Viser resultater 1 til 8 af 8

Emne: Kognetiv adfærdsterapi til børn nær Grindsted ?

Registreringsdato
    Jul 2006

Standard Kognetiv adfærdsterapi til børn nær Grindsted ?

Hej. Er der nogen af jer, der har succes med kognetiv adfærdsterapi i Grindsted, Esbjerg, Vejle, Kolding området? Kommer selv fra Grindsted
    Det er min søn på 9 år, som har brug for hjælp, så det skal være en behandler der er vant til at have med børn at gøre.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard Sv: Kognetiv adfærdsterapi til børn nær Grindsted ?

Hej.

Da jeg var 15 -18 år, var jeg i behandling på Børne- og Ungdomspsykiatrisk Ambulatorium i Esbjerg hos Kirsten Houborg. Jeg ved ikke, om hun kun behandlede/behandler de unge dernede, men det er da en mulighed.
    Jeg kender ikke nogle privatpraktiserende psykologer i dette område, da jeg først er begyndt hos sådan en, efter jeg er flyttet væk fra det vestjyske område.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Jul 2006

Hej Lisbeth

Tak for oplysningen. Har dog tidligere forsøgt at få fat i Kirsten, men som du selv er inde på, så behandler hun kun unge mennesker, så desværre kunne min søn ikke komme i betragtning. Han har ellers gået i Esbjerg hos en familieterapeut, så vi var jo egentlig inde i huset, men der var intet at gøre. Øv, øv....

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej igen.

Det er da godt nok ærgerligt. Har de så slet ikke et andet tilbud til Jer i Esbjerg? Må jeg spørge, hvad familieterapeuten I gik hos, hedder? Første gang jeg gik der, var det bl.a. hos en familieterapeut.

Jeg ved godt nok ikke, hvad du så kan gøre. Jeg kender til en familie fra Grindsted, der har en dreng, der også har været i behandling i Esbjerg. Han går nu hos samme behandler som mig i Søborg ved København. Det er lykkedes moderen at få behandlingerne hos den privatpraktiserende psykolog bevilliget af Grindsted kommune, fordi de i Esbjerg sagde, de ikke kunne hjælpe drengen. Det er dog en lang rejse, hvis der findes andre muligheder. Det kan også blive dyrt, da det langt fra er alle, der kan få udgifterne dækket.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Jul 2006

Hej igen Lisbeth

Ham vi var hos hed Carlos M.... Kan ikke lige huske hvordan hans efternavn staves, men han er udlænding og egentlig en ok fyr. Tror bare ikke helt det er den form for behandler min søn har brug for.

Det med København synes jeg pt. er for meget at gøre ud af det, hvis jeg får held af at finde noget her i jylland, men jeg vil da have det i mine tanker. Tak

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej igen.

I har været hos den behandler, jeg frygtede. Det var bl.a ham, jeg startede med at gå hos, da jeg var omkring 11 år. Udover ham deltog en kvindelig psykolog også. De var to, fordi begge mine forældre var med mig til behandling dengang. Jeg husker ham også som okay, men han forstod ikke, hvad mit problem var. Som du selv skriver, griber han det an på en forkert måde. Nogle af gangene kom han slet ikke, fordi der pludselig skete noget akut. De gange forsøgte psykologen at gribe det an på en anderledes måde, men det blev altid ødelagt, når Carlos kom gangen efter og ikke ville være med til det.

Har de slet ikke andre tilbud til Jer i Esbjerg? Kan I ikke forklare dem, at behandlingen ikke hjælper?
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Jul 2006

Hej Lisbeth

Ja, det gør jo bestemt ikke sagen nemmere at høre det fra dig, som har været igennem så meget, men alligevel gør det mig godt at det ikke kun er mig der har den fornemmelse af behandleren.

Jeg ved ikke om Esbjerg har andre tilbud. Jeg talte i sin tid med Kirsten og hun nævnte ikke andre mulige, men jeg skal have en snak med min læge om det og håber han vil være lidt mere behjælpelig, så nu må vi se.

Tak for hjælpen i hvert fald til dig. Dejligt.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej igen.

Det var så lidt.
    Held og lykke med det. Du må jo skrive igen, hvis du har behov for flere råd.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Lignende emner

1. kognetiv adfærdsterapi i Aalborg ?
    By sbt in forum Behandling af OCD
    Svar: 13
    Nyeste indlæg: 19. November 2007, 19:29
  2. Online kognetiv terapi
    By bagatellen in forum Behandling af OCD
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 21. June 2007, 13:10
  3. OCDramt- kan de tvangsfjerne børn?
    By Anonym2000 in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 29. October 2006, 04:32
  4. Kognitiv adfærdsterapi - Kan det lykkes?
    By løven in forum Behandling af OCD
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 22. February 2006, 23:06
  5. Børn og OCD?
    By løven in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 21. January 2006, 23:32

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg