Viser resultater 1 til 3 af 3

Emne: Bachelor om § 100

Registreringsdato
    Nov 2007

Standard Bachelor om § 100

Hej
    - Jeg håber der er nogen der kunne tænke sig at hjælpe mig...

Jeg læser til socialrådgiver på 7 semester. Samtidigt arbejder jeg i en kommune hvor jeg arbejder med handicap og psykiatri. Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at stille nogen spørgsmål om §100 merudgifter... Jeg synes nogengange det er en svær § og ikke alle bliver behandlet rimeligt..

Jeg kan kontaktes på 04dil@dsh-o.dk

Registreringsdato
    May 2007

Smile Sv: Bachelor om § 100

Jeg er mor til en 14 årig pige, som skal starte på Psykologbehandling 120 km fra hvor vi bor. Det er egenbetaling, fri uden løn eller feriedage for os, samt udgiften til transport. Derudover har hun et meget stort forbrug af sæbe, toiletpapir og tøjvask. Nu har jeg læst om §50, §84, §100 flere gange uden helt at kunne finde ud af om det er noget jeg kan søge om - nogen der ved noget om det ?

Registreringsdato
    Apr 2006

Standard Sv: Bachelor om § 100

Citer Oprindeligt indsendt af sbt Se indlæg
    Jeg er mor til en 14 årig pige, som skal starte på Psykologbehandling 120 km fra hvor vi bor. Det er egenbetaling, fri uden løn eller feriedage for os, samt udgiften til transport. Derudover har hun et meget stort forbrug af sæbe, toiletpapir og tøjvask. Nu har jeg læst om §50, §84, §100 flere gange uden helt at kunne finde ud af om det er noget jeg kan søge om - nogen der ved noget om det ?
    Hej.

§50 er en undersøgelse om familiens forhold, den skal man næsten altid igennem hvis man søger hjælp hos kommunen, til ens børn.
    Mange bliver skræmte ved tanken om at kommunen skal undersøge ens familieforhold, men det er altså en ganske harmløs undersøgelse der, som regel, kun består af et par samtaler og et evt. hjemmebesøg.

§84 er den samme paragraf som §100, benævnelserne er bare blevet ændret...

§50 behøver du ikke selv ansøge om, den kommer helt automatisk hvis du søger hjælp og der er behov for sådan en undersøgelse.

§100 har du altid ret til at søge om, hvis du har merudgifter pga. dit barns el. din egen fysiske el. psykiske lidelse.

Prøv at læse på www.social.dk der kan du finde reglerne.

Jeg har selv søgt §100 og fik et stort beløb med tilbagevirkende kraft - det er fordi kommunerne ofte giver afslag, men så skal man anke afgørelsen til det sociale nævn.
    Da man som sagt får med tilbagevirkende kraft, hvis du får medhold, skal du ansøge så hurtigt som muligt.

Held og lykke med det hele.

Lignende emner

1. Bachelor projekt om OCD
    By louloustockholm in forum Efterlysning: medier, forskning og skoleopgaver
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 11. October 2007, 13:31

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •