Når jeg med min kone går i byen, så sker der oftes noget meget kedligt. Min kone vil gerne gå i teateret og gå på restaurant. Problemet er bare, at jeg ikke kan klare, at være i større forsamlinger i længere tid ad gangen. Når vi går i biografen eller i teateret, har jeg de små lyddæmpende øreværn i ørerne. Det tager meget af den generende støj. Jeg kan f.eks. ikke bære at høre nogen side bagved mig og rasle med poser.
Når vi spiser ude, så tager jeg som regel 2 milligram stesolid for at dæmpe mine agrassioner der vokser som minutterne skrider frem i restauranten. Min kone nyder selskabet omkring henne, medens jeg får stadig mere pres. Jeg føler mig ofte svigtet af min kone, der ikke træder til og får mig ud af lokalet, inden jeg eksploderer. Som regel ender det med at jeg bliver rigtig sur, bliver deprimeret i flere dage bagefter og kan ikke se lyst på den fremtidige tilværelse.
Det er vel en form for socialforbi jeg har? Når jeg kommer hjem efter en tur i byen skal alt det tøj jeg havde på vaskes. Min kone vasker ikke noget af henes tøj bagefter en tur i byen. Hun er jo normal.
Jeg får pres over mange lyde og dømmende blikke. Er der andre i forumet der kan kende symptomerne?

Besvar med citat