Viser resultater 1 til 14 af 14

Emne: kognetiv adfærdsterapi i Aalborg ?

Registreringsdato
    May 2007

Standard kognetiv adfærdsterapi i Aalborg ?

Efter at have læst dels på nettet og herinde har jeg nu forstået at kognetiv adfærdsterapi er den rette behandling. Min datter er 14 år og jeg vil så gerne hvis hun ikke skal igennem mislykkede forsøg hos diverse behandlere før hun får hjælp.
    Vi er netop startet ved en psykolog, men jeg er i tvivl om det er det rette. Så jeg h¨åber meget at høre fra andre fra Aalborg og omegn om deres erfaringer med behandling her.
    Jeg er villig til at køre, hvis det er muligt at få bedre tilbud i f.eks Århus.

Vi har fået en henvisning fra sygesikringen, så vi har de to gange vi har været afsted betalt 380 kr selv. er det muligt at få udgifterne dækket tror i, f.eks gennem kommunen. Hvordan gør jeg i så fald det?

Håber på nogle svar fra jer der er mere erfarbne

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: kognetiv adfærdsterapi i Aalborg ?

Hej sbt.

Jeg kender en fyr med OCD, der bor i Ålborg og har haft meget dårlige erfaringer med psykologer deroppe. Han kører jævnligt til psykolog i Århus, hvilket han får meget ud af.
    Vi bruger i øvrigt den samme psykolog. Hun hedder Mariann Bech Jensen, og hun er super dygtig. Hun bruger kognitiv adfærdsterapi, og det er nogenlunde hurtigt, man kan få en tid. Hun har telefonnummer: 26 27 32 74.

Jeg mener absolut at det er værd at køre efter en kvalificeret psykolog. Læste dit andet indlæg, og jeg er enig med Lisbeth. Ens OCD er ikke noget man snakker om foran sine forældre.

Jeg håber det bedste for Jer.

Med venlig hilsen Sofie.

Registreringsdato
    May 2007

Tak for dit svar. det er selvfølgelig ikke rart at høre at der er dårlige erfaringer med psykologer i Aalborg, men dog meget godt at vide det. Jeg vil prøve at henvende mig i Risskov i morgen. Vil de ikke tage hende vil jeg kontakte hende du anbefaler.
    Jeg har en henvisning fra lægen til at ligge ved psykologen her i Aalborg, vil du ikke mene jeg bare kan få den sendt videre til Århus - eller kan den ikke bruges ved alle psykologer?

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej SBT.

En henvisning kan kun bruges ved psykologer, der har overenskomst med sygesikringen. Det er ikke alle, der har det, men psykologen vil selv kunne svare dig på, om hun har det.
    I må have en flink læge, når I har kunne få en henvisning til en privatpraktiserende psykolog, med mindre din datter har været udsat for en af de punkter, der kan give henvisning til psykologer.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    May 2007

Ja vi har da en flink læge , men det var fordi min datter sagde at det med at kontrollere kontakterne var slukkede, startede da en af vores venner pludseligt døde ( "for at der ikke skulle ske noget med hendes far").
    Så på en eller anden måde er det vel reelt nok.....

Jeg vil prøve i morgen at kontakte såvel Risskov som psykologen i Århus. Jeg er ikke sikker på hun er syg nok til de vil tage hende, men det er et forsøg værd. Og vel også vigtigt at komme i gang inden det bliver meget værre.

Det er trist at der slet ikke er nogen der har gode erfaringer med børnepsyk, eller psykologer her i Aalborg, så vidt jeg kan læse herinde.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Ja det er trist. Jeg er ikke fra det område.

Det er meget rimeligt, at din datter har fået en henvisning. Ellers skal I også selv betale fuld pris. Derfor værdsætter jeg læger, der vil gøre det. Nogle af dem kan heldigvis også godt se det urimelige i, at vi skal betale det hele selv.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Hej igen.

Mariann Bech Jensen er desværre ikke medlem af sygeforsikringen, så en henvisning kan desværre ikke bruges ved hende.
    Men jeg ville helt sikkert kontakte børnepsyk først, hvis I kan undgå at betale for behandlingen der.

Jeg krydser fingre for Jer og ønsker jer det bedste.

Med venlig hilsen Sofie.

Registreringsdato
    May 2007

Tak for alle jeres svar/hjælp.

jeg kontaktede børne psyk i Risskov i går. De skal have en henvisning fra lægen og de beskrivelser jeg kan skaffe, hvorefter de vil vurdere om de kan tage os. Det vil jeg forsøge at skaffe på mandag. Men der er også 6 månederrs ventetid, hvilket jo synes længe at vente.
    Har også kontaktet nævnte psykolog i Århus, som kan tage en visitationssamtale allerede nu i uge 46. Så må vi bare selv betale.

Hvad siger i der har været i situationen, er det dumt at starte hos hende først og så se tiden an m.h.t børnepsyk?

