Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: Personligt kristne med OCD

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Personligt kristne med OCD

Jeg vil gerne i kontakt med andre, som har OCD og samtidig er personligt kristne.
    Der er nogel spørgsmål, som kan være svære at tale om med andre, fordi de både berører OCD og livet med Gud, og de fleste mennesker kender kun til én af delene.
    Hvordan lærer jeg fx at kende forskel på den OCD betingede overdrevne samvittighed og trang til at gøre alting rigtigt og så det nye menneskes lyst til at følge Guds bud (helliggørelsen)?
    Jeg har også selv nogle råd og erfaringer som jeg gerne vil give videre.
    Med Venlig Hilsen Mie

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Mie
    Jeg er både kristen og har haft ocd. Du kan evt skrive til mig på Binau1@tdcadsl.dk :wink:
    Vh LLS

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: Personligt kristne med OCD

Hej Mie... Jeg er kristen og lider også af OCD og har gjort det i 7 år. Jeg savnet at have kontakt med flere kristne i min situation....Så skriv endelig!!! Knus Line :wink: mail: LMC8689@hotmail.com

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Mie Jeg er også både kristen og har haft OCD i 10-12 år. Jeg ved ikek om jeg kan hjælpe dig meget for går selv med præcis de samme porblemer som du nævner.. Hvordan skelner man mellem samvittighed, Gud røst? og tvangstankerne..

Du må meget gerne skrive til mig på filip@mail.dk

Gud velsigne dig og i andre med OCD.

Mvh Filip

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Filip, Mie og andre interesserede.
    Jeg vil gerne prøve at give min forklaring på hvordan man skelner mellem ocd`s samvittighed, GÚDs røst, tvangstankerne og helliggørelse.
    Guds røst er for mig helt klar: det er en stemme som taler direkte til dig, som om der sad en person lige over for dig og sagde ordene. Men personen er ikke til stede kun stemmen kan høres, højt og tydelig. Gud taler også til folk som en tanke, men det er her jeg skelner mellem tanke og en "røst". Taler GUD til dig, gør han det på en sådan måde at du ikke behøver stille spørgsmål ved det. (DU har ingen indre kamp, hvor du er i tvivl).
    Tvangstankerne / handlingerne er en byrde som du intet kan gøre ved, selvom du ønsker det. sagt på en anden måde: du ved at der er noget som er forkert, måske ved du ikke hvad det er, bare at det er forkert. det er byrden som fortæller dig at det er forkert. Husk på GUD giver fred.
    Dårlig samvittighed: her ved du at du har gjort noget forkert, men du ved også hvorfor eller hvordan det hænger sammen. Hvis du ikke kender årsagen til samvittigheden er det ikke fra GUD. Tvivl kommer ikke fra GUD.
    Med hensyn til helliggørelsen så sker det ofte på en sådan måde at du ikke lægger mærke til forandringen, før bagefter. Du kan selvfølgelig få bønnesvar, men så ved du det på forhånd. Du skal på ingen måde anstrenge dig for at blive helliggjort, som der desværre er nogen der fejlagtigt tror. Det er en process som GUD gør for dig, du skal bare holde dig til ordet.
    Må GUD give jer visdom i det her og sætte jer fri som han gjorde ved mig!
    VH LS :wink:

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •