Viser resultater 1 til 6 af 6

Emne: OCD udbrud i større forsamlinger

Registreringsdato
    Oct 2007
    Lokation
    Århus
    Alder
    47

Standard OCD udbrud i større forsamlinger

Når jeg med min kone går i byen, så sker der oftes noget meget kedligt. Min kone vil gerne gå i teateret og gå på restaurant. Problemet er bare, at jeg ikke kan klare, at være i større forsamlinger i længere tid ad gangen. Når vi går i biografen eller i teateret, har jeg de små lyddæmpende øreværn i ørerne. Det tager meget af den generende støj. Jeg kan f.eks. ikke bære at høre nogen side bagved mig og rasle med poser.

Når vi spiser ude, så tager jeg som regel 2 milligram stesolid for at dæmpe mine agrassioner der vokser som minutterne skrider frem i restauranten. Min kone nyder selskabet omkring henne, medens jeg får stadig mere pres. Jeg føler mig ofte svigtet af min kone, der ikke træder til og får mig ud af lokalet, inden jeg eksploderer. Som regel ender det med at jeg bliver rigtig sur, bliver deprimeret i flere dage bagefter og kan ikke se lyst på den fremtidige tilværelse.

Det er vel en form for socialforbi jeg har? Når jeg kommer hjem efter en tur i byen skal alt det tøj jeg havde på vaskes. Min kone vasker ikke noget af henes tøj bagefter en tur i byen. Hun er jo normal.

Jeg får pres over mange lyde og dømmende blikke. Er der andre i forumet der kan kende symptomerne?

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: OCD udbrud i større forsamlinger

Hej med dig.

Det lyder til, at du er hårdere ramt end mig, men jeg har også utroligt svært ved at være i større forsamlinger. Jeg kan godt få milde angstanfald, og så vil jeg bare væk. Jeg har det generelt aller bedst, når jeg er alene.
    Jeg kan godt føle mig lidt paranoid, når jeg er ude blandt fremmede mennesker, og jeg er sikker på, at de alle sammen snakker om mig og kigger på mig.
    Desuden vasker jeg også helst alt det tøj, som jeg har haft på i byen. Og helst kærestens også

-Sofie.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej med Jer begge.

Den måde I har det dårligt på, når I er i byen, lyder som socialfobi. At I vasker Jeres tøj, når I kommer hjem fra byen, skyldes det en form for bakterieangst? I så fald vil jeg kalde denne del for OCD (en tvangshandling grundet tvangstanker).

Erhvervsmanden: Jeg synes, du skal få noget hjælp. Du er ligeså normal som din kone, forskellen er blot, at du har en anderledes måde at tolke verden og tanker på. Dermed bliver din måde at fungere på anderledes end andres. Du kan få hjælp til at blive det, som du betegner som værende normal.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Oct 2006

Hej erhversmand
    Jeg lider lidt af noget angst anfald i forsamlinger, men jeg har det også svært med visse lyde. Spiselyde kan gøre mig helt ude af den, jeg bliver aggressiv i mine tanker og udad til bliver jeg lettere hysterisk. Det værste er at sidde til en forlæsning og pludselig er der en der tager en pose Gulerødder op for at spise...gys gys! Jeg kan blive helt panisk.
    Ang. lyde er jeg nok ikke lige så slemt ramt som dig, men jeg tænker lidt at det måske er i samme boldgade?

Registreringsdato
    Oct 2007
    Lokation
    Århus
    Alder
    47

Citer Oprindeligt indsendt af Lisbeth Se indlæg
    Du kan få hjælp til at blive det, som du betegner som værende normal.
    Jeg hører gerne dine forslag.

Hilsen
    E.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Jeg har kun et forslag. Du skal opsøge en behandler. Jeg vil anbefale dig at kontakte en psykolog, der behandler ned kognitiv adfærdsterapi. Psykologen skal også have erfaring i at behandle OCD.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Lignende emner

1. Citalopram = større chance for epilepsi?
    By kadafi in forum Behandling af OCD
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 24. October 2006, 07:48

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •