@ Mai,
Jeg er selv mor til en dreng på nu 7 år med Asperger Syndrom ( en form for autisme)
Jeg har selv meget svær OCD og har haft det hele mit liv - jeg fik kort efter min søns fødsel bevilget højeste førtidspension PGA min OCD.
Jeg har selv haft angsten for tvangsfjernelse tæt inde på livet - det er en uhyggelig tanke som bestemt kan trigger en voldsom angst - Kommunen jeg bor i (Kolding) sendte et par hjemme hossere
( underligt ord) hjem til os for at se om jeg var en god mor for min søn ... da de havde været der i 6 mdr flere gange om ugen og inspiceret alt fra vasketøjet til madlavningen - måtte de indrømme at de INTET havde fundet de kunne sætte fingre på - jeg gjorde jo bare alt meget grundigere og meget mere omstændeligt end andre "normale" mennesker - det og så det at jeg har planlagt min tid så de ting jeg ved koster mest sved og tårer er planlagt til at ske mens min søn sover eller er i skole - udfra den betragtning at børn ikke lærer af hvad de hører men af hvad de ser - for at undgå at han "arver" mors unoder
så fungere vores familieliv faktisk helt godt på trods af 2 handicaps ..
Så op med humøret .... glem alt om tvangsfjernelser og brug dit krudt på at glæde dig til at få et dejligt barn ... det er jo trods alt dem der evt skal bevise du er en dårlig mor og det får de svært ved at bevise udfra at du evt vasker hænder oftere end andre eller skræller gulerødderne i et sært mønster ... Du er en ligeså god mor for det !!! HUSK DET!!!
Inge
\"By three methods we may learn wisdom: First, by reflection, which is noblest; Second, by imitation, which is easiest; and third by experience, which is the bitterest.\"