Viser resultater 1 til 7 af 7

Emne: ocd og pension

Registreringsdato
    Sep 2007

Standard ocd og pension

er der andre herinde der har erfaring når det kommer til pension pga ocd'en? er det meget svært at få pension? jeg er selv på kontanthjælp men overvejer stærkt at søge pension da jeg aldrig tror jeg blir rask nok til at have et fuldtidsjob.

håber i kan give mig svar knus

Registreringsdato
    Oct 2006
    Lokation
    jylland

Standard Sv: ocd og pension

ja....det blir svært medmindre alle andre områder er udtømte,( jeg har selv været igennem møllen,og endelig blevet godkendt til fleksjob....men ikke pension!!
    knus pepper
    bliver vinderen i dit liv

Registreringsdato
    Dec 2007
    Lokation
    Odense
    Alder
    28

Jeg tror det er svært at sige noget om, for det er jo meget forskelligt fra person til person.

I mit tilfælde har de snakket om pension, men jeg vil så gerne i arbejde, så der prøver de at finde et sted hvor jeg passer ind. Det er ikke den nemmeste opgave jeg har sat dem på, for jeg kan ikke røre noget som andre har rørt ved.

Men jeg tror det er meget forskelligt. Jeg vil bare ikke på pension endnu, jeg er kun 24, og jeg synes det er alt for tidligt. Jeg har været i 2 forskellige virksomhedspraktikker og den ene kunne jeg blive ved i 2 uger ca og den anden i 2 1/2 dag, så jeg synes slet ikke det er nok. Jeg vil prøve at kæmpe noget mere. Nu ved jeg ikke hvor mange gange du har været ude i noget, og hvordan din instilling er til det. Men hvis du slet ikke orker at kæmpe for det, så snak med din sagsbehandler om det, og så søg!

Registreringsdato
    Sep 2007

tak for jeres svar, jeg tror jeg vil forsøge at søge pension for selvom man får det må man godt studere alligevel

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Ja det må man gerne. Jeg er 24 år. Jeg fik førtidspension, da jeg var 22 år. Jeg er ved at tage HF enkeltfag. Jeg har 16 timer ugentlig plus lektier, så det er fint nok.

Det kan tage lidt af det økonomiske pres, hvis man får pension. Specielt hvis man har problemer med at få behandlinger betalt, kan det være en støtte - jeg synes dog ikke, det er optimalt.
    Sidst redigeret af Lisbeth : 26. January 2008 kl. 15:40
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Har du overvejet revalidering?
    Så får du økonomisk støtte til fx. bøger og andre udgifter i forbindelse med OCD og studier.

Hvis du har en grunduddannelse og vil have en videregående, kan du søge handicaptillæg til SU, hvilket jeg har fået bevilget.
    Handicaptillæg bevilges desværre ikke til grunduddannelser.

En irriterende ting ved revalidering er dog, at satsen er lav, når man er under 25 år, men den stiger så, når man bliver 25.

-Sofie.

Registreringsdato
    Dec 2008

jeg har ocd.og jeg var så heldig at min sagsbehandler selv foreslog at jeg skulle indstilles til pension.det tog kun ca 3 måneder og nu for jeg pension så det kan lade sig gøre.hilsner charlotte

Lignende emner

1. Pension.
    By angel in forum Dokumentation, Jura og Lovgivning
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 3. August 2011, 20:21
  2. Ang. ocd og pension.
    By angel in forum Dokumentation, Jura og Lovgivning
    Svar: 6
    Nyeste indlæg: 27. October 2007, 22:54
  3. TBUP - Tøllese Børne- og Ungdoms Pension
    By Traveller in forum Behandling af OCD
    Svar: 4