Viser resultater 1 til 8 af 8

Emne: Medicin og overvægt

Registreringsdato
    Oct 2006

Standard Medicin og overvægt

Det virker så håbløs... at tage sådan på, pga. medicin?

Har du nogle erfaringer, du vil dele?

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard Sv: Medicin og overvægt

Hej Traveller.

Det kan lade sig gøre at tabe sig, når man er på medicin. Jeg har gjort det en enkel gang. Det er dog langt det letteste at holde vægttabet, når man ikke længere tager medicin.

Jeg tabte mig ved at følge en diætplan lavet af en diætist på sygehuset. Jeg gik også til kontrolvejning og samtaler. Samtidig med dyrkede jeg motion. Det var, da jeg var på medicin.

Efter jeg er trappet ud af medicinen, er det gået langt lettere. Der raslede kiloene af mig.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Oct 2006

Måske skal vi prøve det, Lisbeth.. min datter har taget 10 kg... måske på et år, måske siden sommeren. Jeg fandt nogle billeder hvor hun havde rimelig flad mave.. nu buler den ud. Og hun er kun 15.

Det bekymrer mig.

Og så bruger hun mange penge, og spiser meget.. det hænger helt sikkert sammen.
    Jeg er selv overvægtig.. og det er ikke spor sjovt.. jeg ønsker det ikke for hende.
    Hun er gået lidt ned i medicin (Citalopram), jeg ved ikke, hvorvidt det vil hjælpe.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej igen Traveller.

Ja, hvis man spiser meget, så vil man jo også tage på. Specielt hvis man ikke dyrker en tilsvarende mænde motion.

Der er altså noget medicin, der som bivirkning, kan give en øget sultfornemmelse. Det medvirker, at man hele tiden føler sig sulten eller har en sød tand.

Det kan være en fordel med en diætplan. Min OCD har meget at gøre med "rammer", så det var let for mig at følge den. Samtidig VILLE jeg også af med nogle kilo.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Oct 2006

Citer Oprindeligt indsendt af Lisbeth Se indlæg
    Hej igen Traveller.

Ja, hvis man spiser meget, så vil man jo også tage på. Specielt hvis man ikke dyrker en tilsvarende mænde motion.

Der er altså noget medicin, der som bivirkning, kan give en øget sultfornemmelse. Det medvirker, at man hele tiden føler sig sulten eller har en sød tand.

Det kan være en fordel med en diætplan. Min OCD har meget at gøre med "rammer", så det var let for mig at følge den. Samtidig VILLE jeg også af med nogle kilo.
    Det er meget interessant det du siger, Lisbeth... jeg er bare ked af, at min datter pt. er "udenfor systemet",.-. vil prøve, at tale om det med min læge.

Jeg tror også, at datterens sultfornemmelsen er øget...

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Traveller.

Jeg tror også, Jeres egen læge vil kunne henvise din datter til en diætist. Jeg blev henvist af ungdomspsykiatrisk ambulatorium første gang.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Oct 2006

Citer Oprindeligt indsendt af Lisbeth Se indlæg
    Hej Traveller.

Jeg tror også, Jeres egen læge vil kunne henvise din datter til en diætist. Jeg blev henvist af ungdomspsykiatrisk ambulatorium første gang.

Det er helt sikkert en god idé!

Hun er ud af Bispebjerg.. og Glostrup skrev, at de henviser hende til Bispebjerg.
    Systemet er klodset...

Diætister må da vide noget om medicins påvirkning på vægten?

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Det lyder frustrerende.

Den diætist, jeg havde første gang, vidste i hvert fald noget om medicinens påvirkning af kroppen.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •