Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: Har i det også på den måde?..

Registreringsdato
    Jun 2007
    Lokation
    På fyn.
    Alder
    20

Question Har i det også på den måde?..

Hej..,

Jeg vil bare gerne have et billede af hvordan andre har det, og hvor slemt mit OCD egentlig er. Man kan selvfølgelig ikke sige det, i forhold til andre. Men det ville hjælpe hvis jeg vidste om der var noge der havde det på samme måde (som der nok er).

Er der nogen der bare har det lidt på samme måde med følgende:

Gøre alting flere gange, mens man tænker på noget bestemt, nogle gange flere forskellige ting over hinanden.?

Gentager sætninger eller ord, også når man taler med folk?
    ..

Trækker nigle gange vejret som OCD, flere gange, holder vejret og sådan i takt med at man f. eks. går flere gange ud af en dør el .lign. (Ved godt det utrolig farligt. Men som i ved er det svært at lade være.)
    ?..

Læser nogle sætninger eller hele sider i bøger og blade flere gange, mens man har tanker og ord eller billeder sidende i hjernen, ?

Hvis man kommer til at lave en forkert streg når man skriver, samtidig med en forkert tanke, eller billede, skal man skrive om og strege ud osv.?..

Er der nogen der bare har en lille smule af det her?..

Håber i giver svar....

Registreringsdato
    Jan 2007

Standard Sv: Har i det også på den måde?..

Hejsa!

Du kan tro jeg kender til det du skriver om, måske ikke på helt samme måde, men ideen er den samme. FX har jeg noget med at når jeg er i mine forældres køkken skal jeg have en fod på måtten og en på gulvet mens jeg tænker over fx hvad jeg skal lave den dag. Nogle gange er der også artikler mm. i ugeblade og aviser som tricker min hjerne på en eller anden måde så jeg også læser det samme gang på gang og bliver frustreret hvis nogebn pludselig har fjernet bladet / avisen...
    Jeg har det også med at holde vejret ligesom du beskriver et bestemt antal sekunder eller for at være sikker mit hjerte slår.

Så jeg kan godt genkende de ting du snakker om...

Hilsen N.J.

Registreringsdato
    Jan 2007
    Lokation
    Nær KBH
    Alder
    21

Jeg på alle måder målløs... Så undskyld mit indlæg ikke bliver SÅ langt...

Men jeg har aldrig hørt om folk der er SÅ tæt på hvad jeg selv føler... Og, meget ambivalent sagt, så ved jeg præcis hvordan du har det...

Ved ikke hvad jeg mere skal skrive, er bare en anelse målløs...
    "We're the D-Day Dodgers
    Here in Italy,
    Drinking all the vino,
    Always on a spree.
    We didn't land with Eisenhower
    And so they think we're just a shower
    For we're the D-Day Dodgers,
    Out here in Italy"

- The D-Day Dodgers - Italy 1944

Registreringsdato
    Apr 2006

Jeg kan genkende meget af det du skriver, men særligt nedenstående har været hovedsymptom ved min OCD.

holder vejret og sådan i takt med at man f. eks. går flere gange ud af en dør el .lign.
    Hvis man trak vejret ind mens man for eksempel så på noget negativt/ubehageligt, kunne det betyde, at denne negative/ubehagelig ting ville ske for en. Derfor måtte man skynde sig at ånde ud på denne negative/ubahagelige ting. Totalt belastende og åndsvagt.

Håber du går i behandling for din OCD. Det hjælper virkelig.

Hilsen Pia.

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    nordjylland
    Alder
    38

Jeg har det nogle sådan, at jeg mærker efter inden i mig selv og så skal vejrtrækningen føles rigtig, og jeg lytter meget til hjerterytmen. ellers får jeg det mærkeligt.

I går havde jeg f.eks. en episode med et skærebrændersæt jeg havde kørt hen et sted hvor jeg skulle bruge det.
    Da jeg skulle køre det tilbage skulle det føles "rigtigt". Jeg kørte det tilbage med det føltes ikke rigtigt og jeg har det mærkeligt i dag, har rigtig meget lyst til at køre det frem og tilbage engang til. Men hvorfor, hvis jeg gør det har jeg jo bare føjet min ocd, og det vil jeg ikke.

kim

Lignende emner

1. Har min søn måske også OCD ??
    By løven in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 12
    Nyeste indlæg: 5. August 2005, 07:15
  2. Er dette også OCD?
    By løven in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 11
    Nyeste indlæg: 12. March 2005, 12:18

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde