Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Nu er jeg endnu mere i tvivl om jeg har ocd eller jeg er syg i roen :(

Registreringsdato
    Jul 2007
    Lokation
    dk

Standard Nu er jeg endnu mere i tvivl om jeg har ocd eller jeg er syg i roen :(

Jeg skrev til en psykiater denne tekst:

Jeg får 150 mg Zoloft og går til samtale en gang om ugen på psyk, synes intet hjælper.

Jeg er bange for at gøre min kæreste fortræd eller min mor, elsker dem begge, men ja jeg er bange for at jeg har lyst til at gøre dem fortræd eller miste kontrollen.

Jeg har lyst til at klemme vores små søde rotter især når jeg ofte bliver ivrig og når jeg er sexuelt sammen med kæresten kommer tankerne om at bide i eller skære "den" af :s .... hvorfor ???

Er jeg syg i hovedet ? sindssyg, psykopat mm ?

Jeg har osse slemme tanker om stikke en kniv i min kæreste :0
    Er bange for om jeg virkelig har lyst til at gøre disse slemme ting :s
    Hvorfor blir jeg ivrig? har siden jeg var lille følt en trang til at bide eller nive.. og bider nogle gange mig selv i armen ved ikke hvorfor.. har bare lyst til at bide til.

De kloge siger jo jeg har ocd men er ikke overbevist.. er bange for om de fejldi agnoserer mig og jeg virkelig er syg i hovedet og har lyst til det og kan finde på det... Cry ;(

Marie24

Og fik dette svar:

Kære Marie24

Tak for dit brev.

Det er meget dramatiske tanker du får, og jeg forstår udmærket, at det bekymrer og skræmmer dig.

Du har ret i, at det ikke umiddelbart lyder som OCD, men der kan være andre oplysninger din psykiater tager med i betragning: Jeg kan ikke komme det nærmere, og vil opfordre dig til ved først kommende lejlighed at drøfte din bekymring endnu en gang med din psykiater.

Med venlig hilsen
    Morten Birket-Smith
    Overlæge dr. med.

Ja så nu er jeg endnu mere bange for at jeg er syg i roen nu hvor han siger det ikke lyder som ocd... nogle som har prøvet lign

Marie24

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard Sv: Nu er jeg endnu mere i tvivl om jeg har ocd eller jeg er syg i roen :(

Hej Marie.

Prøv evt. at skrive det samme til psykologerne med følende hjemmeside: www.ckat.dk De har stor erfaring med at behandle OCD og vil nok kunne besvare dit spørgsmål.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Jul 2007
    Lokation
    Danmark / Fyn
    Alder
    35

Standard Sv: Nu er jeg endnu mere i tvivl om jeg har ocd eller jeg er syg i roen :(

Hej Marie24
    Ja, det er der rigtigt mange der har prøvet, desværre. Tydeligvis aner den kære overlæge ikke en fløjtende fis om OCD og hvordan den diagnosticeres. Det kan virkelig irritere mig, at en overlæge kan være så blind. Mit råd til dig er i første omgang, at kontakte OCD klinikken i Søborg og få et møde så du kan få en diagnose. Det er rart at vide fuldstændigt hvad man er oppe imod.
    Det du skriver i dit brev, det kunne jeg have skrevet præcis det samme (plus mere) for år tilbage - jeg fik en klokkeklar diagnose ---> OCD (husk OCD har rigtigt mange variationer).

http://www.angstbehandling.dk/ (ring til dem)

Som sagt jeg har selv været det igennem og jeg ønsker det ikke for min værste fjende. Det er et helvede. Men du kan komme ud af det det garanterer jeg dig.

Skriv endelig tilbage hvis du har nogle spørgsmål eller noget - eller bare vil dele nogle tanker som du grubler over.

Positiv energi til dig. ;-)

Kærlig hilsen, UCL / Uffe

Registreringsdato
    Dec 2007

Kære søde Maria 24!!! Ved godt det lyder idiotisk... Men mærk dig mine ord!!!!!! DU HAR OCD Kunne skrive masser af begrundelser her, men dem får du ved at læse under "tvangstanker" De tanker der gør os allermest bange er de mest absurde ting vi kan finde på at sende gennem vores tankecenter.. Den med kæledyrene kender jeg også, den med mor og kæresten var læææænge på programmet, så kom min vidunderlige datter til verden.... og så kan du gætte dig til resten.Idag er min datter 11, min mor pensioneret og katten død af alderdom.. Jeg ville lyve hvis jeg sagde jeg var helt fri for tankerne, men de er sjældne og når de kommer får de et hånligt smil og et spark... for gud hvor de har ødelagt meget for mig. Husk ocd ikke er en sindsygdom... Du mister IKKE bare lige kontrollen og får negle som freddy kreuger... Du er en helt almindelig ung ocd pige der bare skal hurtigst muligt i behandling. Jeg fik ssri piller (lykkepiller) og behandling på rigshospitalets angstafdeling. Jeg ønsker dig alt mulig lykke ud i en fremtid der lige nu ser sort ud... men jeg lover dig min ven... Der ER altså lys forude takket være alle de frivillige hænder der sidder i ocd foreningen som jeg stiftede bekendtskab med første gang for 11 år siden, samt forskerer, de rigtige behandlerer og pårørende.. knus Karina med (lidt ocd)

Lignende emner

1. Kan ikke holde det nede mere.. hvad tror I?
    By sommersol in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 19. November 2008, 17:13
  2. Lider du eller har du lidt af OCD eller anden angst?
    By sociologistuderende in forum Efterlysning: medier, forskning og skoleopgaver
    Svar: 13
    Nyeste indlæg: 4. May 2008, 11:01
  3. Er du i tvivl, om du har OCD?
    By Lisbeth in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 5
    Nyeste indlæg: 8. March 2008, 01:13
  4. Tvivl
    By dukkehjerte in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 5
    Nyeste indlæg: 13. February 2008, 19:41
  5. OCD og tvivl.
    By Pia in forum Tvangstanker Tvangshandlinger