Viser resultater 1 til 10 af 10

Emne: paragraf 50 ??

Registreringsdato
    Apr 2007

Standard paragraf 50 ??

Som nogen af jer måske har læst, har jeg rendt panden imod en mur mht. bevilling af hjælp til behandling hos vores kommune.

De har hele tiden kastet bolden retur til distriktpsykiatrien de stillede min søns diagnose, tiltrods for distrik... har sendt gentagne breve til kommune hvori de meget ordret har beskrevet at de ikke har resourcerne at tilbyde samt vigtigheden i at min søn fik/får den rette behandling.

Og han er jo godt på vej - er i MEGET stor bedring efter kun snart 2 mdr hos en klinik i Søborg.

Jeg har dog haft anket sagen 2 gange nu og pludselig i dag får jeg så en oprigning fra kommunen der beder mig komme til et møde.
    De har "fundet en paragraf 50 (den har heddet noget andet, hun kunne dog ikke huske den) som muligvis vil kunne hjælpe os.

Mere information fik jeg ikke, andet end dato og tid for mødet - er allerede på torsdag.

Og nu er jeg jo nysgerrig, så har søgt på nettet for at finde ud af hvad denne paragraf indeholder.

Men da jeg jo ikke aner - og ikke fik spurgt i min forbavselse - om vi taler serviceloven, aktivloven eller ? så har jeg svært ved at finde noget brugbart.

Er der nogen af jer der har en ide om hvilken paragraf der er tale om ?

Jeg er så spændt på mødet - det vil virkelig være en stor sejr hvis kommunen endelig erkender det er vigtigt at de går ind og hjælper økonomisk i sådanne tilfælde.

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: paragraf 50 ??

Kære Frk. Mansa.

Jeg har ikke hørt om denne paragraf 50, men synes blot du skal vide, at jeg krydser fingre for Jer og er spændt på at høre, hvordan mødet er gået. Håber virkelig, at I får den hjælp, I behøver.

Pøj pøj.

-Sofie.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Frk. Mansa.

Glædeligt kommunen muligvis har fundet en paragraf, de kan hjælpe Jer efter. Jeg kender heller ikke noget til den.

Jeg har søgt efter den og er lige stødt på en du og andre med hjemmeboende børn under 18 år kan have gavn af.
    Det er Servicelovens §41
    Her er et link til de oplysninger, Socialministeriet har skrevet om den:
    http://www.social.dk/ministeriets_om...2-7963845ab734

Jeg har ledt videre, og nu har jeg fundet Servicelovens §50, som det godt kan være. Hvis det er den, forstår jeg dog ikke deres mening med at anvende den, da det betyder, din dreng skal undersøges yderlige og du som mor, skal vist også under kommunens lup - sådan forstår jeg den. Du kan selv læse om den her (den starter på side 8)
    http://webfiler.dsh-aa.dk/publikatio...%202%20udg.pdf

Jeg vil gerne opdateres, når du bliver klar over, hvilken lovgivning det er. Pøj pøj...
    Sidst redigeret af Lisbeth : 12. September 2007 kl. 23:46
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Apr 2007

Jeg søgte igen på nettet i morges og fandt som du, Lisbeth også skriver div. links omfattende familien under lup, fjernelse fra hjemme mv. i den dur.

Jeg gik totalt i panik - tænkte hvad f...... sker der.

Var knapt nok mødt ind på job, førend jeg hang i tlf. for at ringe til kommunen - jeg fortalte hende hvad jeg havde fundet om denne paragraf - bad direkte om at få af vide om det var lige netop dèn det handlede om i morgen, og i så fald ville jeg gerne have svar på hvad i alverden de bildte sig ind.

Men hun var faktisk rigtig sød - hun beroligede mig med at det desværre var nogle dumme ting man fandt på nettet når man søgte denne paragraf og fortalte at de flere gange havde talt om internt at den burde ændres til at hedde noget andet i indholdet.

Det, det i bund og grund handler om er at de har erkendt at deres afslag måske ikke var helt reelt og at de derfor vil tage sagen op igen og ved en personlig samtale med mig, netop se på om der efter deres regler mv. er en seriøs årsag/grund til at yde økonomisk tilskud til min søns behandling.
    Jeg havde forøvrigt modtaget et brev fra kommunen i dag med samme besked - at de genoptog sagen, da første afslag ikke var ok - noget i den stil formuleret

Oven i dette hastværk - fik jo først af vide i går hun gerne ville have et møde med mig i morgen - fik jeg fat i min søns terapuet - hun var bare så sød, brugte sin aften i går på at skrive og sende mig en lang mail/status vedr. min søns forløb hos hende, vigtigheden af behandlingen fortsætter osv. så jeg også kan have det brev med i morgen for at stå stærkere.

Så pt. er jeg fortrøstningsfuld - ikke at jeg sætter næsen op efter noget, men synes i sig selv det er en sejr at kommunen har erkendt deres første afslag ikke var i orden og at vi nu prøver at tage den èn gang til.

Jeg vender retur med forhåbentligt godt nyt i morgen.
    Sidst redigeret af Frk. Mansa : 12. September 2007 kl. 21:21

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Frk. Mansa.

Jeg vil gerne ønske dig held og lykke med i morgen og krydser fingre.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Sep 2007

Hej Frk. Mansa.... Kommunerne SKAL lave en §50 undersøgelse, hvis der skal søges, støtteperson, aflastning, specielskole, ophold uden for hjemmet osv. Paragraffen kan godt lyde MEGET negativ når man læser om den på nettet. Og man kan hurtigt tro at det ER en "lup-undersøgelse", da paragraffen/undersøgelsen også skal laves ved en anbringelse af barnet. Men fat mod frk.Manza og se positivt på det. Denne undersøgelse kan være medvirkende til at du og dit barn får den rette hjælp og støtte. Jeg er mor til dreng med OCD oa.
    Klehm

Registreringsdato
    Apr 2007

Citer Oprindeligt indsendt af klehm Se indlæg
    Hej Frk. Mansa.... Kommunerne SKAL lave en §50 undersøgelse, hvis der skal søges, støtteperson, aflastning, specielskole, ophold uden for hjemmet osv. Paragraffen kan godt lyde MEGET negativ når man læser om den på nettet. Og man kan hurtigt tro at det ER en "lup-undersøgelse", da paragraffen/undersøgelsen også skal laves ved en anbringelse af barnet. Men fat mod frk.Manza og se positivt på det. Denne undersøgelse kan være medvirkende til at du og dit barn får den rette hjælp og støtte. Jeg er mor til dreng med OCD oa.
    Klehm
    Og du har ret

Sagsbehandleren forklarede mig at det netop var fordi de SKULLE tage den paragraf med, inden de kunne tage en endelig beslutning og da dette ikke havde været gjort i første omgang tog de derfor sagen op påny.

Og hun ville såmænd blot høre historien fra start til d.d.
    Samt fik hun en udtalelse jeg havde med fra min søns terapeut.

Hun levede sig enormt ind i min fortælling og sagde derefter at hvis det stod til hende, fik jeg bevilliget støtte lige på stedet - men beslutningen er desværre ikke hendes.
    Nu tager hun sagen op igen på tirsdag til deres møde og så krydser vi herhjemme imellemtiden fingre for et posititv resultat denne gang.

God weekend.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Frk. Mansa.

Det er vel nok glædeligt at høre. Jeg skal også nok krydse fingre for Jer.

God weekend.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Apr 2007

Så kom der endeligt svar retur fra kommunen - POSITIVT svar.

Kommunen er gået med til at bevillige 20 timer af 1200 kr pr. stk.for min søns behandling.

Jeg fik af vide at det er første gang kommunen går ind og hjælper økonomisk til privat behandling, så det er kæmpe store sager at det er lykkedes os at få det igennem.

Så til alle jer der har fået afslag - ja, det er sindsygt hårdt oven i sygdommen at skulle kæmpe, men BLIV VED.

Trods vi fik flere afslag, kan det åbenbart lade sig gøre hvis man bliver ved længe nok.

Rigtig god aften fra en glad familie

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

ET STORT TILLYKKE.

Godt der er retfærdighed nogle steder i landet. Jeg har brugt tre år på at søge nu. Ved mig ender det nok med, at jeg må søge hjælp andre veje.

Og dog... Anders Fogh Rasmussen har lige udtalt på TV2 i den forlængede nyhedsudsendelse, at uanset hvor i landet man bor, så skal man kunne få den samme behandling. Den må han æde i sig igen, når jeg sender ham et brev meget snart, eller også må han hjælpe mig
    Sidst redigeret af Lisbeth : 3. December 2007 kl. 00:37
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Lignende emner

1. paragraf 50 ??
    By Frk. Mansa in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 11. September 2007, 15:41

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •