Viser resultater 1 til 7 af 7

Emne: Selvhjælpsgruppe i dagtimerne!

Registreringsdato
    Sep 2007
    Lokation
    Brøndby Strand
    Alder
    57

Standard Selvhjælpsgruppe i dagtimerne!

Hej med jer!
    Er ret ny her i forummet! Jeg har OCD og er på grund af det førtidspensionist. Derfor har jeg tid om dagen, - er heller ikke så glad for at gå ud om aftenen. Er der ikke nogen andre, - der som jeg, - har tid og lyst til at være med i en selvhjælpsgruppe om dagen? Har spurgt i OCD-foreningen, om det samme, men der var ikke økonomisk mulighed for at oprette en selvhjælpsgruppe med støtte fra en psykolog i øjeblikket. De vil se på det i det nye år, når de ligesom bedre ved hvor de står økonomisk. Men indtil da, - tænkte jeg det var en god idé at høre om der var nogle der var med på idéen? Jeg er en kvinde på 53. Savner nogle andre at være sammen med, - og tale med. Er slem til at isolere mig, - og tror det ville være godt for mig at møde andre der er i samme situation som jeg! Logger mig tit ind i OCD-forum, - men jeg syntes aldrig der er nogle på chatten. Hvordan kan det være. Kan I ikke lide at chatte? Eller er det mig der er her på de forkerte tidspunkter? Håber at høre fra jer!

Registreringsdato
    Jul 2007

Standard Sv: Selvhjælpsgruppe i dagtimerne!

Hej

Jeg ville bare sige at det da lyder som en god idé. Nu kan jeg se at jeg bor lidt langt væk, men jeg ville bare sige til dig at jeg er ening med dig. Der er jo mange som går hjemme hver dag. Jeg går også hjemme i øjeblikket og da jeg læste dit indslag måtte jeg bare lige svare dig og sige at det da lyder som en god idé. Jeg har tit ledt meget efter aktiviteter af enhver slags som ligger om dagen, sådan så jeg havde noget jeg evt, kunne fylde mine dage med og som samtidig gjorde mig glad og så jeg lige som dig ikke får isoleret mig så meget. Jeg er heller ikke god til at være ude om aftenen, og slet ikke til at tage mig sammen og komme afsted når jeg skal gøre det alene.
    Så fra mig til dig vil jeg svare dig og fortælle at jeg godt kender de følelser du har og at du ikke er den eneste der har det sådan. Men det er jo desværre tit svært at få noget op af køre om dagen. De mange dejlige frivillige kræfter har måske et tæt pakket program.
    Har også lagt mærke til det med chatten. Er der inde nogen gange, men for mit vedkommende er jeg lidt bange for det. For man er på, skal svare hurtigt osv. jeg kan bedre lide at gå ind og læse indlæg i ro og mag og så svare eller skrive selv hvis jeg har noget på hjertet.
    Men håber da du bliver ved med at forsøge.

Hej fra

angel

Registreringsdato
    Nov 2007

Thumbs up Sv: Selvhjælpsgruppe i dagtimerne!

jeg ville ønske i boede tættere på...da jeg bor i Nordjylland Men jeg synes det er et super godt initiativ alligevel!
    Held og lykke med det

Venlig hilsen
    Deanne

Registreringsdato
    Dec 2007

Hej med dig!!!!!!!! Ja helt ærligt!!! Jeg har erfaring med ocd... Masser af skræmmende tvangstanker gennem mange år... Især tanker om at miste kontrol m.m... Jeg har meget godt at kunne dele ud af da jeg har haft mange lange raske perioder. Jeg er meget travl til daglig da jeg er selvstændig, men føler jeg kunne give så meget, især til kvinder med børn der er bange for deres tanker.... Bor i vestsjælland og ville med glæde give angste kvinder ro i sjælen mht de svære og skræmmende tanker. Har ind imellem snærten af angsten, men det er efterhånden sjældent og kun hvis der popper et eller andet frem i fjernsynet eller avisen der skræmmer mig. Jeg er lykkeligt gift og 3 børn..... Til alle jer med "skræmmende" tanker... I FÅR det godt igen..Knus fra karina

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Karina.

Det var vel nok et dejligt og varmt indlæg. Godt med nogle positive historier her i forummet.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Dec 2007

Citer Oprindeligt indsendt af Lisbeth Se indlæg
    Hej Karina.

Det var vel nok et dejligt og varmt indlæg. Godt med nogle positive historier her i forummet.
    Ja.... Det skal der også være noget af!!!! Og selv tak for alle de gode besvarelser du selv giver til folk. knus

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Man kan lige så godt dele ud af sine erfaringer, hvis det kan være til hjælp for andre.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Lignende emner

1. Selvhjælpsgruppe i Aalborg??
    By deanne in forum Lokalafdelingerne
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 21. November 2007, 09:21

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •