-
21. October 2007, 13:12
Er jeg ond ?
Jeg er en ung kvinde på 25 år som har fået konstateret ocd men jeg er slet ikke overbevist om at det er ocd og at jeg ikke er en ond person, psykopat 
Jeg har tanker om at skade andre, især min kæreste og min mor med knive, og andre ting.
Jeg har tamrotter som kæledyr og når jeg holder dem får jeg lyst til at klemme til og mase dem.
Da jeg besøgte min søster og holdt hendes lille baby var jeg nødt til at lægge hende omgående eller var jeg sikker på jeg havde smidt hende på gulvet/tabt hende 
Jeg bliver tit meget ivrig og skærer tænder og har lyst til at bide og klemme 
Jeg føler ikke direkte angst men ubehag.
Har altid været vild med sygelige gyserfilm jo mere syge jo bedre men nu efter jeg er bange for om jeg er ond tør jeg ikke se dem mere.
Alle der er bange for at skade andre siger jo altid at de selvfølgelig ikke har lyst til det, og derfor gør det mig bange hvis jeg føler lyst 
WHY ?? vil ikke være ond, er jeg ond ??
Marie24.
-
21. October 2007, 17:16
Sv: Er jeg ond ?
Hej Marie.
Jeg kender godt til dine tanker. Jeg har selv nogle af dem.
Du er ikke ond. Du er heller ikke en psykopat. En psykopat er ikke bange for at være psykopat, men du er bange for at være det.
Jeg er ret overbevist om, at du lider af OCD. At du er bange for at være ond og komme til at skade andre, det er typiske tvangstanker.
Op med humøret og få noget behandling, hvis du ikke allerede får det 
Tanker fra
Lisbeth
Med venlig hilsen
Lisbeth
www.ocd-inderstinde.dk
Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
Elbert Hubbard
-
21. October 2007, 20:24
Hej Marie
Du er IKKE psykopat eller ond. Du har OCD. Hvis du var
psykopat gav det dig absolut ingen kvaler eller tanke kvaler -
tværtimod.
Husk på, at OCD pr. definition er modstand imod tanker/følelser - det
er det du beskriver.
Jeg har selv været igennem hele helvedet og mine "symtomer" var
utrolig meget lig dem du beskriver. Jeg føler med dig, det er et sandt
helvede når det er slemt. Men det kan hjælpes - du skal bare have den rigtige hjælp (prof. OCD behandler) glem alm. psykologer de gør det kun værre. Jeg taler her af egen erfaring.
Men der er en vej ud af det her, det lover jeg dig - 100%.
Skriv endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med.
Husk, mht. OCD da er viden magt - kend din modstander.
K. hilsen UCL/ Uffe C. Lund, 31 år / Fyn
-
21. October 2007, 22:44
Hejsa!
NEJ, du er IKKE ond!!!
Kender selv til de ting du beskriver og har bl.a. haft tanker om at smide mine små kusiner, som jeg holder meget af, ind i en væg med hovedet først. Eller slå nogen osv. Jeg er bestemt ikke nogen ond person, en sær snegl til tider, men ikke ond og det er du heller ikke. Ikke når du kan tænke rationelt over de ideer du får.
Jeg håber også du finder ud af noget med noget behandling for din OCD, så det kan blive mere tåleligt!
Held og lykke
N.J.
-
7. December 2007, 01:05
Hej Lisbeth!!! Du giver nogle gode svar..... Det er bare så dejligt!!Hav det godt.. Kao
-
7. December 2007, 23:18
Hej Kao.
Mange tak skal du have.
Jeg kender mange gode argumenter mod OCD tankerne - det næste er så lige at lære mig selv at bruge dem. Det er straks sværere på grund af den angst, man mærker.
Du må også have det godt.
Med venlig hilsen
Lisbeth
www.ocd-inderstinde.dk
Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
Elbert Hubbard
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke skrive svar
- Du kan ikke indsende vedhæftninger
- Du kan ikke rette dine indlæg
-
Forum regler