Viser resultater 1 til 3 af 3

Emne: orlov til sygt barn

Registreringsdato
    May 2007

Standard orlov til sygt barn

Er der nogen her der har fået orlov til et sygt barn? Hvordan og hvor længe?
    Jeg har været sygemeldt de sidste måneder, men det bliver ji ikke ved at gå.
    Jeg syntes det er helt uoverskueligt at skulle på arbejde da mine tanker konstant er hjemme hos min datter. Det går kun værre og værre ligenu og hun kommer ofte ikke i skole. Udover den sorg det er, føler jeg at det gavner jeg er her for at snakke med og støtte hende. Desudenkan det afværge nogle konflikter med hendes søstre, for hvem det hele ofte er meget svært at forstå.
    Lige p.t. bruger jeg også mange ressourcer på at ringe og lede efter den rette behandling så hurtigt som muligt.
    Hvordan har i andre mødre klaret det?

Registreringsdato
    Nov 2007

Standard Sv: orlov til sygt barn

Hej sbt!

Jeg kan sagtens følge dig og ja, det er en uholdbar situation, at du er sygemeldt. Hvis du ikke selv har en diagnose, vil man måske også sætte spørgsmåltegn ved din sygemelding på jobcenteret i kommunen. Så derfor vil jeg da opfordre dig til hurtigst muligt at få en aftale med en sagsbehandler i kommunen mhp at få tabt arbejdsfortjeneste. Det kan være, at du skal have det fuldtids i en periode og herefter måske kan få det i nogle timer om ugen, så du kan være der til at støtte din datter og ligeledes kan man få tabt arbejdsfortjeneste for de timer, man er nødt til at bruge, når man skal til behandling med sit barn. Der vil også være mulighed for at søge om at få dækket sine udgifter til fx. kørsel. Men alt dette kan din sagsbehandler fortælle dig meget mere om. Om man vil bevilge fuld tabt arbejdsfortjeneste, kan jeg selvfølgelig ikke sige noget om, man da det lyder til, at du p.t. er på hælene, kan det jo være nok så vigtigt, at du får lidt ro, da det jo ikke bedrer familens situation, hvis du går ned med flaget. Så skynd dig at få ringet på mandag og få en aftale med en sagsbehandler, så du kan få lidt ro i sindet. Tro mig, jeg ved, hvor meget det slider, når ens barn er sygt og hvis man oven i købet også skal kæmpe med alle mulige myndigheder og man ikke rigtig føler, at der er afklaring om noget som helst, ja, så bliver tingene jo altså ikke nemmere!!

Her bagefter aner jeg ikke, hvordan jeg klarede det hele - hvor jeg egentlig fik ressourcerne fra, men har også en regning nu at betale i form af depression.... Så pas nu rigtig godt på dig selv!!!

Registreringsdato
    Nov 2007

Standard Sv: orlov til sygt barn

Hej igen sbt!

Glemte lige i farten den anden dag, at tabt arbejdsfortjeneste søges efter § 42 i Serviceloven. Merudgifter bevilges efter § 41. Bare lige til orientering.

Lignende emner

1. Hvordan finder man ud af om ens barn lider af OCD
    By Latoya123 in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 24. October 2008, 14:10
  2. Hjælp mig at hjælpe mit barn
    By Lonnie in forum At leve med OCD
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 30. August 2008, 12:35

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar