Som nogen af jer måske har læst, har jeg rendt panden imod en mur mht. bevilling af hjælp til behandling hos vores kommune.
De har hele tiden kastet bolden retur til distriktpsykiatrien de stillede min søns diagnose, tiltrods for distrik... har sendt gentagne breve til kommune hvori de meget ordret har beskrevet at de ikke har resourcerne at tilbyde samt vigtigheden i at min søn fik/får den rette behandling.
Og han er jo godt på vej - er i MEGET stor bedring efter kun snart 2 mdr hos en klinik i Søborg.
Jeg har dog haft anket sagen 2 gange nu og pludselig i dag får jeg så en oprigning fra kommunen der beder mig komme til et møde.
De har "fundet en paragraf 50 (den har heddet noget andet, hun kunne dog ikke huske den) som muligvis vil kunne hjælpe os.
Mere information fik jeg ikke, andet end dato og tid for mødet - er allerede på torsdag.
Og nu er jeg jo nysgerrig, så har søgt på nettet for at finde ud af hvad denne paragraf indeholder.
Men da jeg jo ikke aner - og ikke fik spurgt i min forbavselse - om vi taler serviceloven, aktivloven eller ? så har jeg svært ved at finde noget brugbart.
Er der nogen af jer der har en ide om hvilken paragraf der er tale om ?
Jeg er så spændt på mødet - det vil virkelig være en stor sejr hvis kommunen endelig erkender det er vigtigt at de går ind og hjælper økonomisk i sådanne tilfælde.

Besvar med citat