Og igen - hører jeg gerne fra nogen der ved mere om Aalborg, såvel behandlere i byen og børnespyk.

Registreringsdato
    Oct 2006

Citer Oprindeligt indsendt af sbt Se indlæg
    Tak for alle jeres svar/hjælp.

jeg kontaktede børne psyk i Risskov i går. De skal have en henvisning fra lægen og de beskrivelser jeg kan skaffe, hvorefter de vil vurdere om de kan tage os. Det vil jeg forsøge at skaffe på mandag. Men der er også 6 månederrs ventetid, hvilket jo synes længe at vente.
    Har også kontaktet nævnte psykolog i Århus, som kan tage en visitationssamtale allerede nu i uge 46. Så må vi bare selv betale.

Hvad siger i der har været i situationen, er det dumt at starte hos hende først og så se tiden an m.h.t børnepsyk?

Og igen - hører jeg gerne fra nogen der ved mere om Aalborg, såvel behandlere i byen og børnespyk.
    Begynd hos psykologen.

Jeg er ked af, at vi har ventet på hospitalplads... man skal prøve, alt hvad man kan, her og nu. Og se, efterhånden som der kommer tilbud.
    Min bitter erfaring.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Mit råd er også at lade din datter begynde hos en psykolog nu, hvis psykologen virker okay. Så kan hun i det mindste starte op og få sat ord på tvangstankerne og tvangshandlingerne. Det vil nok være en lettelse for hende.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    May 2007

Lige en opdatering herfra.
    Vi var i går hos Psykologen i Århus, som Sofie herfra forummet havde anbefalet. Det var en god oplevelse. Min datter var glad for hende og følte hun kunne hjælpe hende. Hun mente ikke hun var så "psykologagtig", men helt almindelig, hvilket også var som jeg opfattede deres samtale.
    Psykologen beskrev det som Ocd i mild grad og mente ikke det blev et langt forløb, så jeg krydser fingre for at hun har ret. Nu starter vi i alt fald med at køre til Århus en gang om ugen.
    Ydermere har jeg i dag talt med vores forsikring, som vil dække udgiften til 10 samtaler, så pludseligt lysner det hele for os. Det er Tryg og vores almindelige familieforsikring, hvilket jeg slet ikke havde set som en mulighed, før psykologen nævnte det. Måske kan andre gøre brug af den mulighed også.

Registreringsdato
    Oct 2006

Citer Oprindeligt indsendt af sbt Se indlæg
    Lige en opdatering herfra.
    Vi var i går hos Psykologen i Århus, som Sofie herfra forummet havde anbefalet. Det var en god oplevelse. Min datter var glad for hende og følte hun kunne hjælpe hende. Hun mente ikke hun var så "psykologagtig", men helt almindelig, hvilket også var som jeg opfattede deres samtale.
    Psykologen beskrev det som Ocd i mild grad og mente ikke det blev et langt forløb, så jeg krydser fingre for at hun har ret. Nu starter vi i alt fald med at køre til Århus en gang om ugen.
    Ydermere har jeg i dag talt med vores forsikring, som vil dække udgiften til 10 samtaler, så pludseligt lysner det hele for os. Det er Tryg og vores almindelige familieforsikring, hvilket jeg slet ikke havde set som en mulighed, før psykologen nævnte det. Måske kan andre gøre brug af den mulighed også.
    Tak for tippen.. det havde jeg slet ikke tænkt på. Vi har dog Alka.
    Skal man have en psykolog, som er godkendt af sygesikringen?

Registreringsdato
    May 2007

Nej, vores har ikke aftale med sygesikringen, men fuld egenbetaling. Jeg mener dog hun sagde det skulle være en autoriseret psykolog, altså ikke en hvilken som helst behandler. Vi har som sagt Tryg forsikring, så jeg ved ikke om det gælder alle forsikringsselskaber.

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Kære sbt.

Hvor er jeg glad for at høre, at I har været hos Mariann, og at I føler, I får noget ud af det.

Og det er da super lækkert, at forsikringen betaler.

Jeg ønsker Jer alt godt fremover.

Med venlig hilsen Sofie.

Lignende emner

1. Unge i Aalborg
    By mic in forum Netværksforum for voksne med OCD
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 12. February 2008, 11:42
  2. Kognetiv adfærdsterapi til børn nær Grindsted ?
    By sitajanm in forum Behandling af OCD
    Svar: 7
    Nyeste indlæg: 13. January 2008, 22:49
  3. Selvhjælpsgruppe i Aalborg??
    By deanne in forum Lokalafdelingerne
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 21. November 2007, 09:21
  4. Online kognetiv terapi
    By bagatellen in forum Behandling af OCD
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 21. June 2007, 13:10
  5. Kognitiv adfærdsterapi - Kan det lykkes?
    By løven in forum Behandling af OCD
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 22. February 2006, 23:06

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •