Jeg skrev til en psykiater denne tekst:
Jeg får 150 mg Zoloft og går til samtale en gang om ugen på psyk, synes intet hjælper.
Jeg er bange for at gøre min kæreste fortræd eller min mor, elsker dem begge, men ja jeg er bange for at jeg har lyst til at gøre dem fortræd eller miste kontrollen.
Jeg har lyst til at klemme vores små søde rotter især når jeg ofte bliver ivrig og når jeg er sexuelt sammen med kæresten kommer tankerne om at bide i eller skære "den" af :s .... hvorfor ???
Er jeg syg i hovedet ? sindssyg, psykopat mm ?
Jeg har osse slemme tanker om stikke en kniv i min kæreste :0
Er bange for om jeg virkelig har lyst til at gøre disse slemme ting :s
Hvorfor blir jeg ivrig? har siden jeg var lille følt en trang til at bide eller nive.. og bider nogle gange mig selv i armen ved ikke hvorfor.. har bare lyst til at bide til.
De kloge siger jo jeg har ocd men er ikke overbevist.. er bange for om de fejldi agnoserer mig og jeg virkelig er syg i hovedet og har lyst til det og kan finde på det... Cry ;(
Marie24
Og fik dette svar:
Kære Marie24
Tak for dit brev.
Det er meget dramatiske tanker du får, og jeg forstår udmærket, at det bekymrer og skræmmer dig.
Du har ret i, at det ikke umiddelbart lyder som OCD, men der kan være andre oplysninger din psykiater tager med i betragning: Jeg kan ikke komme det nærmere, og vil opfordre dig til ved først kommende lejlighed at drøfte din bekymring endnu en gang med din psykiater.
Med venlig hilsen
Morten Birket-Smith
Overlæge dr. med.
Ja så nu er jeg endnu mere bange for at jeg er syg i roen nu hvor han siger det ikke lyder som ocd... nogle som har prøvet lign
Marie24

Besvar med citat
Kunne skrive masser af begrundelser her, men dem får du ved at læse under "tvangstanker" De tanker der gør os allermest bange er de mest absurde ting vi kan finde på at sende gennem vores tankecenter.. Den med kæledyrene kender jeg også, den med mor og kæresten var læææænge på programmet