Hej alle!
Jeg har længe overvejet, om jeg skal fortælle det her i forummet, da jeg nødig vil være årsagen til, at nogle dropper måske en vellykket behandling. Jeg synes dog ikke, jeg kan være bekendt at lade være.
Jeg er medicinfri i dag, hvilket jeg har været i 1½ års tid. Inden da havde jeg fået antidepressiv i høje doser i ca. 7 år. Jeg nåede at få mange forskellige præparater. Af antidepressive fik jeg Zoloft, Cipramil, Cipralex og en slags mere, som jeg ikke husker navnet på lige nu. Jeg fik selvfølgelig præparaterne på forskellige tidspunkter. Jeg følte aldrig, at medicinen hjalp mig, hvilket enten fik psykiateren til at sætte mig højere op i dosis, skifte præparat eller give mig en meget lille dosis af noget antipsykotisk medicin, som skulle hjælpe mod min angst. Det antipsykotiske virkede angstdæmpende, men derudover medførte det også nogle ekstra kilo på kroppen, fordi det gav mig en ekstra sød tand, ligeledes gjorde det mig ekstremt træt, så jeg brugte en stor del af døgnet på at sove, og jeg fik ikke dyrket motion, hvilket jeg ellers har haft meget gavn af psykisk
Da jeg havde fået medicin i 5 år, begyndte jeg en dag at få nogle meget voldsomme mavesmerter. Min mave krampede næsten sammen. Lægen sagde, det skyldtes en irritabel tyktarm. Derfor blev der ikke gjort noget ved det.
Efter jeg trappede ud af min medicin, raslede kiloene af mig. Nu er jeg helt normalvægtig, men indimellem skal jeg passe på, fordi jeg i perioder, hvor humøret er lavt, har en tendens til at tabe mig yderligere.
Jeg føler dog, at jeg har dårlige virkninger efter de mange år på medicin. Ligeså snart jeg var ude af min medicin, begyndte jeg at få en meget uren hud. Jeg var næsten 23 år på det tidspunkt, så det var ikke min pubertet, der startede. Derudover begyndte jeg at reagere meget voldsomt på nogle former for mad. Jeg kan ikke holde det i mig. Når jeg har slugt den sidste bid, er jeg nogle gange nødt til at skynde mig på toilettet. I starten var det næsten ved hvert aftenmåltid, men nu er jeg ved at være klar over, hvad det er, jeg ikke tåler. Dermed har jeg mere kontrol over det.
Jeg er 100% overbevist om at min fødevareallergi og urene hud skyldes de mange år på medicin. Det gør mig urolig, at man ikke har undersøgt langtidsbivirkninger af antidepressiv medicin mere end man har. Jeg frygter, at der er lavet nogle undersøgelser, som ikke er blevet offentliggjort. I dag skal der virkelig meget til, for at jeg tager en pille. Nu tænker jeg ikke kun på antidepressiv medicin men på alt slags. Jeg tør ikke, efter jeg har set, hvad det har gjort ved min krop. Jeg har også en hudlæges ord for, at jeg højest sandsynligt kan takke medicinen for det.
Flere gange under min medicinske behandling har jeg bedt om lov til at blive medicinfri, fordi jeg ingen virkning følte ved pillerne. Det kunne jeg ikke få lov til. Jeg fik først lov til det, da jeg gik hos min 4. psykiater. Det var dog også først, da han havde forsøgt sig med et medinskift i høj dosis.
I kan se dette indlæg som et advarsel eller lade være. Jeg kan jo ikke bevise det over for Jer. Jeg opfordrer heller ikke folk til at stoppe med at tage deres medicin, hvis de føler sig godt hjulpet af det. Det kan jo værre, det kun er meget få personer, der reagerer på udtrapningen af medicin på den måde, som jeg har gjort.

Besvar med citat
Det skal nok lige nævnes, at jeg ikke spiser anderledes, end jeg gjorde før jeg kom på medicin.