Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Penge-problemer!

Registreringsdato
    May 2007

Standard Penge-problemer!

Hej!

Jeg har et problem... Det offentlige nægter mig økonomisk hjælp,udover den almindelige kontanthjælp. Jeg er simpelthen ikke syg nok! Til trods for at jeg nu er så hæmmet af min OCD,at jeg ikke engang er i stand til at passe en 20 timers beskyttet aktivering. Jeg er ikke berettiget til den forhøjede kontanthjælp,som min veninde,der har borderline nu får... Derfor prøvede jeg førtidspension,men det kan jeg heller få. Der var intet i denne verden jeg hellere ville end at kunne passe et almindeligt arbejde og tjene penge nok til at få det hele til at løbe rundt. Og ikke være nødt til at låne penge af min familie hver måned! Ydmygende at skulle tigge penge i en alder af 23! Nogen,der har nogle gode råd? For jeg synes at situationen er så deprimerende!

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: Penge-problemer!

Hej med dig.

Nu ved jeg ikke, hvor meget du får udbetalt ved kontanthjælp, men hvis du kunne få bevilget revalidering, ville du få udbetalt 6000,- om måneden, og kommunen ville betale for medicin og psykolog-behandling. Sådan er det i hvert fald gået mig. Når du bliver 25 år, stiger revalideringsydelsen til 15000,- om måneden før skat.
    På revalideringen studerede jeg lidt ved siden af, men havde kun 9 timer på skole, så det var lige til at overkomme. Og på den måde har jeg gennemført en Hf-uddannelse
    "Problemet" ved revalidering er dog, at ydelsen ofte kun gives for 5 år, hvor kommunen gerne ser, at man studerer. Nu ved jeg ikke, om du har en uddannelse, men det kunne da være en mulighed.

Håber du finder ud af noget

Hilsen Sofie.

Registreringsdato
    Sep 2007

jeg står i nøjagtig samme situation, jeg er på kontanthjælp og er for syg til at arbejde men for rask til at få pension, og jeg kan seriøst ikke leve af min kontanthjælp ! det er så få penge man får

Registreringsdato
    Dec 2007
    Lokation
    Odense
    Alder
    28

Ja, det samme her. Jeg fik sygedagpenge i et år, men det kunne jeg kun få et år, noget med nogle nye regler der gør at man ikke kan få det længere. Så nu er jeg kommet på kontanthjælp, 5700 før skat. Og om et halvt år kommer det ned på 4800 lige som en studerende, det er bare røv og nøgler.

Lignende emner

1. Problemer med støtte til psykologhjælp
    By Kristina-journaliststud. in forum Efterlysning: medier, forskning og skoleopgaver
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 24. September 2008, 12:01
  2. Problemer med design
    By Mads in forum Hjemmeside
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 15. August 2006, 15:03
  3. problemer med tilmelding
    By løven in forum Hjemmeside
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 4. April 2005, 13:36

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde