Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: Tre dages rus-tur med OCD...

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Tre dages rus-tur med OCD...

Jeg er så heldig, at jeg er blevet optaget på Århus Universitet og skal starte på mandag. Men med sådan et studie er der jo den næsten obligatoriske rus-tur.
    For mit vedkommende tog jeg afsted onsdag middag og kom hjem i går eftermiddag.
    Vi boede alle 100 kommende studerende på en ombygget gammel skole. I disse par dage har jeg virkelig kunnet mærke en tydelig forværring af min OCD.

Et lille udpluk af mine oplevelser:
    -Ingen sæbe og papirhåndklæder på de fire toiletter, som i øvrigt hurtigt blev meget ulækre.
    -Uvante omgivelser hvor jeg skulle "lære" at sætte ting i system og "lære" hvor stregerne er, for at træde "rigtigt".
    -Blive nødt til at gå nogle ture for mig selv for at få tankemylderet ned på et tåleligt niveau.
    -Ikke drikke alkohol pga. medicin og psykisk ustabilitet.
    -Sove 20 mennesker på 30 m2, hvor jeg ikke kunne udføre min aftenritualer, som er de vigtigste for mig.
    -Generelt være forhindret i at udføre ritualer, fordi de er så tydelige, og der er mennesker om mig hele tiden.

Jeg er nu kommet hjem og har været i gang med at udføre diverse ritualer de sidste 18 timer, hvor jeg ikke har sovet. Jeg føler langt fra, at jeg er færdig, for der er jo lige 2 døgns ritualer, der mangler.
    Jeg er fuldstændig brændt af, mit hjerte galoperer, jeg ryster og angsten fylder hele min krop.

Trængte lige til at få luft et øjeblik, men jeg skal i hvert fald aldrig på rus-tur igen!!
    Håber ikke, at andre med OCD har haft lige så frygtelige oplevelser...

-Sofie.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard Sv: Tre dages rus-tur med OCD...

Hej Sofie.

Jeg forstår dig virkelig godt. Lige netop sådan en tur er det, jeg frygter mest ved at skulle begynde på et studie 3 år ud i fremtiden. Jeg håber, at jeg ikke er mærket af OCD til den tid, da jeg ikke ville vide, hvordan jeg skulle klare det. Jeg ville nok forsøge at slippe for at tage med, selvom det ville betyde, at jeg ville komme til at gå glip af nogle vigtige timer med de nye studiekammerater.
    Det er virkelig flot, at du har klaret dig igennem.

Jeg føler virkelig med dig. Jeg ved godt, det ikke hjælper at vide, en anden person tænker på dig, når du skal gennemgå de næste dages helvede i OCD'ens vold, men alligevel skal du vide, at jeg tænker på dig.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Hej Lisbeth.

Jeg håber heller ikke, at du om tre år skal opleve det, jeg har været igennem. Men nu har jeg indhentet det forsømte og er udhvilet, så nu ser jeg heldigvis lidt lysere på det
    Det er lidt et dilemma, for det har naturligvis været en rigtig hyggelig tur, og jeg har lært mange søde mennesker at kende, og som du siger, så er det meget vigtigt i starten at deltage i sociale arrangementer.
    Men jeg tror ikke, at jeg skal med på flere ture lige med det samme
    Og det er altid rart at vide, at andre folk tænker på en

-Sofie.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Sofie.

Jeg vil endnu en gang sige, at det er rigtig flot klaret af dig. For øjeblikket kan jeg ikke engang overnatte hos en veninde lige netop fordi, det vil forhindre mig i at udøve de aftenritualer, som jeg finder vigtigere end noget andet.
    Jeg kender det.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Aug 2007
    Lokation
    Omkring Aalborg
    Alder
    34

Hej Lisbeth

Det kender jeg bare rigtig godt - Jeg har en rigtig super veninde, som jeg tit hænger ud med om aftenen, og hun siger ofte "Du kan da bare overnatte her..." Men nej, det kan jeg bare ikke!! Jeg SKAL hjem til mig selv og sove, ellers sover jeg enormt dårligt, og det f***** bare den næste dag helt op. Jeg var fornyligt til damefrokost med en klassekammerat 25 km. fra min bopæl, og det var meningen, at jeg skulle overnatte hos hende. Jeg troede, at jeg godt ville kunne magte det, idet vi jo skulle ud og feste igennem. Men hele aftenen gik med at tænke på, at jeg ikke skulle sove hjemme, og jeg var urolig og rastløs, på en måde der grænsede til panik. Det endte med, at jeg tog en taxa hjem til den famøse pris af 700,- kl. 1:00 - Ingen kunne forstå at jeg ikke bare lagde mig til at sove, og så morgentog toget hjem, men det ville have føltes som tortur.

Sofie, rigtig flot at du klarede dig så længe hjemmefra - Jeg er sq imponeret :)
    Qnuuuuz&Koldbøtter
    Kaela

The Greatest Trick the Devil ever pulled, was convincing the world, that he never existed...
    - Keyser Soze -

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •