Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: dødsangst :S

Registreringsdato
    Oct 2007

Unhappy dødsangst :S

Hej alle jer :) fandt lige denne geniale side hvor der kan debateres ocd.
    jeg er en dreng på 16 år, som har haft konstateret ocd i ca. 6 år nu. Udover ocd har jeg en form for autisme kaldet aspergers syndrom. De seneste år har ocd'en ikke været den store hindring for, at jeg har kunnet leve det gode liv. Her til august startede jeg så på en ny skole, og siden er jeg også begyndt på vuc. Jeg er begyndt at få en meget ubehagelig angst for at skulle dø.. det irriterer mig meget, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det. Jeg har haft nogle samtaler med min studievejleder i skolen. Hun siger at jeg bare skal prøve at tænke på at chancen ikke er ret stor for at dø. Men det er ikke så nemt bare lige at gøre det :S Det skal lige siges, at jeg overhovedet ikke har nogle problemer med mit helbred. Jeg dyrker en masse sport.

Håber på noget hjælp fra nogle af jer.. :) i må meget gerne komme med løsningsforslag..

Registreringsdato
    Jan 2007
    Lokation
    Nær KBH
    Alder
    21

Standard Sv: dødsangst :S

Jeg kender ligeså de samme symptomer... Én ting - Studievejledere er aldrig vejen. Du skal søge læge og få en henvisning til en psykiater. Jeg håber det hjælper!

Ville lige nævne ligeså som Sofie (Troede det bare var et "Mig"-tilfælde), men jeg isolerede mig også ret tit, kan stadig desværre gøre det til tider, netop for frygten af dette. Men behandlig hjalp rigtig godt for mig

- Undskyld det korte svar. Hvis der er noget, bare spørg, men jeg er lige på vej på arbejde
    Sidst redigeret af Thomaz : 23. October 2007 kl. 12:06
    "We're the D-Day Dodgers
    Here in Italy,
    Drinking all the vino,
    Always on a spree.
    We didn't land with Eisenhower
    And so they think we're just a shower
    For we're the D-Day Dodgers,
    Out here in Italy"

- The D-Day Dodgers - Italy 1944

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Hej med dig.

Først og fremmest velkommen til dette vidunderlige forum
    Jeg tror, at mange med OCD oplever dødsangst. Både vedrørende sig selv og andre.
    Jeg vil give Thomaz ret i, at en studievejleder ikke lige er den rette at tale med i dette tilfælde.

Jeg har oplevet dødsangst, og jeg var meget hurtig til at isolere mig og havde slet ikke lyst til at gå uden for min dør af frygt for at dø.
    Jeg opfattede verden som farlig, og det var dette, som mine ritualer skulle rette op på. Det skal forståes sådan, at jeg udførte ritualer, for at undgå døden, og det var først, da jeg kom til psykolog, at mine tanker omkring døden ændrede sig drastisk.
    Det kan være meget invaliderende at have tanker om døden hele tiden, så jeg synes du skulle prøve at snakke med en professionel om det.
    Er du i nogen form for behandling nu?

Hilsen Sofie.

Registreringsdato
    Dec 2007

Hej ..

Jeg søgte på dødsangt på google og kom frem til denne hjemmeside og oprettede så denne profil, jeg ved bare ikke, hvordan man selv skriver en besked, så jeg skriver her.

Jeg lider af angstanfald eller rettere sagt dødsangst. Jeg har også OCD, men det er kun ved tallet fire og alt, der har med fire at gøre! Jeg ved ikke, hvordan jeg skal komme videre herfra..

Men hvis en af jer ser denne besked, vil I så gerne være venlige at forklare mig, hvordan jeg selv skriver en besked under et "emne"? Så kan jeg nemlig uddybe det hele meget bedre, det er nemlig meeeget kompliceret, eller der er i hvert fald mange brikker i dette puslespil, som jeg er beyndt at kalde det.

Hilsen Maria.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Maria.

Hvis du f.eks. klikket på emnet tvangstanker og tvangshandlinger på forummets forside, vil du komme ind i den del af forummet med denne "del" - overskrift. Se her: http://ocd-foreningen.dk/debat/forumdisplay.php?f=9
    Derfra klikker du på knappen nyt emne på bjælken lige over forummet i venstre hjørne. Derfra skulle det være gennemskueligt. Hvis forklaringen ikke virker, må du skrive igen.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •