Hun var igen inde over at man skulle tænke over alt hvad man foretog sit i sit liv, for det kunne få konsekvenser såsom at man kunne dø.

Hvordan kan jeg hjælpe hende, jeg har overvejet hypnose for at hun kan komme af med den angst. Hun skal jo lære at flytte fokus, fra alt det hun ikke kan lide.

Håber I har nogen gode råd.
    Mvh en bekrymret mor.

Registreringsdato
    Jan 2008
    Lokation
    København

Standard Sv: Bange for alt for mange ting

Hej Lisbeth

Et umiddelbart bud kunne være at din datter har det der hedder agorafobi og angst. Agorafobi kan f.eks. være angst for broer, tunneller, lukkede rum, åbne pladser, at køre i tog eller bus, elevatorer, fly ol. Hendes bekymring for at dø kunne også meget vel komme fra en generel angsttilstand.

Mit forslag vil være at du prøver at snakke med en psykolog på en fobiskole (f.eks. www.fobiskolen.dk) eller en lignende skole i dit område. De er eksperter i angst, socialfobi og agorafobi og vil kunne tilbyde personlig kognitiv adfærdsterapi - dvs. samtaleterapi hvor din datter arbejder med sin angst og lærer at komme ud af den. Lykkepiller er også en mulighed men fjerner ikke problemet i længden. Du kan læse mere om angst på www.angstforeningen.dk

Mvh. Louise
    Mvh.
    OCPD.dk administrator

Lignende emner

1. Bange for at slå ihjel..
    By Marie24 in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 11
    Nyeste indlæg: 25. March 2009, 19:04
  2. bange for at glemme.
    By charlotte22 in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 15. January 2009, 01:11
  3. Lider du af OCD og vasker hænder mange gange dagligt?
    By JannieS in forum Efterlysning: medier, forskning og skoleopgaver
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 31. December 2008, 02:46
  4. Sertralin 50 mg - mange bivirkninger
    By SabineV in forum Behandling af OCD
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 21. December 2008, 23:10
  5. Er bange for at gå til lægen...
    By Ruslana in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 10
    Nyeste indlæg: 27. May 2008, 00:02

Regler for indlæg